کد خبر : 20275

راهنمای خرید خودرو تصادفی

راهنمای خرید خودرو تصادفی

نکات خرید خودروی تصادفی در بازار امروز کشورمان از آن جهت اهمیت دارد که با توجه به افزایش بی سابقه قیمت خودرو مردم برای خرید خودروی مناسب بودجه خود به سمت این بازار‌ها می‌روند.

به گزارش خودروتک ، در این قسمت قصد بررسی مراحل خرید خودروی تصادفی را داشته و با هم نگاهی خواهیم داشت به نکات لازم در خرید خودروی تصادفی و آسیب دیده. از آن‌جایی که قیمت خودروهای صفر و حتی دست دوم نیز برای بسیاری از هموطنان سنگین بوده و عده کثیری از خرید نسخه‌های دست اول خودروهای ایرانی و خارجی عاجزند، می‌توان اذعان داشت که خرید خودروی تصادفی در ماه‌های اخیر کمی‌افزایش داشته است.

کلاه‌ها را سفت بچسبید که هیچ سری بی‌کلاه نماند

نکات خرید خودروی تصادفی

خرید خودروی تصادفی برای بسیاری از خریداران اتومبیلی که بودجه‌های بالایی را در چنته نداشته و همچنان علاقه‌مند به خرید خودروهای مدل بالا و گران قیمت هستند شیوه مناسبی از صرفه‌جویی قلمداد می‌شود. از آن‌جایی که طی ماه‌های اخیر، خرید خودروهای لوکس به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده و بودجه‌هایی که تا همین سال پیش برای تصاحب مدل‌های بالایی از برندهای بزرگ کافی بود، حال صرفا برای خرید پراید و امثالهم (!) کافی است، خریداران بودجه‌هایشان را صرف خرید خودروی تصادفی می‌کنند. 

اما نکته‌ای که کلیه افراد علاقه‌مند به خرید خودروی تصادفی می‌بایست بدانند، این است که در معاملات خودروهای این چنینی میزان ریسک کلاهبرداری و زیان‌های مالی در پی انتخابات اشتباه بسیار بالا بوده و لازم است این اشخاص قبل از هرگونه اقدام یا تصمیم‌گیری‌‌‌ همه جوانب را در نظر بگیرند. از طرفی دیگر، گاهی ممکن است اطلاعات کافی از سوی فروشنده به خریداران ارائه نشده و بخش‌های آسیب دیده خودرو به شکل کامل توصیف نشوند؛ لذا اگر قصد خرید خودروی تصادفی دارید، حواس‌تان را جمع کرده و اجازه ندهید کمبود اطلاعات موجود در توضیحات فروشنده یا دلال موجبات برداشته شدن کلاه‌تان را فراهم کند! 

تصادفی باشد؛ اما لطفا مضر نباشد!

نکات خرید خودروی تصادفی

اگر بنا به هر دلیلی قصد خرید خودروی تصادفی گرفته و برای عملی کردن این امر نیز مصمم هستید، می‌بایست نکات زیر را مد نظر گرفته تا احتمال ضررها و ریسک کلاهبرداری‌های محتمل را به حداقل برسانید:

●      قبل از هر چیز به مدارک خودرو توجه کنید

در هنگام خرید خودروی تصادفی بررسی مدارک و سوابق خودروی مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی که عده کثیری از کلاهبرداران و سودجویان با فروش خودروهای سرقتی و اسقاطی تحت عنوان «تصادفی»، اهداف پلید خود را اجرا می‌کنند، بررسی و اطمینان از صحت مدارک خودرو می‌بایست در اولویت شما قرار داشته باشد. (هرچند این مرحله برای خرید کلیه خودروهای دست دوم لازم است).

●بدنه را تمام و کمال بررسی کنید

همان‌طور که مستحضر هستید، خودروهای تصادفی بیشترین صدمه را در قسمت بدنه تجربه کرده و همواره دارای مشکلات خرد یا عدید‌ه‌ای هستند. اما ممکن است اطلاعات ارائه شده از سوی فروشنده کامل نبوده و وی در مشخص نمودن بخش‌های آسیب دیده کوتاهی کرده باشد. لذا صرفا به سخنان فروشنده اتکا نکرده و خودتان شخصا کلیه نقاط بدنه را بررسی کرده و با گفته‌های وی تطبیق دهید. بهتر است بررسی‌ بدنه را ابتدا با چراغ‌های جلو آغاز کرده و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت میان آن‌ها و یا مدل فابریک خودروی مورد نظر، احتمال تصادفی بودن را در نظر بگیرید. همچنین می‌بایست رنگ خودرو را نیز مورد وارسی قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه برآمدگی یا عدم یک‌دستی در سطوح بدنه، به رنگ‌خوردگی آن مشکوک شوید.

●از سوال پرسیدن نهراسید

سوالات خود را کاملا مستقیم از فروشنده یا دلال پرسیده و جای هیچ‌گونه شکی را باقی نگذارید. نحوه تصادفات رخ داده، شکل تعمیر شدن خودروی مورد نظر و قطعات تعویض شده و امثالهم را مورد پرسش قرار داده و از طرفین معامله بخواهید که اطلاعات دقیق و پر جزئیاتی را در اختیار شما قرار دهند. اگر حس کردید که فروشنده یا دلال از توضیحات دقیق طفره می‌رود، حواس‌تان را پیش از پیش جمع کنید؛ چرا که بوی خوشی به مشام نمی‌رسد!

چرا و چگونه خودروی تصادفی بخریم؟

نکات خرید خودروی تصادفی

همان‌طور که ذکر کردیم، خرید خودروی تصادفی روشی برای صرفه‌جویی در بودجه و یا نزدیک‌ترین راه به تصاحب خودروهای مدل بالا بوده و لذا همه ساله عده بسیاری اقدام به خرید خودروی تصادفی می‌کنند. اما در انجام چنین فرایندی توجه به صحت اطلاعات موجود و میزان خسارات اهمیت بسیار بالایی دارد. 

اگر می‌خواهید از خرید خودروی تصادفی کمترین ضرر ممکن را داشته باشید، بهتر است کلیه اجزای داخلی و خارجی خودرو را به دقت بررسی کرده و نکات زیر را حتما مد نظر قرار دهید:

●       شاسی خودروی مورد نظر سالم باشد

 

●       حداقل دخالت و تصرف در اسکلت آن صورت گرفته باشد

 

●       قطعات تعویض شده از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند

 

●       اطلاعات سند و بدنه تطبیق داشته باشند

 

●       رنگ‌خوردگی بیش از حد مشخص شده توسط فروشنده نباشد

 

●       مواردی از قبیل شیشه جلو که می‌بایست توسط فروشنده یا دلال تعویض شوند، قبل از معامله نوسازی شوند

 

●       سیستم تعلیق، ترمز و هدایت خودرو معیوب نباشد (تعمیر این بخش‌ها برای شما هزینه‌بر خواهد بود)

با رعایت این نکات و بهره‌گیری از کمک یک متخصص، کاهش میزان ضرر و احتمال کلاهبرداری ممکن بوده و امکان خرید خودروی تصادفی خوبی برایتان ایجاد خواهد شد. فراموش نکنید که ریسک خرید خودروی تصادفی همواره بالا بوده و لذا بهره‌مندی از دانش حرفه‌ای افراد متخصص برای تکمیل این فرآیند الزامی‌است.

منبع: همراه مکانیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها