کد خبر : 27665

باتری ایرانی بخریم یا کره ای؟

باتری ایرانی بخریم یا کره ای؟

در مورد استفاده از باطری ایرانی و یا کره ای باید گفت کیفیت باطریهای ایرانی مانند صبا باطری سپاهان باطری و برنا باطری در سالهای اخیر بسیار بهتر شده است و در ایران هر دو نوع باطری اتمی و اسیدی تولید میشود.

به گزارش خودروتک ، راهنمای خرید باطری ماشین یکی از مواردی که هنگام خرید باطری خریدار باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد این است که باطری اسیدی میخواهد بخرد یا باطری اتمی . در مورد انتخاب بین باطری اتمی و اسیدی باید این نکته را متذکر شویم که باطریهای اتمی به علت طول عمر بالاتر و همین طورآلودگی کمتر نسبت به باطری اسیدی بیشتر توصیه میشوند.

عمر متوسط یک باطری اتمی بین سه تا پنج سال است وعمر باطری اسیدی بین یک تا دو سال.

در ضمن باطریهای اتمی نیاز به مراقبت و نگهداری ندارند و این هم یکی دیگر از مزایای باطریهای اتمی است. ولی باطریهای اسیدی را باید مرتب چک کرد و سطح الکترولیت داخل باطری باید کنترل شود.

انتخاب آمپر مناسب باطری برای خودرو

راهنمای خرید باطری ماشین مسئله دیگری که در هنگام خرید باطری باید به آن توجه شود آمپر باطری است

یعنی باید بدانیم سیستم برق ماشین به باطری چند آمپر نیاز دارد.

اگر خودرو شما مصرف کننده های برقی اضافه مانند سیستم صوتی یا لامپهای قوی دارند. باید آمپر باطری را بالا تر انتخاب کرد مثلا برای یک پراید که باطری فابریک آن ۵۵ آمپر است در صورت استفاده از مصرف کننده اضافه باید حداقل ۶۲ آمپر استفاده کرد.

باطری ایرانی یا کره ای

در مورد استفاده از باطری ایرانی و یا کره ای باید گفت کیفیت باطریهای ایرانی مانند صبا باطری سپاهان باطری و برنا باطری در سالهای اخیر بسیار بهتر شده است و در ایران هر دو نوع باطری اتمی و اسیدی تولید میشود.

استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بکارگیری دستگاههای اروپایی کیفیت باطریهای ایرانی را تا حد زیادی بالا برده است باطری ایرانی دارای خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر شرکتی هستند.

باطریهای کره ای سالهاست که در ایران استفاده میشود و طول عمر بسیار مناسبی دارد و شرکتهای باطری سازی ایرانی هم. به تازگی همپای آنها پیشرفت کرده اند. پس در هنگام خرید باطری میتوانید از گزینه های ایرانی هم با اطمینان کامل استفاده که البته قیمت مناسبتری هم دارند.

تاریخ تولید باطری

راهنمای خرید باطری ماشین قطعا مهم ترین مسئله هنگام خرید باطری تاریخ تولید آن است . عمرباطری از زمان تولید آن آغاز میشود. و هر چه باطری جدید تری خریداری کنید عمر باطری بیشر است . عمل سولفاته شدن صفحات باطری تقریبا یکسال پس از تاریخ تولید آن آغاز میشود . پس باطری که از تولید آن بیش از یک سال سپری شده به هیچ عنوان نخرید .

تاریخ تولید باطریهای ایرانی بر روی برگه ضمانت آن نوشته شده است.

و تاریخ تولید باطریهای کره ای هم بر روی بدنه باطری هک شده است . که شما براحتی میتوانید متوجه آن شوید

کشور و شرکت سازنده باطری

راهنمای خرید باطری ماشین ایرانی در مورد باطریهای ایرانی باید گفت اکثر باطریهای داخلی کیفیت مشابهی دارند ولی اگر بخواهیم شرکتهای داخلی را از نظر کیفیت و نوع خدمات آن طبقه بندی کنیم اول شرکت سپاهان باطری قرار میگیرد پس از آن برنا باطری و در آخر هم صبا باطری.

راهنمای خرید باطری ماشین کره ای

ولی در مورد باطریهای کره ای که با عناوین و برندهای بسیار متنوع در بازار موجود هستند باید گفت که فقط چهار شرکت باطری سازی در کره مشغول تولید و صادر کردن باطری هستند .

کیفیت تمام محصولات هر کمپانی مشابه هم است و فقط با نامهای مختلف وارد میشوند. ولی خود این چهار کمپانی از نظر کیفیت تولید باطری با هم متفاوتند. اولین و بهترین محصولات قطعا متعلق به شرکت دلکور باطری کره است .

نام این باطریها عبارتند از پوما. دلکور شارک . رویال بسفیتس. پلاتینیوم. لاجیکس. اورون.

راهنمای خرید باطری اطلس بی ایکس

راهنمای خرید باطری اطلس بی ایکس دومین جایگاه متعلق به کمپانی اطلس بی ایکس است. باطریهای این کمپانی عبارتند از : تایگر , اطلس , جگوار , هانکوک , کوبا , فورته , پیتون , آلفالاین , دوپکس , آرورا , که همگی دارای کیفیت بالایی میباشند.

راهنمای خرید باطری هیوندا

سومین کمپانی باطری سازی کره باطری هیوندا میباشد باطریهای این کمپانی عبارتند از :

هیوندا. لاجیکس . سولایت. دوو گلد. فول پاور. تایگر. تارگت. و چهارمین کمپانی گلوبال باطری میباشد باطریهای این کمپانی شامل: چیتا. SBK. گلوبال. نوا. راکت . تاپ پاور. محصولات این کمپانی هم کیفیت مطلوبی دارند.

دقت در شرکت سازنده باطری ماشین

پس در هنگام خرید باطری اصلا به نام باطری توجه نکنید فقط به کشور سازنده و شرکت سازنده که ردی باطری هک شده است دقت کنید.

۶٫ابعاد باطری : ابعاد هر باطری به گونه ای طراحی شده که برای یک سری از ماشینها مناسب است و برای ماشینهای دیگر مناسب نیست .

دقت در اندازه باطری ماشین

باطریها از لحاظ ارتفاع با هم فرق میکنند بعضی باطریها قطب مثبت و منفی در سمت چپ باطری قرار دارد و بعضی در سمت راست صول و عرض باطریها یکی نیست. فقط توجه به هم أمپر بودن باطری هنگام خرید صحیح نمی باشد .

ممکن است باطری ماشین شما ۶۰ آمپر باشد و شما هنگام تعویض یک باطری ۶۰ آمپر بخرید ولی در هنگام تعویض متوجه شوید ابعاد و یا قطبهای باطری به ماشین شما نمیخورد.

پس هنگام خرید باطری حتما به ابعاد باطری و جهت قطبهای مثبت و منفی توجه کنید. تا دچار مشکل نشوید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها