کد خبر : 16745

چگونه قیر را از بدنه خودرو پاک کنیم؟

چگونه قیر را از بدنه خودرو پاک کنیم؟

برای کردن قیر میتوانید از بنزین یا نفت استفاده کنید و روی سطح بکشید تا پاک شود. و سپس با یک دستمال خشک پاک کنید… اگر بنزین زیاد رو رنگ بمونه کمی آسیب میزند مقداری روغن مایع (خوراکی) روی یک دستمال بریزید و به آرامی قیر را پاک کرده بعد ماشین رو بشویید.

به گزارش خودروتک ، شما میتونید از پولیش ، گازوییل ، نفت ، و حشره کش هم استفاده کنید. از استون و تینر اصلا استفاده نکنید برای رنگ ماشین ضرر دارد.

وسایل مورد نیاز برای پاک کردن قیر از ماشین :

    پنبه

    روغن جامد

    آب گرم و مایع ظرف شویی

۱- مقداری پنبه را به روغن نباتی آغشته کنید، روی آن قسمتی  از بدنه ماشین که قیر ریخته بکشید. شاید باورتون نشود که بتوان قیر را به این راحتی از روی ماشین تمیز کرد. اما با این روش ساده و دردسترس همه، لکه قیر را می توان از بین برد. حتماً امتحان کنید.

۲- در آخر آب گرم و مایع ظرف‌شویی یا پودر لباس‌شویی را با هم مخلوط کنید و با یک برس نرم یا یک اسفنج، بدنه ماشین خود را بشویید؛ تا لکه‌های چربی هم از بین بروند و ماشین شما کاملاً تمیز شود.

توجه : شاید راه‌های دیگری برای پاک کردن قیر از بدنه ماشین باشد. مثل استفاده از اسپری های مخصوص، اما سعی کردم راحت ترین راه را که بر اساس تجربه یکی از دوستان بود؛ بیان کنم.

در جاهای دیگر خواندم که روغن مایع هم میتوان استفاده کرد. اما من در این بابت تجربه ای ندارم. شما اگر با روغن مایع امتحان کردید؛ تجربتون را برای ما در نظرات بنویسد. مشتاق شنیدن نظرات و تجربیات شما هستم.


منبع: ساتین

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها