کد خبر : 12626

تفاوت میزان فرمان 6 سنسور با 8 سنسور چیست؟

تفاوت میزان فرمان 6 سنسور با 8 سنسور چیست؟

هنگام خرید دستگاه میزان فرمان کامپیوتری، یکی از اطلاعاتی که به مشتری داده می‌شود تعداد سنسورها یا دوربین‌های دستگاه است. معمولاً میزان فرمان‌ها به صورت 6 سنسوره و 8 سنسوره در بازار وجود دارند.

به گزارش خودروتک ، در میزان فرمان‌های 8 سنسوره، هر یک از ترانسدیوسرهای دستگاه دو دوربین دارد که یکی از دوربین‌ها روی بازویی آن قرار گرفته‌است اما در میزان فرمان‌های  6 سنسوره تنها ترانسدیوسرهای جلو دوربین بازویی دارند و ترانسدیوسرهای عقبی کوچکتر بوده و دوربین بازویی ندارند. نکته‌ای که پیش می‌آید این است که این دو میزان فرمان چه تفاوت‌هایی با هم دارند.

باید گفت میزان فرمان 8 سنسوره از دو جهت نسبت به میزان فرمان 6 سنسوره ارجحیت دارد.

اول اینکه برخی از زوایا که در میزان فرمان 8 سنسوره مستقیماً اندازه‌گیری می‌شود، در میزان فرمان 6 سنسوره با استفاده از سایر زوایا محاسبه می‌شود.

ارجحیت دوم، حفاظت میزان فرمان 8 سنسوره در برابر خطای ناشی از کالیبراسیون دوربین‌هاست؛ به این مفهوم که این سنسورها یک چهار ضلعی تشکیل می‌دهند. مجموع زوایای داخلی یک چهار ضلعی از نظر هندسی همواره 360 درجه است. بنابراین چنانچه به هر دلیلی مجموع این زوایا که مرتباً به وسیله دستگاه اندازه‌گیری می‌شود، از این مقدار بالاتر یا پایین‌تر برود، دستگاه خطای کالیبراسیون داده و کاربر را از اشکال به وجود آمده مطلع می‌کند.


منبع: پاریزان

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها