کد خبر : 36709

آموزش رانندگی و کنترل خودرو روی یخ و برف (اینفوگرافیک)

آموزش رانندگی و کنترل خودرو روی یخ و برف (اینفوگرافیک)

ترمز زدن در یخ و برف کاملا باید به صورت سبک انجام گیرد و راننده باید آنچنان ترمز کند که چرخ ها قفل نشوند چون قفل شدن چرخ ها نه تنها مسیر توقف را طولانی می کند بلکه فرمان را نیز از کنترل خارج می کند.

به گزارش خودروتک به نقل از جماران ، نکاتی که باید هنگام لغزش چرخ‌ها باید رعایت کنید این است که فرمان را به سمت خارج خیابان بچرخانید تا از کار افتادگی چرخ جلو خنثی شود و به حالت مناسب بازگردد هنگام لغزش چرخ‌ها پا را از روی پدال گاز و ترمز برداشته و با فشار روی کلاج قرار دهید تا لغزش برطرف و خودرو به حالت عادی بازگردد.

رمز ایمنی در شرایط یخبندان و بارش برف، رانندگی آرام و مطمئن است. سعی کنید با پدال گاز، ترمز و فرمان به ارامی رفتار کنید. هر تکانی که به فرمان می‌دهید یا هر بار که پدال گاز و ترمز را فشار می‌دهید، نتیجه در شرایط یخبندان و بارش برف شدت بیشتری پیدا می‌کند و امکان سر خوردن خودرو بالاتر می‌رود.

ترمز زدن در یخ و برف کاملا باید به صورت سبک انجام گیرد و راننده باید آنچنان ترمز کند که چرخ ها قفل نشوند چون قفل شدن چرخ ها نه تنها مسیر توقف را طولانی می کند بلکه فرمان را نیز از کنترل خارج می کند. راننده خوب و محتاط معمولاص سه الی چهار برابر مسیری را که در مواقع عادی لازم است برای توقف در برف و یخ در نظر می گیرد. همچنین باید مقداری از توجه خود را به راننده های مقابل و پشت سر معطوف کند زیرا امکان دارد که رانندگان دیگر، رعایت شرایط خاص را نکرده و وی را به مخاطره افکنند. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها