کد خبر : 38665

اگر در باک خودرو شکر بریزیم چه اتفاقی می افتد؟ (تصاویر)

اگر در باک خودرو شکر بریزیم چه اتفاقی می افتد؟ (تصاویر)

اگر شکر به تزریق کننده های سوخت یا سیلندرها برسد برای شما و خودرویتان دردسرساز خواهد شد اما این موضوع به دلیل دانه های شکر خواهد بود و نه ترکیبات آن، به همین دلیل است که برای باک خودرو فیلتر گذاشته می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از روزیاتو ، حتی اگر شکر نیز بتواند در موتور خودرو تغییر شکل بدهد باید بدانید که در بنزین حل نخواهد شد از این رو نمی تواند در موتور به حرکت درآید. این موضوع تنها از روی فرض گرفته نمی شود زیرا در این مورد آزمایشاتی صورت گرفته است.

در سال ۱۹۹۴، یک استاد حقوق در دانشگاه کالیفرنیا به نام جان تورنتون، مقداری بنزین را به مقداری شکر ترکیب کرد که با اتم های کربن رادیو اکتیو نشانه گذاری شده بودند. وی از یک سانتریفیوژ برای بیرون کشیدن شکر حل نشده استفاده کرد و مقدار رادیو اکتیویته بنزین را اندازه گیری کرد تا ببیند که چه مقدار از شکر حل شده است.

در نهایت معلوم شد که در بهترین حالت کمتر از یک قاشق چای خوری از شکر در ۵۷ لیتر بنزین حل خواهد شد که برای به وجود اوردن مشکل در موتور خودرو کافی نخواهد بود.اگر زمانی که شکر را به باک خود اضافه می کنید باک پر نباشد مقدار کمتری از شکر در آن حل خواهد شد زیرا کم بودن میزان بنزین قابلیت حل شدن شکر را کاهش خواهد داد.

Shop 2-4-2011 019-w700

شکر از بنزین سنگین تر است بنابراین در کف باک خودرو ته نشین می شود و مقدار بنزینی که باک در خود جای می دهد را کاهش خواهد داد. در صورتی که در این شرایط ترمز بگیرید یا از روی دست انداز رد شوید، مقداری از این شکر در فیلتر بنزین گیر می کند.

بدین ترتیب شما باید چندین بار فیلتر بنزین خود را عوض کنید تا شکر موجود در باک خودرو به کلی خارج شود و در صورتی که این کار را نکنید شکر موجود در باک جلوی رسیدن بنزین به موتور را خواهد گرفت. اگر مقدار شکر بسیار زیاد باشد باید باک را خارج کرده و آن را کاملاً تمیز کنید که این کار برای یک مکانیک زیاد سخت نخواهد بود.

bad-stuff-w700

چه چیزی موتور خودروی شما را از کار می اندازد؟

آب در بنزین باعث از کار افتادن موتور خودرو خواهد شد زیرا در فرآیند احتراق خلل وارد می کنند. در واقع آب روی بنزین شناور مانده و به جای بنزین، بیشتر آب یا ترکیبی از آب و بنزین وارد موتور می شود. البته این موضوع نیز باعث وارد آمدن صدمه ی شدید به موتور نمی شود و از طریق تمیز کردن باک و موتور مشکل برطرف خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها