کد خبر : 10577

دلایل اصلی باز نشدن کیسه هوا

دلایل اصلی باز نشدن کیسه هوا

با هدف جلوگیری از میلیون‌ها آسیب جدی در تصادفات و حفظ جان بسیاری از انسان‌ها در این حوادث به تولید رسید. اگر چه که کیسه هوا یکی از مهمترین ویژگی‌های ایمنی خودروهای امروزی است. نقص و ضعف در طراحی و تولید کیسه‌های هوا نیز می‌تواند منجر به درست عمل نکردن آن و باز نشدن کیسه هوا در لحظات بحرانی است.

به گزارش خودروتک، یعنی درست در مواقعی که بیشترین نیاز به آن‌ها احساس می‌شود. هنگامی که کیسه‌های هوا در تصادفات رانندگی از کار افتاده و باز نمی‌شوند، راننده و سرنشینان در برابر تاثیرات زیادی که از سوی فرمان، شیشه یا سایر اجزای خودرو بر آن‌ها وارد می‌شود، هیچ گونه محافظی ندارند. به این ترتیب آن‌ها به خطرات جدی و گاها مرگباری روبرو می‌شوند.

 

علت عمل نکردن کیسه هوای خودرو

اگر شما یا کسی که برایتان ارزشمند است در تصادفی که کیسه هوای خودرو در آن عمل نکرده و باز نشده است آسیب دیده‌اید. در صورت ثابت شدن وجود نقصی در کیسه هوا که مانع از باز شدن آن شده است، شما حق دنبال کردن این موضوع برای گرفتن و جبران خسارات وارده را دارید. تیم حقوقی فلوریدا در Clark ،Fountain ،La Vista ،Prather ،Keen & Littky-Rubin برای بررسی کامل شرایط شما آماده هستند تا نه تنها دلیل عدم عملکرد درست کیسه هوا را پیدا کنند بلکه مسئولیت خسارت شما را نیز به عهده می‌گیرند.

دلایل زیادی باعث بروز این حادثه می شوند

  • ماهیت برخورد 

نوع تصادف رخ داده می‌تواند نقش یکی از عوامل اصلی باز نشدن کیسه هوا را ایفا کند. بسته به این که وسیله نقلیه شما به کجا مورد اصابت قرار گرفته است ممکن است سنسورهای کیسه هوا عمل نکنند. این حادثه می‌تواند در زمان وقوع نوع خاصی از چپ شدن خودرو یا در طی تاثیرات تصادف از بغل یا عقب خودرو اتفاق بیفتد. بر اساس گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA)، محل وقوع حادثه می‌تواند نشانگر بهتری برای این باشد که آیا کیسه هوا باید متناسب با سرعت خودرو باز می‌شد یا خسارت و آسیب وارده بر خودرو ؟!! به عنوان مثال در تصادفاتی با تاثیر متوسط تا شدید روی سپر جلویی یا گوشه جلوی خودرو باید انتظار یاز شدن و عمل کردن کیسه‌های هوای جلو را داشت.

وجود نقص در سنسورهای کیسه هوا 

اگر تاثیر یک برخورد به گونه‌ای بود که باید باعث عمل کردن و باز شدن کیسه‌های هوای خودرو می‌شد اما نشد، ممکن است به این دلیل باشد که سنسورهای کیسه هوا در تشخیص درست اثر برخورد و باز کردن کیسه هوا دچار مشکل شده باشند. این اتفاق همان گونه که در بروز اشتباه در نرم افزار و کالیبره کردن آستانه انفجار برای باز شدن کیسه هوا می‌افتد می‌تواند نتیجه طراحی، تست و نصب نادرست سنسورها توسط شرکت‌های سازنده باشد.

در برخی موارد ممکن است سنسورهای کافی برای تشخیص درست یک تصادف برای باز شدن کیسه‌ها وجود نداشته باشد که این مورد اغلب نتیجه سودگرا بودن و سو استفاده از کردن توسط تولید کنندگان می‌باشد.

 

  • قطعات الکتریکی خراب 

هنگامی که سنسورهای کیسه هوا، همان طور که باید عمل کرده و در نتیجه آن باید کیسه‌ها باز شوند، وجود مشکل در این امر می‌تواند در نتیجه خرابی قطعات الکتریکی یا طراحی سیم‌کشی باشد که مانع از رسیدن سیگنال به کیسه هوا برای باز شدن آن باشد. وقتی این قطعات به صورت ناکارآمد طراحی و تولید شده یا تحت تاثیر قطعات خراب موجود در فرمان برای باز شدن کیسه هوا باشند، این اتفاقات رخ می‌دهند. این اتفاق معمولا در تصادفاتی رخ می‌دهد که یک یا چند کیسه هوا باز شده ولی بعضی از آنها باز نمی‌شوند.

  • مشکل در سیم کشی 

محققان دریافته‌اند که عدم عملکرد مناسب کیسه هوا می‌تواند زمانی رخ دهد که تولیدکنندگان تصمیم بگیرند سیم‌های رابط را از میان مناطقی که مستعد جدا شدن در حین تصادف هستند، انتخاب کنند. وقتی سیم‌کشی در مناطق آسیب پذیر باشد به هنگام تصادف آسیب دیده و یا قطع می‌شود. همین امر مانع از رسیدن سیگنال‌ها به بخش‌هایی از کیسه هوا برای باز شدن می‌شود.

  • وجود نقص‌هایی در مدول‌های کیسه هوا 

این مشکل می‌تواند مانع از وقوع انفجار لازم برای پر شدن کیسه هوا شود. مواردی بوده‌اند که در آن‌ها سیگنال‌ها به درستی تصادف را تشخیص داده و به کیسه‌های هوا فرمان باز شدن را دادند. اما مدول‌های کیسه هوا پاسخی نداده و در نتیجه کیسه هوا باز نشده است. این مشکل  اغلب در مواقعی که نقصی در طراحی و تولید وجود دارد. همچنین به هنگام وجود پروتکل کنترل کیفیت نامناسب رخ می‌دهد.

ممکن است که کیسه‌های هوا از قطعات پیچیده تکنولوژی ایمنی محسوب شوند، اما تولیدکنندگان خودرو دارای یک مسئولیت قانونی هستند تا از عملکرد کیسه‌های هوا همانطور که طراحی شده و مشتریان انتظار آن را دارند اطمینان حاصل کنند. به طور کلی کیسه‌های هوا در هر تصادفی که در آن احتمال آسیب دیدن راننده و سرنشینان وجود دارد باید باز شوند. کیسه‌های هوا برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی وارده به سر، گردن و ستون فقرات طراحی شده‌اند.

 

  • دادخواهی مرتبط با کیسه هوای دارای مشکل

دادخواهی‌های مرتبط با عملکرد نامناسب کیسه هوا طی سالیان گذشته در اخبار بسیار گسترش یافته‌اند. در حالی که بسیاری از آن‌ها برای شامل کیسه‌های هوایی می‌شوند که در زمان نامناسب باز شده و یا باز شدن آن به گونه‌ای نامناسب بوده که منجر به آسیب رساندن شده، بسیاری دیگر از آن‌ها نیز شامل آسیب دیدگی‌های قابل پیشگیری یا مرگ به هنگام تصادف و در اثر باز نشدن کیسه هوا بوده است. جدا از این که چه اتفاقی در تصادف شما رخ داده است که وکلای آسیب‌های شخصی West Palm Beach برای تشخیص این که کیسه هوا به درستی عمل نکرده یا نه و اگر درست عمل نکرده چگونه می‌توان به شما در جبران ضررهای خود کمک کنیم بررسی کاملی را انچام خواهند داد.


منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها