کد خبر : 14214

نکات ایمنی برای رانندگی در سیلاب

نکات ایمنی برای رانندگی در سیلاب

متاسفانه در ایران به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب برای کنترل منابع آبی سیل خرابی بسیاری به بار می‌آورد، صدمه به منازل و اتومبیل‌ها در صدر لیست خسارت‌ها قرار دارند، در این شرایط نکات لازم برای رانندگی در معابر آب گرفته و توجه به آن لازم و ضروری است.

به گزارش خودروتک ، ایران به لحاظ جغرافیایی چهار فصل را در خود دارد و هر از چندگاهی از گوشه و کنار کشور خبری از بارندگی شدید، آب گرفتگی معابر و سیل به گوش می‌رسد، شدیدترین این مورد در چند سال اخیر در نوروز 98 اتفاق افتاده است و بسیاری از سر ناآگاهی و غافلگیری اسیر این بلای طبیعی شدند تا جایی که عده‌ای جان خود را از دست دادند.

نکات لازم هنگام رانندگی در مناطق سیل زده و آب گرفتگی معابر

از نکاتی که رانندگان هنگام رانندگی در معابر آب گرفته و سیل باید رعایت کنند، این است که به هیچ وجه نباید قدرت سیل و سیلاب را دست کم گرفت، بسیاری در هنگام رانندگی قدرت و فشاری را که آب به اتومبیل وارد می‎‌کند را دستم گرفته و باعث صدمه به خود و اتومبیل می‌شوند. در هنگام سیل به طوری‌که تمام اطراف اتومبیل را آب فراگرفته باشد باید در سریع‌ترین زمان ممکن اتومبیل را ترک و خود را به منطقه امن رساند. هنگام آب گرفتگی معابر و خیابان‌ها هرگز نباید توقف کرد زیرا با افزایش بارش‌ها ممکن است آب گرفتگی را به سیل تبدیل گند، بنا بر اطلاعات به دست آمده سیل در شیراز تنها پس از ده دقیقه از بارش سنگین باران در معابر جاری شد. اگر ارتفاع آب در حال حرکت بین 30 تا 60 سانتیمتر باشد تمامی خودروهای سبک و سنگین را شناور می‌کند و باید حتما در این شرایط خودرو را رها کرد و به منطقه امن یا مرتفع پناه برد. همچنین در هنگام رانندگی در میان روان آب‌هایی که کمتر از 20 سانتی‌متر ارتفاع دارد، حتما باید با دنده سنگین حرکت کرد و همواره به این نکته توجه داشت در پیچ و خم‌های جاده خودرو در کمترین اصطکاک نسبت به سطح جاده است و ممکن است تعادل اتومبیل برهم بخورد و موجب خسارت‌های جانی و مالی شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها