کد خبر : 14466

آموزش رفع آفتاب سوختگی رنگ خودرو

آموزش رفع آفتاب سوختگی رنگ خودرو

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای مالکین خودرو به وجود بیاید، از بین رفتن شفافیت و آفتاب سوختگی رنگ خودرو است.

به گزارش خودروتک ، در این مورد، بر اثر نور شدید آفتاب بر روی سطح بدنه خودرو و رنگ، معمولا لایه سطحی رنگ خودرو تحت تاثیر قرار گرفته و رفته رفته از شدت شفافیت آن کاسته می شود تا جایی که دیگر رنگ آن قابل تشخیص نبوده و به خودرو ظاهر زشتی می بخشد.

در این مطلب با توجه به اینکه رنگ خودرو یکی از مهمترین ملاک ها در زیبایی بصری خودرو محسوب می شود قصد داریم به شناخت راه حل این مشکل پرداخته و روش هایی را برای ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو ارائه دهیم.

آموزش ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو

رنگ خودرو در اثر قرار گیری مستقیم زیر تابش نور خورشید و باد و باران کم کم کیفیت اولیه خود را از دست داده و دیگر جلا و شفافیت گذشته را نخواهد داشت. به همین دلیل پس از طی مدت زمانی، خودرو شما دیگر درخشندگی قبل را نداشته و در نتیجه از زیبایی آن کاسته می گردد. یکی از راه هایی که می توان با استفاده از آن دوباره ظاهر زیبایی به خودرو بخشید، رنگ آمیزی مجدد آن می باشد که در کشور ما ضمن اینکه از هزینه زیادی برخوردار می باشد، یک عمل غیر منطقی محسوب شده و باعث می شود ارزش خودرو پایین بیاید. اما روش های به صرفه تری نیز وجود دارد که با استفاده از آن می توانید رنگ خودرو خود را دوباره شفاف کرده و زیبایی آن را دوباره به آن برگردانید.

برای ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو ، نیاز به هزینه چندان زیادی نبوده و خود شما نیز می توانید با تهیه ابزار مناسب ترمیم رنگ خودرو ، اقدام به انجام این عمل نمایید. اما اگر می خواهید کار به دست افراد ماهر بسپارید، پیشنهاد می کنیم از پولیش نانو لیزر استفاده نمایید که کیفیت بسیار بالایی داشته و خودرو شما را ظاهری زیبا خواهد بخشید. اما اگر مایل به انجام این کار توسط خودتان هستید، می توانید از راهکار هایی که در ادامه ذکر شده است بهره ببرید.

    اگر سطح آفتاب سوختی چندان زیاد نباشد می توان از پولیش و واکس خودرو استفاده نمود تا عملیات ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو ، انجام گردد. برای این منظور ابتدا در یک مکان دور از نور خورشید، خودرو خود را پارک کرده و سپس اقدام به شستشوی آن نمایید و صبر کنید تا کاملا خشک شود.

    مقداری از مایع ضد زنگ رنگ خودرو را روی یک ابر اسفنجی ریخته و به صورت دورانی دور تا دور خودرو را با مایع ضد زنگ پوشش دهید. دقت کنید که مقدار مایع زیاد نباشد و تمام سطح خودرو را مرطوب نماید.

    پس از انجام این کار، مقداری مایع پولیش را روی یک ابر اسفنجی تمیز ریخته و دوباره به صورت دورانی دور تا دور خودرو را بپوشانید و این کار را آنقدر تکرار کنید تا جلا و زیبایی رنگ خودروی شما دوباره برگردد.

با انجام همین سه مرحله کوتاه، شما قادر خواهید بود تا ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو خودتان را انجام داده و دوباره به آن زیبایی گذشته را برگردانید.


منبع: اسمارت کار

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها