کد خبر : 14500

سوئیچ قطع کن بنزین، کجای خودرو است؟

سوئیچ قطع کن بنزین، کجای خودرو است؟

سوئیچ اینرسی یا قطع کن پمپ بنزین که وظیفه اصلی آن قطع کردن جریان بنزین در خودرو به هنگام ضربات و یا تصادفات شدید می باشد، معمولا در خودروهای مختلف مکان مشخصی نداشته و در هر خودرو بسته به نوع آن، محل قرارگیریش متفاوت است.

به گزارش خودروتک ، مکان سوئیچ اینرسی در خودرو را طراحان خودرو با توجه به کم ضربه و کم لرزش ترین مکان خودور انتخاب می کنند. به همین دلیل معمولا پیدا کردن آن کار دشواری بوده و نمی توان به سادگی آن را یافت. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم در رابطه با مکان سوئیچ اینرسی و محل قرارگیری آن در خودروهای مختلف صحبت کرده و توضیحاتی را در این ارتباط خدمت علاقه مندان ارائه دهیم.

مکان سوئیچ اینرسی

محل قرارگیری سوئیچ اینرسی در زیر کاپوت

مکان سوئیچ اینرسی در خودروهای داخلی

معمولا در تمام خودروهای داخلی نظیر پراید، پژو، تیبا، سمند و غیره، سوئیچ اینرسی یا قطع کن پمپ بنزین در زیر کاپوت خودرو و در نزدیکی انژکتور خودرو قرار گرفته است. برای دیدن این سوئیچ کافی است درب کاپوت خودرو را باز کرده و سپس در قسمت انتهایی سمت چپ یا راست موتور قادر به مشاهده آن خواهید بود. این سوئیچ معمولا در مکانی از خودرو قرار می گیرد که لرزش موتور در کمترین حد ممکن در آن ناحیه باشد. البته باید به یاد داشته باشید که در برخی از خودروها که دارای سیستم ایر بگ می باشند نظیر ۲۰۶ های دو و بالاتر، این سوئیچ حذف شده و وظیفه آن را سنسور های ایربگ انجام میدهند و در هنگام ضربات فعال شده و خودرو را خاموش می نمایند.

مکان سوئیچ اینرسی

محل قرارگیری سوئیچ اینرسی در بغل درب خودرو

مکان سوئیچ اینرسی در خودروهای خارجی

در خودروهای خارجی به دلیل تفاوت در طراحی، این سوئیچ ها معمولا در مکانی غیر از زیر درب کاپوت قرار می گیرند تا از لرزش های موتور حدلامکان دور باشند. در خودروهای خارجی معمولا این سوئیچ ها در بغل درب راننده یا سمت شاگرد قرار می گیرد و برای دسترسی به آن باید درپوش بغل درب را برداشته تا قادر به مشاهده آن باشیم. همچنین برخی از خودروها نیز این سوئیچ را در زیر خودرو و در نزدیکی پمپ بنزین قرار می دهند تا سرعت بیشتری برای قطع کردن جریان بنزین داشته باشند. برخی از مدل ها نیز این سوئیچ را در کنار فیوزهای خودرو قرار می دهند و با باز کردن بغل درب خودرو و محل فیوزها می توان به آن دسترسی داشت.

مکان سوئیچ اینرسی

محل قرارگیری سوئیچ اینرسی در بغل درب خودرو


منبع: اسمارت کار

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها