کد خبر : 10197

آموزش ترمیم شیشه شکسته خودرو

آموزش ترمیم شیشه شکسته خودرو

آیا می دانید که چگونه شکستگی یا سنگ خوردگی شیشه ی خودروی خود را ترمیم کنید ؟ نکات ذکر شده در این مقاله به شما در ترمیم و تعویض شیشه ی خودرو کمک خواهد کرد.

به گزارش خودروتک، شکستگی شیشه ی خودرو بسیار آزار دهنده است مخصوصا اگر در نقطه ی دید راننده قرار گرفته باشد. حتی اگر سنگی که به شیشه ی خودرو برخورد می کند موجب شکستن شیشه نشود، باز هم ممکن است آثار بوجود آمده توسط آن در امتحان معاینه فنی تاثیر گذاشته و موجب مردودی خودروی شما شود، مخصوصا اگر آثار آن در امتداد نقطه ی دید راننده قرار گرفته باشد. بطور کلی می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که تعمیر و تعویض هر چه سریع تر شیشه ی آسیب دیده ی خودرو ضروری است.

بر اساس قوانین تعیین شده برای معاینه فنی، هر گونه آسیب دیدگی با قطری بیش از ۱۰ میلی متر در محدوده ی ۲۹۰ میلی متری نقطه ی دید راننده موجب مردودی قطعی خودرو می گردد. قرار داشتن هرگونه آسیب دیدگی با قطر بیش از ۴۰ میلی متر در دیگر قسمت های شیشه ی جلو (در محدوده ی کارکرد برف پاک کن) نیز موجب مردودی خودرو در معاینه فنی می گردد.

حتی اگر آسیب دیدگی شیشه ی خودرو در نقطه ای خارج از محدوده ی ذکر شده صورت گرفت، نباید تعمیر آن را به تعویق انداخت زیرا ممکن است این آسیب دیدگی گسترش یابد و تعمیر آن هزینه ی بیشتری برای شما داشته باشد. بدیهی است که تعمیر و رسیدگی به آسیب دیدگی های کوچک هزینه ی کمتری نسبت به تعویض کل شیشه دارد.

ترمیم و تعویض شیشه ترک خورده خودرو

آسیب دیدگی جزئی در شیشه ی خودرو به تنهایی موجب خطر جدی نمی شود. در تئوری، ترک های بوجود آمده در شیشه ی خودرو می تواند به سرعت در سرتاسر آن گسترش یابند و باعث خرد شدن آن شوند، این در حالی است که کارشناسان و متخصصان بر این باورند که در عمل وقوع این حالت احتمال کمی دارد. شیشه ی خودرو های امروزی از جنس لامینیت ساخته شده اند و بصورت دو لایه که در بین آنها نیز ماده ای از جنس vinyl قرار گرفته است تولید می شوند و بسیار مقاوم هستند.

ترمیم و تعویض شیشه ترک خورده خودرو

نفوذ رطوبت در میان لایه های شیشه ی ترک خورده بسیار خطرناک است

یکی از مشکلاتی که در هنگام شکستگی و آسیب دیدگی شیشه ی خودرو بوجود می آید نفوذ رطوبت در میان لایه های شیشه است که موجب تغیر حالت، لایه لایه شدن و یا تغیر رنگ آن می شود. همچنین شوک های وارد شده به پنجره از طریق لرزش و تغییرات شدید دمای هوا می توانند موجب گسترش شکستگی موجود در شیشه خودرو شوند. با وجود اینکه هیچ کدام از این شرایط خطر جدی ای را به همراه نخواهد داشت (مگر اینکه شکستگی در ناحیه ی دید راننده قرار داشته باشد)، اما میزان آسیب به اندازه ای است که برای تعمیر آن نیاز به تعویض شیشه ی خودرو دارید و بسته های ترمیم کننده شیشه به شما کمکی نخواهند کرد.

ترمیم و تعویض شیشه ترک خورده خودرو

چگونگی تعمیر شیشه ی آسیب دیده خودرو

شما می توانید به تنهایی شکستگی شیشه ی خودروی خود را بوسیله ی بسته های ترمیم کننده تعمیر نمایید. اما رانندگانی که خودروی آنها دارای بیمه ی مناسبی است لازم نیست این کار را انجام دهند. شرکت های بیمه به آسانی این کار را برای شما انجام خواهند داد.

همچنین شما می توانید تعمیرکاران شیشه ی خودرو را بصورت آنلاین بیابید، اگرچه که احتمال یافتن فردی که با تضمین و گارانتی این کار را انجام دهد ضعیف است. بهترین مزیت این حالت این است انجام این فرایند زیر نظر شما انجام می گیرد و امکان تقلب و اهمال را کم می کند. همچنین لازم نیست با شیشه ی شکسته در خیابان ها به دنبال محل خدمات تعویض شیشه خودرو بگردید.

البته معایبی نیز در رابطه با تعمیر شیشه ی خودرو توسط این افراد وجود دارد، به طور مثال عملا تضمینی در این کار وجود ندارد. و اگر مجددا مشکلی برای آن بوجود آید باید به تعویض شیشه ی خودرو فکر کنید. اگر خودروی شما بیمه نشده است و یا اینکه شیشه ی جلوی اتومبیل زاپاس دارید و قصد دارید تا با این روش آن را تعمیر کنید این ریسک را نیز باید بپذیرید. و اگر مجددا مشکلی برای شیشه پیش آمد از تعمیر کار خود چیزی غیر از انکار و قبول نکردن مسئولیت مشکل بوجود آمده انتظار نداشته باشید.

ترمیم و تعویض شیشه ترک خورده خودرو

بسته های مناسب برای تعمیر شیشه ی خودرو بصورت فردی

اگر خودروی شما بیمه نشده است و به قابلیت ها و توانایی های خود در انجام این کار ایمان دارید می توانید هزینه های اضافی را کاهش داده و این کار را توسط بسته های ترمیم کننده شیشه ی خودرو که در فروشگاه های لوازم یدکی خودرو یافت می شوند انجام دهید. در این بسته ها سرنگ هایی تعبیه شده است که بوسیله ی آنها می توانید مواد مخصوص ترمیم کننده را در محل آسیب دیدگی و شکستگی شیشه تزریق نمایید. بنابر نظرات کاربران، این بسته ها در ترمیم شیشه ی خودرو نقش بسزایی دارند، البته واضح است که برای حاصل شدن نتیجه ی مطلوب باید بر اساس دستورات ذکر شده در راهنمای محصول عمل نمایید.


منبع: کاریرا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها