کد خبر : 14462

با خودروهای دنده اتوماتیک چگونه پارک کنیم؟

با خودروهای دنده اتوماتیک چگونه پارک کنیم؟

هنگام پارک کردن با خودروها با دنده دستی ابتدا دنده را خلاص می‌کنیم و سپس پس از توقف کامل ترمز دستی را فعال می‌کنیم. پارک با خودروها با اتوماتیک هم اصول خاصی دارد.

به گزارش خودروتک ، آموزش رانندگی با گیربکس اتوماتیک آموزش پارک کردن خودرو اتوماتیک آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو اتوماتیک

گیربکس‌های اتوماتیک رانندگی را برای زندگی شهری و پرترافیک امروزه، بسیار راحت تر کرده است. هنگامی که قصد توقف و پارک کردن با خودرو دنده اتوماتیک را داریم، باید اصولی را رعایت کنیم، در غیر این صورت جعبه دنده دچار آسیب دیدگی می‌شود. بسیاری از رانندگان به این موضوع توجهی نمی‌کنند.

*پارک کردن

هنگام پارک کردن با یک خودرو دارای گیربکس اتوماتیک، ابتدا باید اجازه دهید خودرو به طور کامل متوقف شود، سپس دنده را در وضعیت خلاص (N) قرار دهید. پس از این کار ابتدا باید ترمز دستی (در برخی خودروها ترمز دستی دکمه‌ای است) را بکشید تا خودرو بدون حرکت باقی بماند و بعد از آن دنده را بر روی حالت پارک (P) قرار دهید.

بسیاری از رانندگان پس از ایست کامل دنده را از حالت درایو (D) مستقیما بر روی حالت (P) قرار می‌دهند و بعد از آن به سراغ ترمز دستی می‌روند. اگر در سربالایی و سرپایینی اینگونه عمل کنیم، پس از تعویض دنده به حالت پارک و برداشتن پا از روی پدال ترمز، یک صدای “تقه” به گوش می‌رسد. این صدا نشانه خوبی نیست و در بلند مدت موجب آسیب‌های جدی گیربکس خودرو می‌شود.

*توقف پشت چراغ‌های قرمز طولانی

اگر مدت زمان چراغ قرمز کمتر از یک دقیق بود توصیه می‌شود که تا اتمام زمان چراغ قرمز پا را بر روی ترمز قرار دهید، اما اگر این زمان طولانی‌تر از یک دقیقه بود، توصیه می‌شود که دنده را در حالت خلاص قرار داده و ترمز دستی را فعال کنید. نکته مهم این است.

بسیاری از رانندگان برای توقف پشت چراغ قرمز، بدون انجام مراحل قبل، دنده مستقیما را بر روی حالت P قرار می‌دهند. این کار ابدا توضیه نمی‌شود به این دلیل که آسیب‌های جدی به گیربکس می‌رساند.


منبع: کارستان

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها