کد خبر : 3885

ارتفاع استاندارد خودرو چقدر باید باشد؟

ارتفاع استاندارد خودرو چقدر باید باشد؟

ما در گذشته در رابطه با لزوم استاندارد بودن ارتفاع خودروها مفصلا صحبت کردیم و انواع روش های کاهش ارتفاع و ارت زدن را در خودروهای مختلف مورد بررسی قرار دادیم. اما در رابطه با اینکه ارتفاع استاندارد خودرو چه میزان باید باشد، صحبتی به میان نیاوردیم. از آنجا که ممکن است بنا به برخی دلایل، ما نیاز داشته باشیم تا ارتفاع خودروی خود را تنظیم مجدد کنیم، لذا ممکن است به این اندازه ها نیاز داشته باشیم. بنابراین ما در این مطلب به بررسی ارتفاع استاندارد خودرو پرداخته و ارتفاع تقریبی خودروهایی نظیر انواع پراید، پژو، تندر، سمند، تیبا و سایر خودروهای دیگر را از سطح زمین به شما ارائه کنیم.

به گزارش خودروتک، در فاز طراحی خودرو، با توجه به ویژگی های مختلف خودرو و شرایط جاده ای که خودرو باید در آن حرکت کند، یک ارتفاع استاندارد از سطح زمین برای خودرو تعریف می شود. با این حال ممکن است برخی افراد برای زیبایی خودروی خود، ارتفاع استاندارد آن را دستکاری کرده و آن را افزایش یا کاهش دهند. این تغییر ارتفاع اگر به شیوه درست و اصولی انجام نشود، ممکن است به خودرو صدماتی را وارد کند که راننده را مجاب می کند تا ارتفاع خودرو را به حالت استاندارد خودش برگرداند.

علاوه بر این مورد، ممکن است در اثر عواملی همچون فرسودگی کمک فنر ها نیز، ارتفاع خودرو به مرور زمان کمتر از حد استاندارد شود. برای اینکه بدانیم خودرو ما در حالت استاندارد ارتفاع است یا ارتفاع آن تغییر پیدا کرده است، معمولا معیارهای مختلفی وجود دارد. یکی از ساده ترین راهکارها، مقایسه ارتفاع خودروی خود با یک خودروی جدید از همان مدل است که مطمئنید ارتفاع آن تغییر نکرده است.

ارتفاع استاندارد خودرو

ارتفاع استاندارد خودرو را باید از سطح زیر رکاب اندازه گیری نمود

تعمیرکاران حرفه ای نیز از ارتفاع استاندارد خودروهای مختلف معمولا آگاه بوده و در این زمینه می توانند به شما کمک کنند. اما با این حال ما در زیر جدولی را تهیه کرده ایم تا بر اساس آنچه در دفترچه راهنمای خودرو های مختلف عنوان شده است، ارتفاع استاندارد خودرو های مختلف را بدست آورده و بر اساس آن بدانیم که ارتفاع خودروی ما در سطح استاندارد است یا از آن خارج شده است.

در جدول زیر ارتفاع استاندارد خودرو هایی نظیر انواع پراید، پژو، سمند، تیبا، دنا، ال۹۰، کوییک، آریو و رانا آورده شده است که بر اساس اطلاعات دفترچه راهنمای خودروی مربوطه و همچنین اندازه لاستیک ها و رینگ های استاندارد خودرو تهیه شده است. ارتفاع استاندارد از سطح زیرین پایه رکاب خودرو تا سطح زمین هموار سنجیده می شود. به همین منظور برای اطمینان از درست بودن ارتفاع، سعی کنید اندازه ارتفاع خود را از سطح پایه رکاب تا زمین اندازه گیری کنید.

  ابعاد استاندارد لاستیک ارتفاع استاندارد خودرو به میلیمتر
گروه پراید ۱۶۵/۶۵   R13 ۱۶۵
تیبا ۱۷۵/۷۰   R13 ۱۶۵
کوییک ۱۸۵/۶۵   R14 ۱۸۰
آریو ۱۹۵/۶۵   R15 ۱۷۰
گروه پژو ۴۰۵ ۱۸۵/۶۵   R14 ۱۸۰
پژو پارس ۱۸۵/۶۵   R15 ۱۹۰
پژو ۲۰۶ ۱۸۵/۶۵   R14 ۱۸۰
دنا ۱۸۵/۶۵   R15 ۱۹۰
دنا توربو ۲۰۵/۵۰   R16 ۱۹۰
سمند ۱۸۵/۶۵   R15 ۱۹۰
رانا ۱۸۵/۶۵   R14 ۱۸۰
ال ۹۰ ۱۸۵/۶۵   R15 ۱۹۰

منبع: اسمارت کار

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها