کد خبر : 26383

نگهداری از لاستیک خودرو در هوای گرم

نگهداری از لاستیک خودرو در هوای گرم

در سفرهای تابستانی چقدر حواسمان به تایر ماشینمان است؟ فصلی که استفاده از ماشین برای سفرها و تفریح‌هایمان بیشتر می‌شود و قطعا رسیدگی به آن هم باید بیشتر شود. مهم‌ترین بخش اما تایر و لاستیک‌های ماشین است که در گرمای بالای 30 درجه تابستان بیشترین فشار را تحمل می‌کنند. چقدر پیش می‌آید که با تغییر فصل لاستیک ماشینمان را چک کنیم؟ در این حالت می‌شود عمر مفید لاستیک‌ها را بالا برد و از هزینه‌های اضافی فاصله بگیریم.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، پس اگر می‌خواهید سفر بدون استرس و ایمنی داشته باشید باید از سالم بودن لاستیک‌ها و اینکه حتی در مسافرت‌های کوتاه مشکلی ندارند، اطمینان حاصل کنید.   در ادامه چند مورد برای سالم نگه داشتن لاستیک‌ها در هوای گرم و تضمین سلامت خانواده را پیشنهاد می‌کنیم.

با تورم بیش از حد لاستیک‌ها چه کنیم؟

گرمای تابستان می‌تواند باعث تورم بیش از حد آنها‌‌ شود؛ زیرا لاستیک‌ها‌‌، اصطکاک و گرمای بیشتری را در جاده‌های گرم ایجاد می‌کند. تورم بیش از حدشان خطرناک است؛ زیرا ممکن است موجب ترکیدن لاستیک در اثر فشار شود.

نه‌تنها‌ این، بلکه لاستیک‌ها به دلیل نشت در دریچه‌ها ممکن‌ است دچار کم‌‌بادی شوند. لاستیک‌های کم باد نیز خطرناک هستند؛ زیرا بر خاصیت ترمز و کشش تأثیر می‌گذارند. از بررسی تنظیم باد لاستیک‌ها در تمام طول روز فصل‌های گرم اطمینان حاصل کنید.

حواستان به عمق آج لاستیک‌ها باشد

در انگلستان عمق متوسط برای آج‌ها 1.6 میلی‌متر است. توصیه می‌شود در طول تابستان لاستیک‌هایی با عمق آج بیشتر داشته باشید. دلیل آن این است که گرما و شرایط نامناسب جاده اثرات منفی بر روی آج دارد. اگر عمق آج زیر استانداردهای قانونی باشد، لاستیک ها باید تعویض شوند.

تا لاستیک‌ها نترکیده‌اند تنظیم باد کنید

زمانی که شما ترجیح به سفرهای ‌جاده‌ای در‌‌ روزهای تابستان ‌دارید، شما به طور حتم نیازمند تنظیم و تراز میزان باد لاستیک‌هایتان هستید. لاستیک‌های هم‌تراز و عدم تعادل سیستم تعلیق را تحت تأثیر قرار داده و منجر به کشیدن خطرناک از یک طرف می‌شوند. لاستیک‌ها به در طول مدت فرسوده می‌شوند و در معرض ساییدگی قرار می‌گیرند. لاستیک‌های خوب متعادل و تراز شده به ایمنی و راحتی شما در جاده‌ها کمک می‌کنند و همچنین در درازمدت موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی شما می‌شوند.

از بررسی غافل نشوید

درجه حرارت بالا همراه با شرایط نامساعد جاده نیز می‌تواند باعث آسیب داخلی و خارجی لاستیک شود. از آنجا که گرما لاستیک را نرم‌تر از حد معمول می‌کند، دیوارهای جانبی در معرض آسیب بیشتری قرار دارند.

وسایل خارجی موجود در جاده‌ها همچنین می‌توانند لاستیک را خراش دهند و خسارت‌های ناگفته‌ای را وارد کنند. آسیب در لاستیک‌ها باید بلافاصله ترمیم شود و لاستیک‌های فرسوده برای ایمنی و عملکرد بهینه خودرو تعویض شوند.

گرچه بسیاری از جاده‌ها در شهرهای بزرگ مانند لندن به طور کلی وضعیت خوبی ندارند، اما برخی از جاده‌های شلوغ در حومه شهرها در شرایط نامناسب‌تری قرار دارند. گرما و شرایط نامناسب جاده نیز می‌تواند به لاستیک آسیب برساند.

با بررسی به موقع وضعیت لاستیک‌های اتومبیل خود و انجام اقدامات تعمیری لازم، مطمئناً در ماه تیر و برای بقیه تابستان از رانندگی ایمن و مطمئن خواهید داشت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها