کد خبر : 22085

اطلاعیه جدید سایپا درباره خریداران سیتروئن C3

اطلاعیه جدید سایپا درباره خریداران سیتروئن C3

شرکت سایپا سیتروئن، اطلاعیه جدیدی برای خریداران سیتروئن C3 منتشر کرده که متن آن به شرح زیر است:

به گزارش خودروتک ، قابل توجه مشتریان گرامی سایپا سیتروئن که بر اساس شرایط دعوتنامه جدید حمایتی تکمیل وجه نموده‌اند، ملاک یا اولویت‌بندی تحویل خودروی شماره گذاری شده، براساس دریافت مدارک ذیل توسط دفتر مرکزی سایپا سیتروئن است:

  • اصل سند امضا شده و ممهور در یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور (برابر متن ارائه شده توسط شرکت)
  • برگه‌ به روزرسانی آدرس (دارای هولوگرام - اعتبار برگه ۳۰ روز است)
  • مشتریان تهران لازم است اصل برگه را تحویل داده و در سایر شهر‌ها بارگذاری در وبسایت صورت گیرد.
  • گواهی عدم خلاف جهت تمام پلاک‌های متصل به کد ملی مشتری

با توجه به مشکلات ایجاد شده برای بسیاری از مشتریان که سند تعهد غیر مالی را در سایر دفاتر اسناد رسمی کشور تهیه و واصل نموده‌اند؛ توصیه می‌شود در صورت امکان به دفتر اسناد رسمی شماره 783 واقع در تهرانسر مراجعه نمایند. لازم به ذکر است شرکت سایپا سیتروئن مسئولیتی در خصوص پذیرش سند‌های دارای مشکل (ویرایشی، تغییر در متن و ...) نخواهد داشت. ملاک شرکت، سند نمونه‌ زیر است.

همچنین مشتریانی که برای آنها پیامک تخصیص خودرو از جانب شرکت سایپا سیتروئن ارسال شده و جزء مشتریان بهره بردار از شرایط حمایتی هستند، به منظور اجرای فرآیند تخصیص پلاک، ضروری است قبل از مراجعه به دفترخانه‌ اسناد رسمی، از پروفایل مختص به خود در سامانه‌ی تحت وب فروش سایپاسیتروئن در قسمت «سفارش من» نسبت به اخذ شماره فاکتور (یا همان شماره سند قید شده در سند تعهد غیر مالی) اقدام نمایند و با به همراه داشتن این شماره و اصل کارت ملی و شناسنامه به دفترخانه مراجعه فرمایند.

تحویل C3 بدون پلاک

4 خرداد 98 | بعد از فراز و نشیب‌های سال گذشته بر سر تعیین قیمت نهایی C3، سایپا اوایل اسفندماه 97 در شرایط فروش سیتروئن C3 دو انتخاب برای خریدارانش گذاشت. انتخاب اول، فاکتور خودرو با قیمت مصوب 30 آبان 97 بود و مشتریان باید حدود 160 میلیون را برای تکمیل وجه پرداخت می‌کردند. انتخاب دوم نیز فاکتور خودرو با قیمت مصوب 29 دی 97 بود که مشتریان فقط 103 میلیون تومان را باید پرداخت می‌کردند اما به این شرط که سند خودرو تا اتمام گارانتی 2 ساله باید در رهن سایپا بماند؛ یعنی خودرو این دسته از مشتریان، قابل نقل و انتقال نبود.

حالا که 2 ماه از فاکتورشدن C3 گذشته است، پلیس راهور همچنان از شماره‌گذاری خودرو مشتریانی که دعوتنامه دوم را انتخاب کرده بودند، ممانعت می‌کند چراکه سند این خودروها در گرو شرکت سایپا-سیتروئن است.

حالا باخبر شده‌ایم که این روزها، سایپا پیامک‌هایی را برای برخی خریداران C3 فرستاده و از آنها خواسته که اگر تمایل به تحویل گرفتن خودروی‌شان بدون پلاک دارند، می‌توانند درخواست‌شان را به نمایندگی‌ محل ثبت نام ارائه کنند. 

دو انتخاب مشتریان برای دعوتنامه

4 اسفند 97 | با شروع ارسال دعتونامه‌های سیتروئن C3 حالا مشخص شده که سایپا، خریداران این محصول را در در دوراهی «تخفیف» یا «سند» قرار داده است!  

نحوه محاسبه قیمت* سیتروئن C3

نوع دعوتنامه شرایط سود مشارکت جریمه تاخیر تخفیف قابل پرداخت مشتری قیمت نهایی مهلت پرداخت
دعوتنامه اول دعوتنامه دوم
بدون تسهیلات+سند آزاد با تسهیلات+سند در رهن
3.180 4.660
3.683 2.396
12 میلیون 31.03
159.585 103.736
238.450 201.826
15 اسفند 97 15 اسفند 97

*در جدول فوق، قیمت ها برحسب میلیون تومان است.

طبق اطلاعات بدست آمده، هم اکنون دو دعتونامه برای خریداران C3 قابل انتخاب است که در دعوتنامه اول، خودرو با قیمت سابق فاکتور می‌شود.

اما در دعوتنامه دوم، C3 با قیمت جدید سازمان حمایت، فاکتور می‌شود. از آنجایی که قیمت جدید سازمان حمایت حدود 37 میلیون تومان ارزان‌تر است، مشتریان در صورت انتخاب این دعوتنامه، به سایپا این اجازه را می‌دهند تا سند خودرو تا پایان دوره گارانتی 2 ساله، در رهن شرکت باقی بماند. به این ترتیب، خودرو تا پایان دوره گارانتی، دیگر قابل نقل و انتقال نیست. ظاهرا این تصمیم سختگیرانه سایپا، برای رسیدن تسهیلات 37 میلیونی به‌دست مصرف کنندگان واقعی، گرفته شده است.

کاهش قیمت کارخانه ای سیتروئن C3

7 بهمن 97 | سایپا سیتروئن در جدیدترین اطلاعیه خود که هفتم بهمن ماه منتشر شده، قیمت جدید سیتروئن C3 را به نمایندگی‌های خود ابلاغ کرده است.

طبق این اطلاعیه، بهای خالص سیتروئن C3 معادل 182 میلیون و 660 هزار تومان است و مبلغ قابل پرداخت توسط مشتری نیز 91 میلیون و 33 هزار تومان خواهد بود. نکته مهم اینجاست که مبلغ مربوط به مالیات، بیمه و عوارض شماره گذاری در این قیمت لحاظ نشده و پرداخت آنها برعهده مشتریان است.

جدول تغییر قیمت* نمایندگی در سال 97

مدل تیر آذر بهمن
 
C3 تیپ 1 135 238.45 201.8
C3 تیپ 2 - 241.95

*در جدول فوق، قیمت ها برحسب میلیون تومان است.

تعیین تکلیف 80 درصد مشتریان

1 بهمن 97 | طبق اطلاعیه جدید سایپا سیتروئن، که در 1 بهمن‌ماه منتشر شده، هم‌اکنون 80 درصد از دعوتنامه‌های سیتروئن C3 تکمیل وجه شده‌اند. این شرکت همچنین از سایر مشتریانش خواسته که برای تحویل خودرو تا قبل از شروع سال 98، نسبت به انتخاب دعوتنامه و تکمیل وجه، هرچه سریع تر اقدام کنند.

2000 مشتری در انتظار سیتروئن C3

18 شهریور 97 | سیتروئن C3 در تیرماه 97 با قیمت‌گذاری 135 میلیون تومان، عملا رقیبی برای پژو 2008 ایران خودرو شد. این کراس‌اور کوچک فرانسوی در مرحله اول پیش‌فروش، بیش از 2000 ثبت‌نام موفق (از 12 هزار مراجعه‌کننده) داشت و قرار بود نخستین سری آن در شهریورماه امسال و سپس در موعدهای مهر و آبان 97 به‌دست مشتریان برسد ولی با شروع مجدد تحریم‌ها و خروج رسمی پژو-سیتروئن از ایران، عملا این اتفاق نیفتاد.

بعد از این اتفاقات، سایپا سیتروئن طی بیانیه‌ای که در 18 شهریورماه منتشر کرد، ضمن عذرخواهی از مشتریان C3، این قول را به آن‌ها داد که به محض ترخیص قطعات این خودرو از گمرکات کشور، تحویل خودروها را از سر می‌گیرد.


منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها