کد خبر : 14511

چطور با خودرویی که احتراق ناقص یک سیلندر دارد رانندگی کنیم؟

چطور با خودرویی که احتراق ناقص یک سیلندر دارد رانندگی کنیم؟

احتراق ناقص موتور مى تواند به دلیل خرابی شمع یا عدم تعادل مخلوط هوا و سوخت ایجاد شود. رانندگى با خودرویى که یک سیلندر آن دچار احتراق ناقص است، امن نیست و مى تواند به موتور خودروى شما آسیب برساند.

به گزارش خودروتک ، سیلندر بخشى از موتور است که احتراق در آن صورت مى گیرد. این احتراق باعث ایجاد قدرت خودرو مى شود. بلوک موتور به طور معمول از چدن یا آلومینیوم شاخته مى شود. بسته به نوع کاربرد خودرو، موتور ممکن است دو سیلندر تا ١٢ سیلندر داشته باشد.(بوگاتى شیرون داراى موتور ١۶ سیلندر است.) احتراق ناقص در یک سیلندر مى تواند باعث از دست دادن نسبى قدرت شود. براى مثال، اگر یک سیلندر از ۴ سیلندر موتور خودرو دچار احتراق ناقص شود، خودرو ٢۵ درصد از قدرت خود را از دست مى دهد.

یکى از بزرگترین نشانه هاى احتراق ناقص در سیلندر از دست دادن قدرت خودرو و لرزش عجیب در خودرو است. از آنجا که سیلندر قدرت موتور خودروى شما را تأمین مى کند، زمانى که این مشکل رخ مى دهد مصرف سوخت خودرو افزایش مى یابد و سوخت بیشترى براى جبران این قدرت از دست رفته مصرف مى شود. علاوه بر این، اگر خودرو زمانى که حرکت نمى کند ولى روشن است، لرزش زیادى دارد، یکى دیگر از نشانه هاى احتراق ناقص است. ترکیب این موارد با هم نشان دهنده ى این است که خودروى شما به طور حتم دچار احتراق ناقص است و باید هرچه زودتر به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

یکى از دلایلى که سیلندر دچار احتراق ناقص مى شود، خرابى شمع خودرو است. سیستم جرقه زنى کهنه، آسیب دیده و یا ضعیف مى تواند باعث ایجاد احتراق ناقص در سیلندر شود.

در صورتى که بنزین به اندازه ى کافى در مخلوط هوا و سوخت وجود نداشته باشد، مى تواند احتراق ناقص به وجود بیاید. اگر انژکتور مسدود یا کثیف باشد، مى تواند بر روى عملکرد کلیه سیلندرها تأثیر بگذارد.

گاهى اوقات سیلندرها دچار احتراق ناقص متناوب مى شوند به این معنى که سیلندر به طور دائم دچار احتراق ناقص نیست. در این حالت احتراق ناقص ممکن است زمانى رخ دهد که موتور خودرو سرد است و یا در زمانى که خودرو بار سنگینى را حمل مى کند. همچنین ممکن است که سیلندر بدون هیچ الگویى خاصى و به صورت رندم دچار احتراق ناقص شود. دلایل زیادى وجود دارد که تشخیص آنها سخت است، بنابراین احتیاج است که خودرو حتماً توسط یک تعمیرکار ماهر بررسى شود.

رانندگى با خودرویى که احتراق ناقص یک سیلندر دارد به طور بالقوه خطرناک است. اگر شما در حین رانندگى قدرت موتور را از دست بدهید خطرناک است و ممکن است باعث ایجاد تصادف شود. اگر شما فکر مى کنید خودرویتان دچار احتراق ناقص است، بهتر از در اسرع وقت به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.


منبع: کارستان

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها