کد خبر : 14342

آموزش کیلر زدن به بدنه خودرو

آموزش کیلر زدن به بدنه خودرو

یکی از اموری که در زمینه ترمیم رنگ خودرو انجام می شود، کیلر زدن بدنه خودرو می باشد. در حقیقت با کیلر اتومبیل ، به خودرو جلا و براقی خاصی خواهیم بخشید تا زیبایی رنگ قسمتی که دچار آسیب دیدگی شده است، دوباره به صورت اولیه برگردد.

به گزارش خودروتک ، بسیاری از افراد پولیش و یا واکس زدن خودرو را برابر کیلر می دانند که این یک باور اشتباه است و باید دانست که کیلر اتومبیل ، یک فرایند کاملا پیچیده بوده و لازم است افراد متخصص به انجام آن بپردازند. در این بخش قصد داریم در رابطه با انواع کیلر اتومبیل صحبت کرده و مراحل انجام کیلر خودرو را مورد بررسی قرار دهیم.

کیلر اتومبیل چیست؟

همانطور که اشاره شد، در حقیقت کیلر اتومبیل نوعی عملیات ترمیم رنگ، برای از بردن مات شدگی و خط و خش های سطحی بدنه خودرو می باشد. با استفاده از کیلر، می توان قسمت هایی از بدنه خودرو را که اثر تصادفات دچار آسیب دیدگی شده اند و یا بر اثر نور آفتاب مستقیم، دچار آفتاب سوختگی شده است را دوباره براق نمود و به رنگ خودرو، جلوه ای تازه بخشید. بسیاری از افراد تصور می کنند که کیلر، در واقع نوعی پولیش و یا واکس محسوب می شود که در حقیقت این طور نیست و فرایند کیلر اتومبیل دارای پیچیدگی بیشتری می باشد. معمولا هنگامی که قصد کیلر زدن خودرو را داشته باشیم، قبل از اقدام به عمل، باید ناحیه مورد نظر را با استفاده از سنباده و سایر ابزار، کاملا تمیز نموده و تقریبا مات نماییم.

کیلر

روش کیلر زدن خودرو

قبل از هر چیز باید این نکته را خاطر نشان نماییم که کیلر زدن خودرو امری نیست که به سادگی قابل انجام باشد و توصیه می شود برای انجام این کار به یک متخصص در این زمینه مراجعه نمایید. معمولا متخصصان در این زمینه برای کیلر زدن خودرو، ابتدا محل مورد نظر را شستشو داده و سپس حرارت می دهند و پس از آن محل حرارت داده شده را با سنباده می سایند و این عمل را چندین مرتبه تکرار کرده و کیلر پاشی می کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند. از طرف دیگر چون کیلر اتومبیل آ امر حساسی بوده و ممکن است دچار دوگانگی در مرزها شود، معمولا متخصصین این امر، عمل کیلر زنی را مختص به یک نقطه خاص نکرده و تمامی محدوده را تا رسیدن به بخش مجزا از خودرو، کیلر می زنند.

برای روشن تر شدن موضوع، باید بگوییم که اگر قسمتی از کاپوت خودرو را بخواهیم کیلر بزنیم، باید در کل درب کاپوت، این عمل را انجام دهیم تا از دوگانگی رنگ خودرو در مرزها جلوگیری نماییم. همچنین باید گفت که اگر به در هنگام زدن کیلر به خودرو، از دقت و کیفیت خوبی کار ما برخوردار نباشد، پس از چندبار شستشو ، کیلر از بدنه جدا شده و موجب پوسته پوسته شدن رنگ خودرو می گردد که ظاهر بسیار بدی به خودرو می بخشد. به همین دلیل باید این عمل کاملا توسط افراد متخصص انجام پذیرد.

کیلر

کیلر زدن امری پیچیده است و باید متخصصان آن را انجام دهند

انواع کیلر اتومبیل

کیلر اتومبیل معمولا در نوع اسپری و نوع صنعتی که متخصصین از آن استفاده می برند. کیلری که به صورت اسپری ارائه می شود، معمولا از مقاومت بسیار پایینی برخوردار بوده و پس از چند بار شتسشو از بین خواهد رفت. اما کیلری که در مراکز رنگ اتومبیل و توسط افراد متخصص برای ترمیم استفاده می شود، معمولا دارای مقاومت زیادی بوده و به همین جهت در مقابل شستشو، بزنین و تینر، از مقاومت خوبی برخوردار است. پس با این حساب توصیه می شود اگر همچنان به دنبال این هستید که رنگ خودروی خود را جلایی تازه ببخشید، این کار را از طریق افراد متخصص و مراکز معتبر انجام این کار انجام دهید و به هیچ وجه بدون داشتن تجربه کافی، این کار را خودتان انجام ندهید.

کیلر اتومبیل

منبع: اسمارت کار

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها