کد خبر : 10155

حتما این سوالات را در زمان خرید خودرو دست دوم بپرسید

حتما این سوالات را در زمان خرید خودرو دست دوم بپرسید

مردم گاهی اوقات از خرید خود پشیمان می شوند، مهم نیست که با چه قیمتی خرید خود را انجام داده اند. اما، این واکنش ممکن است بسته به موقعیت، طبیعی باشد.

به گزارش خودروتک، چه کسی می خواهد پول خود را با خرید یک محصول معیوب هدر بدهد؟ خریداران خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به همین دلیل اگر شما قصد خرید یک وسیله نقلیه دست دوم را دارید، سوالات زیر را به خاطر داشته باشید و قبل از خرید بپرسید:

چه کسی در گذشته مالک این ماشین بود؟

این یکی از اساسی ترین سوالات است. مهم نیست که آیا فروشنده جواب دروغ به شما می دهد یا خیر، همین که به طور مستقیم پاسخ شما را می دهد، اولین گام را پشت سر می گذارید. اگر فروشنده نتواند پاسخ مستقیم شما را بدهد، قطعا به فروشنده دیگری مراجعه خواهید کرد. راه های دیگر برای ارزیابی پاسخ فروشنده، نگاه کردن و ارزیابی نشانه های چهره و سایر حرکات او است. بله، ممکن است مجبور شوید از احساس روان شناسی خود استفاده کنید.

 

آیا می توانم تاریخچه ماشین را بررسی کنم؟

بررسی تاریخچه تعمیر و نگهداری یک ماشین دست دوم دشوار است. این مورد از کنترل فروشنده خارج است. او ممکن است تمام اطلاعات مربوط به وسیله نقلیه را نداشته باشد، اما موارد ضروری برای خریداران خودرو برای ارزیابی خودرو را در اختیار دارد. هرگز فراموش نکنید که این مورد را حتما از فروشنده یک ماشین دست دوم بپرسید. شما نباید تصمیم گیری نهایی را فقط با نگاه کردن به ظاهر ماشین بگیرید.

چرا آن را می فروشید؟

یک ترفند برای اینکه سوال شما کمک موثرتری به تصمیم گیری شما کند این است که آن را مستقیم و رک بپرسید. اغلب دروغگوها وقتی از آنها مستقیم سوالی پرسیده می شود، دست پاچه می شوند. بسیاری از دلایل بالقوه وجود دارد که فروشنده ها در مورد خرابی های شدید خودرو یا گذشته پنهان آن دروغ بگویند.

آیا رنگ خودرو اصلی است؟

رنگ جدید بر روی خودرو می تواند نشان دهنده این باشد که ماشین تحت تصادفات و تعمیرات زیادی قرار گرفته است. برخی از خریداران ممکن است با این موضوع مشکلی نداشته باشند، اما این بدان معنا نیست که شما باید این موضوع را به فروشنده بگوئید. این پول شماست، بنابراین اطمینان حاصل کنید که در آخر ۱۰۰٪ از خرید خود راضی هستید.

آیا مکانیک من می تواند این خودرو را بازرسی کند؟

اگر شما یک دوست خوب دارید که مکانیک خودرو است و یا فقط یک متخصص ساده در مورد اتومبیل است، از او بخواهید شما را هنگام بررسی وسیله نقلیه دست دوم که قصد خرید آن را دارید، همراهی کند. این می تواند یک راهکار مفید برای افرادی باشد که اطلاعات زیادی در مورد جنبه های پیشرفته فنی اتومبیل ها ندارند.

هر خریدار حق دارد بداند که ماشین دست دومی که می خواهد خریداری کند تا چه میزان  قابل اعتماد است. بنابراین، این ناعادلانه است که تنها بر اساس کلمات قانع کننده فروشنده تصمیم بگیرید. اگر فروشنده حالت دفاعی به خود بگیرد و محکم بگوید: نه، شما می توانید گزینه های ارائه شده توسط سایر فروشندگان را بررسی کنید.

آیا می توانم روغن آن را بررسی کنم؟

فقط با چک کردن روغن، می توانید بسیاری از معایب عمده را بیابید. به همین خاطر این مسئله بسیار مهم است. اگر روغن حاوی کمی بنزین باشد، ممکن است به این معنی باشد که ماشین دارای یک سری مشکلات داخلی است. اگر فیلتر آن تمیز باشد، یک هشدار است که ماشین برای مدتی استفاده نشده است. وجود آب در روغن تنها می تواند به علت فشردگی باشد، که برای اتومبیل های استفاده نشده یک امر طبیعی است.

 

 

آیا می توانم آن را در بالای جک قرار دهم؟

اکثر فروشندگان خصوصی نمی‌توانند این درخواست را قبول کنند. این اغلب در نمایندگی ها مجاز است. به طور حتم تفاوت زیادی بین فروشندگان خصوصی و نمایندگی ها وجود دارد. بنابراین، مهم است که به دقت تصمیم بگیرید که از کجا خودروی دست دوم مورد نظر خود را خریداری کنید. این سوال ممکن است یک مسئله اساسی نباشد، اما اگر شما اطلاعاتی درباره مکانیک خودرو داشته باشید، می توانید از این مزیت بزرگ استفاده کنید. هنگامی که یک ماشین بر روی جک قرار می گیرد، شما می توانید زنگ زدگی و پوسیدگی در زیر آن را به راحتی بررسی کنید. همه نمایندگی ها این اقدام اضافی را برای خریداران انجام نمی دهند، بنابراین همه چیز بستگی به نحوه برخورد شما با پاسخ منفی آنها دارد.

 

 

آیا می توانم یک رانندگی آزمایشی با آن انجام دهم؟

سه مورد از مهم ترین نکاتی که در هنگام و پس از رانندگی متوجه خواهید شد عبارتند از صدای موتور، کیفیت شاسی و قابلیت اطمینان چراغ چک موتور. گاهی اوقات، یک خریدار ممکن است صداهای عجیب و غریبی را از موتور در حین رانندگی آزمایشی، بشنود. نکته دیگر می تواند فرسودگی شاسی خودرو باشد. یکی از بدترین شگفتی هایی که ممکن است به محض ورود به داخل خودرو متوجه آن شوید، پنهان کردن چراغ چک موتور – با استفاده از یک برچسب است. اگر فروشنده به شما فرصتی برای انجام یک رانندگی آزمایشی ندهد، به سراغ فروشندگان دیگر بروید.

آیا خودروی خریداری شده همراه با تجهیزات جدید تحویل داده می شود؟

شما فقط می توانید این سوال را در نمایندگی بپرسید. اگر از فروشنده بخواهید تجهیزات بیشتری را به ماشین اضافه کند، مطمئنا باید پول بیشتری پرداخت کنید. اما، با یک مذاکره خوب، فروشنده می تواند لاستیک های جدید و یا کمربند زمان بندی شده را بدون صرف مقدار زیادی پول به خودروی مورد نظر شما اضافه کند. قبل از این که این سؤال را بپرسید، ممکن است ماشین شما حتی دارای برخی تجهیزات و لوازم جانبی باشد.

آیا می توانم سند ماشین را ببینم؟

هیچ دلیل قانع کننده ای برای سند گم شده وجود ندارد. هر فروشنده خودرو باید سند خودرو را در اختیار داشته باشد. حرف فروشنده ای که ادعا دارد که سند را در اختیار دارد ولی از نشان دادن آن خودداری می کند اجتناب کنید. اگر سند به نام شخص دیگری است، این می تواند یک هشدار خطر باشد. این یک مسئله حیاتی است، زیرا اگر شما در این زمینه فریب خورده باشید.

آیا می توانم با اتومبیل قدیمی ام تعویض کنم؟

صاحبان خودرو قبل از امضا کردن قرارداد باید این سوالات را بپرسند. راه درست این است که با خیال راحت ماشین قدیمی خود را به نمایندگی آن تحویل دهید. شما دیگر مجبور نیستید که آگهی های آنلاین را ارسال کنید زیرا فروشنده خودروی دست دوم می تواند قطعا ماشین قدیمی شما را خریداری کند. با این همه، شما خودرو جدید خود را در نمایندگی ماشین های دست دوم و به عنوان یک خودروی دست دوم خریداری خواهید کرد.

یکی دیگر از موارد فوق العاده این است که شما می توانید پیشنهاد فروشنده را قبول کنید و خودروی خود را به عنوان بخشی از پرداخت اولیه برای ماشین جدید خود استفاده کنید. با یک تیز دو نشان بزنید. بعد از خرید ماشین دست دوم، هزینه های دیگری نیز خواهید داشت، بنابراین هزینه های خود را با پایین آوردن پرداخت قسط اولیه کمی کاهش دهید.

خلاصه

به غیر از پول، از مغز خود نیز هنگامی که قصد خرید یک ماشین دست دوم دارید، استفاده کنید. هوشیار و آگاه بودن به هنگام معامله یا مذاکره برای خرید خودرو، فارغ از تاریخچه این خودرو با مالک قبلی آن، می تواند یک قیمت مقرون به صرفه و یک ماشین باور نکردنی در اختیار شما قرار دهد. همیشه در برابر فروشنده حرفه ای صحبت کنید. شما اگر بخواهید همیشه در پاسخ به همه سوالات جواب مثبت دهید، از خرید خود پشیمان خواهید شد.

در صورتی که در آینده می خواهید یک فروشنده خصوصی شوید، از نکات ارائه شده توسط ما درباره نحوه فروش یک ماشین دست دوم استفاده کنید!


منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها