کد خبر : 1841

از واکس داشبورد چه می دانید؟

از واکس داشبورد چه می دانید؟

اگر شما هم به دنبال بهترین واکس داشبورد برای خودرو خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم این نوشته کوتاه را مطالعه کنید. از نظر متخصصان بهترین واکس داشبورد برای اتومبیل‌های مختلف، متفاوت است و بهترین واکس داشبورد باید بر اساس نوع متریال بکار رفته در ساخت داشبورد مشخص شود.

به گزارش خودروتک، در عین حال می‌توان برای بهترین واکس داشبورد یک سری ویژگی‌های ثابت مشخص کرد تا بر اساس این ویژگی‌ها بتوانیم هوشمندانه‌تر و آگاهانه‌تر بهترین واکس داشبورد را برای اتومبیل خود انتخاب کنیم. قطعا مهم‌ترین و اصلی‌ترین شاخص تعیین‌کننده بهترین واکس داشبورد، میزان ماندگاری اثر آن بر روی سطح رویه داشبورد خودرو است؛ از همین رو بهترین واکس داشبورد، محلولی است که بتواند یک لایه درخشنده و البته محافظ بر روی سطح داشبورد بوجود بیاورد و حداقل بیست و چهار ساعت این لایه دوام داشته باشد.

بهترین واکس داشبورد خودرو قطعا بیشتر از بازه زمانی گفته شده ماندگاری دارد و در برخی از موارد این ماندگاری تا چهل و هشت ساعت نیز می‌رسد. البته همیشه هم ماندگاری بالا نشان‌دهنده کیفیت مطلوب محلول واکس نیست و متاسفانه در بسیاری از موارد ماندگاری بالا لایه بوجود آمده بر روی سطح داشبورد، به دلیل وجود مواد نفتی و ناخالصی‌های حل نشده در محلول است. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم از واکس‌هایی برای داشبورد خودرو خود استفاده کنید که دارای نشان استاندارد و مورد تایید مراکز دیتیلینگ حرفه‌ای است.

متخصصان لوکاپرو قادر هستند بر اساس نوع بافت رویه داشبورد خودرو شما، بهترین واکس داشبورد را به شما پیشنهاد دهند. به طور کلی متریال‌های استفاده شده در ساخت داشبورد خودروها به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند، پلاستیک یا همان فایبرگلاس، چوب، آلومینیوم و فیبرکربن. معمولا برای براق شدن داشبوردهای پلاستیکی از واکس‌های مایع استفاده می‌کنند، اما اگر می‌خواهید همراه با درخشندگی، یک لایه محافظ هم به داشبورد خودرو اضافه کنید ما به شما واکس‌های ژله‌ای را پیشنهاد می‌کنیم. از همین رو می‌توان بهترین واکس داشبورد را برای داشبوردهای فایبرگلاس خودروها، واکس‌های ژله‌ای دانست.

برای داشبوردهایی که تریم آلومینیومی دارند، واکس‌های قوی جامد با ویسکوزیته بالا را پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا به دلیل برجسته بودن قطعات تریم آلومینیومی، سطح داشبورد پس از مدتی استفاده از خودرو دچار خط و خش می‌شود.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی متخصصان لوکاپرو، پلیمرهای استفاده شده در ساخت داشبوردهای فایبرگلاسی با پلیمرهای استفاده شده در ساخت داشبوردهای فیبرکربنی یکی هستند؛ به همین دلیل از نظر مشاورین ما بهترین واکس داشبورد برای داشبوردهایی که تریم فیبرکربن دارند، محلول‌های واکس ژله‌ای است.

اما واکس‌های استفاده شده برای داشبوردهای چوب کاملا متفاوت هستند. داشبورد‌های چوب که به داشبورد‌های یات هم معروف هستند، سطح بسیار حساسی دارند و باید از واکس‌های سلولزی برای ایجاد درخشندگی و احیای رنگ آن‌ها استفاده کرد.

منبع: لوکاپرو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها