کد خبر : 31309

قبل از معامله خودرو این مطلب را بخوانید

قبل از معامله خودرو این مطلب را بخوانید

وقتی قرار است چند میلیون یا حتی چند میلیارد تومان برای خرید یک خودرو بپردازید، پس بهتر است خودرویی بخرید که به صورت اصولی کارشناسی شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، در این مطلب بیشتر درباره اهمیت و مزایای خرید خودرو کارشناسی شده با هم حرف می‌زنیم.

اگر کمی به زندگی روزمره اطراف خودمان خوب دقت کنیم می‌بینیم که بعد از تصمیم به خرید یک کالای جدید یا دریافت خدمات از یک برند، ابتدا می‌گردیم تا در بین دوستان و آشنایان متخصصی را پیدا کنیم که بتوانیم از مشورت او بهره ببریم.

در ادامه به بررسی ضررهای مالی ناشی از عدم کارشناسی خودرو پیش از خرید خواهیم پرداخت. آمارهای زیر نشان می‌دهد که تغییر در شرایط فنی و بدنه خودرو چه تفاوت‌های چشمگیری را در قیمت آن به وجود می آورد.

افراد متخصص و کارشناس نه‌تنها پیش از خرید می‌توانند به خوبی اطلاعات مورد نیاز را اختیار ما بگذارند، بلکه در بسیاری از مواقع تجربیاتی دارند که حتی ممکن است ما از خرید محصول مورد نظر منصرف کنند. در شرایطی که خرید و فروش کالاهای تقلبی و مشکل‌دار به صورت خواسته و ناخواسته روز به روز در حال افزایش است و از سوی دیگر شاهد کلاهبرداری‌های عجیب و غریب هستیم، قطعا همراهی یکی فرد متخصص یا کارشناس در کنار ما می‌تواند بهترین تصمیم باشد.

خرید و فروش خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و وقتی قرار است میلیون‌ها یا حتی میلیاردها تومان پول جابه‌جا شود، قطعا نمی‌توان بی‌گدار به آب زد. چه بسا افرادی که تمامی دارایی آنها پولی است که برای خرید ماشین تهیه کرده‌اند تا وسیله‌ای زیر پای خودشان و خانواده آنها باشد.

با توجه به افزایش چشمگیر قیمت خودرو نسبت به سال گذشته، بازار خرید و فروش خودرو کارکرده و دست دوم نسبت به مدل‌های صفر رونق بیشتری دارد. همین مسئله اهمیت کارشناسی خودرو را دو چندان می‌کند ولی برخی همچنان حاضر نیستند هزینه کارشناسی خودرو دست دوم را بپردازند.

یکی از دوستانم چند ماه پیش از روی اعتماد پژو 206 خریده است و حالا چند ماهی است زمان خود را دادگاه صرف فسخ قرارداد می‌کند؛ چرا که خودروی معامله شده مشکل فنی جدی داشته و حتی بعد از 6 میلیون تومان هزینه کردن درست نشده است.

بی‌شک از این دست موارد کم‌ نیست و همین مسئله باعث شده تا خریداران زیادی به مشکل بخورند. اما بهترین راه برای جلوگیری از چنین مواردی که نه‌تنها پول شما از کف‌تان می‌رود، بلکه پیامدهای روحی و روانی بعدی دارد این است که به یک کارشناس خودرو خبره مراجعه کنید.

اهمیت و مزایای خرید خودرو کارشناسی شده

زمانی که یک کارشناس خودرو حرفه‌ای و متخصص یا تیمی از کارشناسان کاربلد خودرو ماشین موردنظر شما را کارشناسی می‌کنند، 99 درصد خیال‌تان راحت است که به راحتی می‌توانید با فروشنده معامله کنید و قرار نیست بعدا دچار مشکلات عجیب و غریب شوید.

از سوی دیگر باید به این نکته مهم توجه کنید که هر چقدر خودتان طی سال‌های گذشته خرید و فروش خودرو انجام داده باشید و سال‌های ماشین زیر پای‌تان بوده باشد، باز هم نمی‌توانید یک کارشناس حرفه‌ای و با تجربه باشید.

یکی دیگر از مزایای کارشناسی خودرو این است که وقتی کارشناسی خودرو دست دوم انجام شد، دیگر روی قیمت نیز دغدغه ندارید و بعد از تعیین قیمت کارشناسی خودرو می‌توانید به راحتی معامله را انجام دهید.

اما موضوعات مالی تمام ماجرا نیست. گاهی مشکلاتی در خودرو وجود دارد که پیدانکردن آنها باعث می‌شود خدای ناکرده اتفاقات ناگواری رخ دهد که آسیب‌های جانی وارد شده را نتوان جبران کرد. ضمن اینکه همچنان نمی‌توان از مشکلات مالی نیز غافل بود که گاهی با چند میلیون تومان هم ماشین درست نمی‌شود.

سخن پایانی

اگر قرار باشد هنگام خرید و فروش خودرو ماشین مورد نظر به صورت اصولی و استاندارد مورد کارشناسی قرار بگیرد، 209 نقطه از آن باید به درستی بررسی شود قطعا کار هر کسی نیست. به همین دلیل موضوع آموزش کارشناسی خودرو اهمیت زیادی دارد و باید به افراد کارآزموده مراجعه کنید تا از هر نظر خیال‌تان راحت باشد.

حتی اگر فرصت ندارید می‌توانید از خدمات کارشناسی خودرو در محل استفاده کنید که خیال‌تان راحت باشد هزینه کارشناسی خودرو دست دوم خیلی زیاد نیست و ارزش دارد با پرداخت آن جلوی فاجعه‌های بعدی را بگیرید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها