کد خبر : 2755

آموزش تمیز کردن صندلی های چرمی

آموزش تمیز کردن صندلی های چرمی

اگر از میان روکش های صندلی خودرو، روکش چرم را برای خودرویتان برگزیده اید، در این مطلب شما را برای تمیز کردن این نوع روکش بدون آسیب رسیدن به آن ها راهنمایی می کنیم.

به گزارش خودروتک، شما با استفاده از این راهکار می توانید از روکش چرمی صندلیتان محافظت نموده و از بوجود آمدن ترک خوردگی در آن جلوگیری کنید.

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن روکش چرم

۱.مایع تمیز کننده سطوح

۲.روغن مخصوص چرم

۳.حوله

۴.برس

۵.پلاستیک (پلاستیک زباله)

۶.جاروبرقی

گرد گیری روکش چرم

در ابتدا با جاروبرقی تمامی سطح صندلی را تمیز کنید طوری که از نبود هیچ ذره ای اطمینان حاصل کنید.

مالیدن روغن مخصوص روکش چرم

 روغن مخصوص را در یک کاسه کوچک بریزید و با استفاده از یک قلمو روغن را به تمام سطح روکش بمالید. با دست هایتان هم می توانید این کار را انجام دهید ولی با قلمو راحت تر است.
 
 پس از مالیدن روغن به تمام سطح مطمئن شوید که پوششی از روغن همه سطح را فرا گرفته و درون دوخت و درز روکش چرم هم نفوذ کرده باشد. روغن باید تمام سطح را پوشش داده باشد.
 
 این روغن با حرارت و زمان کافی میتواند روی روکش چرم تاثیرش را بگذارد. بدین صورت که می توانید در روز پنجره های ماشین را بالا داده و ماشین را در معرض نور خورشید قرار دهید تا مانند یک اتاق بخار عمل کند.
در این مدت خاک، دوده و شوره ی حاصل از تعریق و سایر سموم و حالت چسبناکی و کهنگی روی سطح از بین می روند. بهتر است که روکش ها ۲۴ ساعت در این حالت بمانند.
اگر هوای بیرون سرد بود، می توانید یک عدد پلاستیک را دور صندلی بپیچید و به وسیله سشوار یا بخاری اتومبیل به آن گرما دهید.

شستن روکش چرم

 پس از گذشت چند ساعت پلاستیک را ببرید و از صندلی جدا کنید. به یک سطل آب گرم و یک برس نرم و حوله نیاز دارید.
سر یک اسپری آب پاش را با سر مایع تمیز کننده تعویض کنید و مایع تمیز کننده را روی سطح اسپری نمایید و بعد با استفاده از برس مخصوص سطوح چرم، تمام سطح بخصوص درزها را برس بکشید.
متوجه خواهید شد که سیاهی و دوده در حال پاک شدن است. اگر برس مخصوص ندارید با استفاده از یک حوله نخی هم می توانید این کار را انجام دهید.
حوله را درون سطل آب گرم فرو کنید و روی سطح روکش را حسابی پاک کنید و سپس با یک حوله خشک به آرامی سطح را خشک کنید.

براق کردن روکش چرم

در مرحله آخر به تمیزکاری انتهایی و براق کردن سطوح بوسیله اسپری می رسیم. تنها کافی است تا مایع براق کننده مخصوص را بر روی روکش چرم اسپری کنید.
 
منبع: ردیابان
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها