کد خبر : 2253

راهنمای خرید لباس نو برای خودرو

راهنمای خرید لباس نو برای خودرو

وقتی صحبت از راحتی و زیبایی صندلی خودرو به میان می‌آید، بدون شک یکی از مهم‌ترین مسائلی که مطرح می‌شود روکش صندلی خودرو خواهد بود، چرا که روکش‌ها اولین و مهم‌ترین سطح تماس شما با خودرو هستند و راحتی آن به خصوص برای رانندگی طولانی مدت بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خودروتک، روکش صندلی یا همان Seat cover از‌جمله پرطرفدارترین و ضروری‌ترین تزئینات خودرو به شمار می‌رود که با تعویض آن شاهد زیبایی و تغییر قابل ملاحظه‌ای در ظاهر داخلی خودرو خود خواهید بود.

شما ممکن است با هدف تغییر دکوراسیون داخلی خودرو، حفاظت از رویه فابریک اتومبیل یا حتی راحتی بیشتر خود، اقدام به خرید روکش صندلی نو یا دست دوم کنید اما هدفتان هرچه که باشد گزینه‌های زیادی پیش روی خود خواهید داشت که باید بر اساس نیاز خود بهترینشان را انتخاب کنید.

بررسی جنس، قالب، رنگ و الیاف روکش

علاوه بر قالب ارگونومیک که در راحتی صندلی خودرو اثر می‌گذارد، جنس، رنگ و الیاف روکش نیز ممکن است در مسائلی مانند زیبایی ظاهری خودرو، حفاظت از روکش فابریک ماشین، دمای داخل کابین، راحتی و تعرق سرنشینان تأثیر‌گذار باشد، پس حتما به این ویژگی‌ها در خرید روکش دقت کنید.

بهترین روکش صندلی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

رنگ پارچه روکش مناسب باشد

رنگ روکش باید طوری انتخاب شود که به واسطه استفاده مداوم و روزانه باعث خستگی چشم نشود. همچنین به چرک‌تاب بودن رنگ‌های روشن و جذب گرمای رنگ مشکی نیز دقت داشته باشید و با توجه به استفاده روزمره و سلیقه خود رنگی مناسب انتخاب کنید.

مقاومت در برابر ساییدگی

خودروی شما روزانه در معرض فشار‌های مختلفی قرار می‌گیرد پس دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید عمر روکش بیشتر باشد و زود از رنگ و رو نرود حتما مقاومت آن در برابر ساییدگی را بررسی کنید. برای مثال مقاومت روکش‌های پارچه‌ای از روکش‌های چرمی که درجه یک نیستند بیشتر است.

روکش باید کاملا فیت و قالب صندلی باشد

یکی از مهم‌ترین پارامتر‌های کیفیت روکش‌های صندلی، الگوی دوخت و طراحی آن‌هاست. در صورتی که روکش صندلی خودرو از الگوی دوخت مناسبی برخوردار نباشد، به خوبی روی صندلی خودرو نمی‌نشیند. این مسئله باعث می‌شود به مرور زمان ابرهای صندلی خودرو فشرده شده و شکل و شمایل اولیه خود را از دست بدهند.

دوخت ریزتر، تکه‌ها بیشتر

ساده‌ترین روکش‌ها با ۶۰ تا ۷۰ تکه و روکش‌های حرفه‌ای با ۱۷۰ تا ۱۸۰ دوخته شده‌اند، پس دقت کنید که هرچه تکه‌های روکش بیشتر باشد مرغوبیت آن بیشتر خواهد بود. علاوه بر آن روکش را بررسی کنید که دوخت ریز و محکمی داشته باشد.

پارچه مناسب انتخاب کنید

روکشی را انتخاب کنید که پارچه آن در برابر نور خورشید به راحتی تغییر رنگ ندهد و تعریق بسیار پایینی داشته باشد. علاوه بر آن دقت داشته باشید که اگر استفاده خانوادگی از خودرو دارید لازم است پارچه روکش صندلی شما قابلیت شستشو و نظافت راحتی داشته باشد.

روکش چرم یا پارچه‌ای؟

روکش‌های صندلی موجود در بازار از جنس‌های چرم مصنوعی (پلاستیکی)، چرم طبیعی و پارچه‌ای یا ترکیبی از چرم و پارچه هستند.

روکش‌هایی که از جنس چرم مصنوعی ساخته شده‌اند از کیفیت پایینی برخوردار بوده و در فصل گرما تعریق بسیار زیادی را به دنبال دارند و بعد از مدتی پوسته پوسته می‌شوند. اگر نمی‌خواهید  هزینه زیاید بپردازید، می‌توانید از این گونه اجناس استفاده کنید اما اگر می‌خواهید جنس به مراتب بهتری خریداری کنید که دوام بیشتری داشته باشد می‌توانید سراغ روکش‌های چرم طبیعی یا پارچه‌ای بروید.

روکش‌های چرمی علاوه بر زیبایی بسیار زیاد و جلوه اسپورتی که به خودرو شما می‌دهند، قابلیت شستشوی آسانی دارند، به‌ طوری که با یک اسپری مخصوص به راحتی مانند روز اول می‌شوند. اما روکش‌های پارچه‌ای شستشوی به مراتب دشوارتری دارند و اغلب رانندگان از این موضوع گله می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین عیب‌های روکش‌های چرمی تعریق زیاد آن‌هاست که در فصل تابستان نمود بیشتری پیدا می‌کند .در زمستان هم نسبت به روکش‌های پارچه‌ای سردی بیشتری را بازتاب می‌دهند که این مسئله برای بعضی افراد رنج‌آور است. در عوض روکش‌های پارچه‌ای تعریق بسیار کمتری نسبت به روکش های چرمی دارند. همچنین تنوع رنگ روکش‌های پارچه‌ای بسیار است و از این رو دست خریدار در انتخاب آن‌ها بازتر است.

البته اگر اهل خوردن و آشامیدن داخل خودرو هستید و فرزند خردسال دارید یا دنبال ظاهری اسپرت برای خودرو خود می‌گردید، روکش‌های چرمی می‌توانند گزینه خوبی برای شما باشند اما اگر این موارد جزو اولویت‌هایتان نیست و با تعریق بدنتان مشکل دارید، روکش‌های پارچه‌ای برای شما مناسب‌تر هستند.

منبع: دیوار

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها