کد خبر : 24624

آموزش رانندگی در شب (تصاویر)

آموزش رانندگی در شب (تصاویر)

رانندگی در شب به دلیل واضح نبودن جاده ، عابران پیاده ، حیوانات و دیگر اجسام ، سخت‌تر رانندگی در روز است . باوجوداینکه اکثر رانندگی‌ها در طول روز انجام می‌شود ، حدود ۴۰-۵۰% از حوادث رانندگی در شب اتفاق می‌افتد .

به گزارش خودروتک ، خوشبختانه دلیلی برای ناایمن بودن رانندگی در شب وجود ندارد ، شما با رعایت اقدامات پیشگیرانه ، رانندگی ایمن در شب ، تقویت دید ماشین در شب و نکات دیگر که گفته خواهد شد ، می‌توانید رانندگی در شب ایمنی داشته باشید . با سایت کوروک همراه باشید !!

تمرین رانندگی ایمن

اصول رانندگی در شب

در زمانی که شک دارید ، چراغ‌ها را روشن کنید . در زمان تاریک شدن هوا و روشن شدن چراغ‌های شهر ، معمولاً ۲ ساعت به‌طوری است که شما می‌توانید چراغ‌های خود را روشن کنید یا خیر . بهتر است درزمانی که متوجه تاریک شدن هوا شدید ، چراغ‌های خود را روشن کنید ، حتی اگر به آن احتیاجی ندارید .

درست است که شما به آن احتیاجی ندارید ، اما باعث می‌شود که دیگر رانندگان شما را بهتر ببینند مخصوصاً اگر خورشید در حال غروب پشت سر شما باشد .

اصول رانندگی شبانه

آرام برانید . به‌صورت عمومی باید گفت که سرعت رانندگی در شب باید کمتر از رانندگی در روز باشد ، زیرا دید در شب بسیار کمتر از روز است و زمان بیشتری طول می‌کشد تا شما ببینید و نسبت به عابران پیاده و دیگر موانع عکس‌العمل نشان دهید . با توجه به اینکه شما نمی‌توانید خطرات را کنترل کنید ، باید رانندگی خود را کنترل کنید .

هوشمندانه‌ترین کار در شب آهسته رانندگی کردن است تا زمان موردنیاز برای عکس‌العمل نشان دادن برای مشکلات احتمالی را برای خود فراهم کنید .

حواستان باشد که سرعت مجاز در جاده به معنای ایمن بودن آن سرعت نیست . از آرام رانندگی کردن نترسید ، مخصوصاً اگر در سربالایی و سرپایینی رانندگی می‌کنید یا دید شما کم است . درصورت نیاز ، به دیگر رانندگان راه دهید تا شما را رد کنند .

خطرات رانندگی در شب

حواستان به رانندگان خسته باشد . ازلحاظ آماری رانندگان مست و خیلی خسته در شب بیشتر از روز تردد می‌کنند ، که این می‌تواند عواقب مرگباری به همراه داشته باشد .

حواستان به رانندگانی که بد رانندگی می‌کنند نیز باشد . آن‌ها هیچ قانونی را رعایت نکرده و می‌توانند باعث آسیب زدن به شما شوند .

خواب آلودگی

مرتباً استراحت کنید تا با خستگی مبارزه کنید . درست است که شما باید مراقبت دیگر رانندگان خواب‌آلود باشید ، اما باید حواستان باشد که خودتان نیز دچار خواب‌آلودگی نشوید . خستگی زیاد در جاده می‌تواند به‌اندازه مست بودن خطرناک باشد و عکس‌العمل شمارا کند ، کند .

برای غلبه بر خستگی در فواصل مشخص باستید و مقداری ورزش کنید . غذا یا نوشیدنی کافئین دار بخورید و یا قبل از دوباره نشستن پشت فرمان دوباره تمرکز کنید .

اگر خیلی خسته هستید ، درجایی مطمئن باستید و مقداری بخوابید . دیر رسیدن بهتر از تصادف کردن و یک‌عمر پشیمانی است .

مشکلات رانندگی در شب

مراقب حیوانات به خصوص در جاده‌های روستایی باشید . عبور حیوانات از خیابان مخصوصاً در شب‌ها می‌تواند خطرناک باشد . دیدن حیوانات در جاده‌های کم‌نور با سرعت‌بالا بسیار سخت است و تصادف با حیوانات می‌تواند آسیب‌های شدیدی به ماشین ، راننده و حیوان وارد کند .

اگر به‌صورت ناگهانی حیوانی در جلوی خود دیدید ، حرکت هوشمندانه این است که از مسیر خود منحرف نشوید . با توجه به آمار ، منحرف شدن در تصادفات مربوط به آهو باعث جراحت بیشتری شده و مرگبارتر بوده‌اند . به‌جای منحرف شدن ، تا جایی که می‌توانید سرعت خود را کاهش دهید و بگذارید ماشین به حیوان بخورد !!! درست است که به نظر مقداری سنگدلانه می‌آید ، ولی در حال حاضر بهتر کار همین است     <!-- INLINE-ADV -->
    <div id=

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها