کد خبر : 31852

دلایل سایش لاستیک ها را بشناسید

دلایل سایش لاستیک ها را بشناسید

یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین اجزاء خودرو لاستیک خودروست که برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بالا باید با رعایت یکسری نکات در نگهداری آن کوشا باشیم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، لاستیک سایی که بیشتر در خودرو‌های مدل پائین دیده می‌شود، به علت آن است که به مرور زمان زاویه‌های تنظیم این خودرو‌ها به هم می‌خورد و نیز هنگام انجام تعمیرات توسط تعمیرکاران غیر مجرب، این اندازه‌ها رعایت نمی‌شوند و یا اصلا دقیق تنظیم نمی‌شوند مثلا به هنگام تعمیر جلوبندی ماشین و تعویض سیبک‌ها یا فنر بندی خودرو ممکن است، این تنظیم‌ها به هم بخورد.

فرمان خودرو:

اگر خودرو شما به هنگام رانندگی به یک سمت کشیده می‌شود (بخصوص زمانی که فرمان را رها می‌کیند) اولین کاری که باید انجام دهید این است که میزان بودن باد لاستیک‌ها را چک کنید. اما اگر باد لاستیک‌ها را چک کردید و تنظیم بودند آنگاه ممکن است اشکال در جای دیگری باشد، ممکن است، میل فرمان نامیزان باشد یا زاویه کمبر و کستر درست نباشند یا فرمان درست در مرکز تنظیم نشده باشد. اگر فرمان ماشین شما بیش از اندازه بازی دارد یا به سختی می‌پیچید، باید مارپیچ فرمان و قطعات داخلی جعبه فرمان را چک کنید.

فنر بندی:

فنر بندی ماشین از اجزای متعددی تشکیل شده است در این حالت لازم است که همراستایی چرخ‌ها و یاتاقان‌های آن‌ها و بوش و میله تعادل و بازو‌های کنترل فنر و خود فنر‌ها را بررسی کنید. اگر بخش‌هایی از فنر‌ها دچار سائیدگی شده یا صدمه دیده اند باید تعویض شوند. چون اگر این کار صورت نگیرد باعث فرسودگی و صدمه دیدن پیش از موعد سایر بخش‌های سیستم فنر بندی و خودرو می‌شود.

هم‌راستایی:

برای هدایت کردن مناسب و درست خودرو و جلوگیری از سائیدگی لاستیکها؛ لازم است که چرخ‌ها هم راستا باشند. این کار باعث می‌شود که از سائیدگی و اصطکاک و سر خوردن چرخ‌ها جلوگیری شود. ضمن اینکه میزان مصرف سوخت هم کاهش می‌یابد و از وارد آمدن فشار بر روی فرمان و سیستم فنر بندی کاسته می‌شود و هدایت خودرو بهتر صورت می‌گیرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها