کد خبر : 16542

آغاز فروش محصول محبوب هیوندای

آغاز فروش محصول محبوب هیوندای

کرمان موتور از 8 اردیبهشت ماه تا اطلاع ثانوی، فروش نقدی النترا وارداتی را با قیمت جدید آغاز کرده است.

به گزارش خودروتک ، قیمتی که حدود 56 میلیون گران‌تر از قبل است. هرچند شرایط فروش النترا هنوز منتشر نشده اما گفته می‌شود که کرمان موتور آنرا با تحویل 60 روزه بدست مشتریانش می‌رساند.

آخرین قیمت نمایندگی هیوندای

در جدول زیر نیز تغییر قیمت رسمی انواع هیوندای را مشاهده می‌کنید.

 
مدل فروردین اردیبهشت
النترا 2018 424.5 480
آزرا 2018 748 -
آزرا 2019 848 -

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

محصولات جدید هیوندای در ایران

سابقه همکاری کرمان موتور با هیوندای به اواسط دهه 80 شمسی برمی‌گردد؛ زمانیکه آوانته و ورنا را بعنوان یکی از باکیفیت‌ترین مونتاژی‌های ایران، تحویل مشتریانش می‌داد. همکاری کرمان موتور با شریک کره‌ای خیلی زود به اتمام رسید.

اما در سال 95 هیوندای دوباره دست به دست کرمان موتور شد و نمایندگی‌اش را به او سپرد. این کار هیوندای تقریبا همزمان با کمرنگ شدن فعالیت آسان موتور انجام شد. هنوز هم نمی‌دانیم چه تعاملاتی میان هیوندای و آسان موتور شکل گرفته بود، ولی کاملا مشخص بود که هرچقدر کرمان موتور فعالیتش را با هیوندای گسترش می‌داد، از آن طرف هم آسان موتور بیشتر به حاشیه می‌رفت و نهایتا در اواخر بهار 97 نیز عرضه محصولات هیوندای را متوقف کرد.

شرایط فروش هیوندای کرمان موتور

کرمان موتور همزمان با واردات اکسنت، سانتافه و النترا، هیوندای i10 و i20 را به عنوان نخستین مونتاژی‌های خود انتخاب کرد و توانست در اواخر زمستان 95 نیز اولین سری آنها را به دست مشتریان ایرانی برساند. مونتاژ i10 تنها محدود به ماه‌های آغازین سال 96 بود و کرمان موتور خیلی زود عرضه آنرا متوقف کرد.

در سال 96، کرمان موتور به سراغ هیوندای اکسنت رفت و توانست نخستین سری اکسنت مونتاژی را با داخلی سازی 24 درصدی و در تابستان 96 تحویل مشتریان دهد. اکسنت مونتاژی فقط در نسخه بنزینی عرضه شده درحالیکه اکسنت‌های وارداتی، نسخه هیبریدی - یا همان بلو - نیز داشتند. به لحاظ تجهیزات نیز اکسنت مونتاژی فاقد روکش چرم است. ضمن اینکه اکسنت‌‌های مونتاژی، نویگیشن و تهویه اتومات دارند درحالیکه این دو ویژگی در اکسنت‌های وارداتی یا وجود نداشت یا بصورت آپشن عرضه می‌شد.

النترا، چهارمین و البته جنجالی‌ترین مونتاژی هیوندای بود که به خطوط تولید کرمان موتور رسید. اولین پیش فروش النترا مونتاژی با داخلی سازی 20%، هرچند از اواسط زمستان 96 شروع شد اما کرمان موتور، نخستین سری آن در تابستان 97 و به تعداد محدود بدست خریدارانش سپرد. النترا مونتاژی دقیقا همان النترا وارداتی (اتاق AD) است و کرمان موتور، تنها «ایربگ زانویی راننده» را از روی آن برداشته است.

قیمت هیوندای

در سال 97 نیز کرمان موتور، هیوندای i20 آپشنال را به بازار فرستاد. در تابستان نیز با خروج آمریکا از برجام، هیوندای شراکتش را با طرف ایرانی قطع کرد و عملا خط مونتاژ این شرکت را بی تعطیلی کشاند. اوایل پاییز 97 نیز تحویل نخستین سری آزرا 2018 آغاز شد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها