کد خبر : 16612

در کارشناسی خودرو چه نکاتی بررسی می شود؟

در کارشناسی خودرو چه نکاتی بررسی می شود؟

کارشناسی خودرو یکی از مهم ترین کارهایی می باشد که هر فردی قبل از خرید خودرو باید آن را انجام دهد. به دلیل وجود بازارهای متنوع ممکن است زمانی که برای خرید یک خودرو دست دوم به بازار مراجعه می کنید دچار سردرگمی شوید.

به گزارش خودروتک ، این سردرگمی زمانی کم رنگ می شود که شما از یک کارشناس خودرو برای تعیین قیمت خودرو استفاده کنید. در مطالب قبلی نکاتی در مورد کارشناسی رنگ خودرو، کارشناسی قیمت خودرو، کارشناسی دیاگ خودرو و … برای شما ارائه دادیم. در این مطلب برای شما نکاتی مفید در مورد کارشناسی فنی خودرو بیان می کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید و جالب باشد.

    شما می توانید از طریق فرم درخواست کارشناسی خودرو خود را انجام دهید. پس از ارسال فرم درخواست همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت. پس از ثبت درخواست شما کارشناس سنتر یکی از کارشناسان خود را به محل مورد نظر شما ارسال خواهد کرد.

همان طور که مشخص است امروزه انجام دادن کارشناسی خودرو به امری ضروری و مهم تبدیل شده است و کسانی که می خواهند یک خودرو دست دوم مناسب بخرند از کارشناسی خودرو حتما استفاده می کنند. قبل از هر توضیحی بهتر است با مفهوم کارشناسی فنی خودرو آشنا شویم.

کارشناسی فنی خودرو

زمانی که شما یک خودرو را از لحاظ سلامتی مورد معاینه قرار می دهید باید قسمت های فنی خودرو را نیز بررسی کنید. فردی که مسئول کارشناسی خودرو می باشد، خودرو را از لحاظ فنی مورد بررسی قرار می دهد. پس همان طور که از نامش پیدا است کارشناسی فنی خودرو به معنی بررسی قسمت های فنی خودرو می باشد. بهتر است در زمان کارشناسی فنی خودرو نکات زیر را در نظر داشته باشید :

1) لاستیک خودرو

یکی از قسمت هایی که در کارشناسی فنی خودرو باید به آن توجه زیادی کرد لاستیک های خودرو می باشد. کارشناس مربوطه لاستیک های خودرو را بررسی می کند و میزان باد لاستیک ها را کنترل می کند.

2) باتری خودرو

باتری خودرو یکی دیگر از قطعاتی می باشد که در کارشناسی فنی خودرو به آن توجه می شود. کارشناس خودرو باتری خودرو را بررسی می کند و در صورت داشتن مشکل یا ایرادی آن را در برگه سلامت خودرو یادداشت می کند.

3) استارت خودرو

یکی دیگر از قسمت هایی که در کارشناسی فنی خودرو مورد بررسی قرار می گیرد استارت خودرو می باشد. این نکته را فراموش نکنید که کارشناسی دقیق خودرو باعث می شود شما یک خودرو را با قیمت مناسب بخرید.

4) تجهیزات یدکی خودرو

در کارشناسی فنی خودرو شما می توانید قسمت های فنی خودرو را بررسی کنید و از عیب ها و صدمات احتمالی با خبر شوید. یکی دیگر از قسمت هایی که در کارشناسی خودرو به آن توجه می شود تجهیزات یدکی خودرو می باشد. کارشناس خودرو در این مرحله سعی می کند تجهیزات یدکی را بیشتر آنالیز کند و آن ها را با دقت زیادی بررسی کند.

5) بررسی پمپ خودرو

در این مرحله فردی که مسئول کارشناسی خودرو می باشد پمپ آب، پمپ بنزین، پمپ ترمز، پمپ فرمان و پمپ کلاج خودرو را مورد بررسی قرار می دهد. تمام قسمت هایی که در کارشناسی خودرو مورد بررسی قرار می گیرند بر روی قیمت خودرو تاثیر دارند.

6) ترمز خودرو

به این نکته توجه داشته باشید که افراد به راحتی می توانند قسمتی از کارهایی که در این مطلب برای شما ذکر شد را انجام دهند، ولی انجام شدن این کارها توسط کارشناس خودرو باعث می شود شما از بابت سلامت خودرو اطمینان داشته باشید و از قیمت خودرو آگاه شوید. یکی دیگر از قسمت هایی که در کارشناسی خودرو به آن توجه می شود ترمز خودرو می باشد. ترمز خودرو نیز با دقت زیاد توسط کارشناس فنی مورد بررسی قرار می گیرد.

7) برف‌ پاک ‌کن

یکی دیگر از قسمت های فنی خودرو که در این مطلب به آن اشاره می کنیم برف پاک کن خودرو می باشد. کارشناس خودرو می تواند در این قسمت برف پاک کن و تیغه آن را مورد بررسی قرار دهد.

کارشناسی قسمت های فنی خودرو :

کارشناس خودرو می تواند قسمت های زیر را نیز مورد بررسی قرار دهد :

  •     جعبه دنده
  •     جعبه فرمان
  •     چراغ راهنما
  •     چراغ سقف
  •     داشبورد
  •     درهای خودرو
  •     دیسک ترمز
  •     دیسک کلاچ
  •     سیلندر
  •     سیم ترمز
  •     سیم گاز
  •     سیم کلاج
  •     سیم کیلومتر

پس از انجام دادن کارشناسی خودرو شما می توانید از سلامت خودرو خود مطمئن باشید و با خیال راحت خودرو را بخرید.


منبع: کارشناس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها