کد خبر : 9452

سیمای جدید استقلال شفر ؛ چالش و رقابت در همه خطوط

سیمای جدید استقلال شفر ؛ چالش و رقابت در همه خطوط

استقلال با خرید دو بازیکن خارجی در نیم فصل دوم شکل پرستاره تری به خود خواهد گرفت و البته به طور قطع ترکیب این تیم هم نسبت به نیم فصل اول با تغییراتی روبرو خواهد شد.

به گزارش ورزش سه، اسماعیل گونسالوس بازیکنی است که از روز چهارشنبه به تمرین های استقلال اضافه شده است و آیاندا پاتوسه هم با این باشگاه به توافق نهایی رسیده و برای عقد قرارداد فردا وارد ایران خواهد شد تا آبی ها با خرید امید نورافکن روزهای نسبتا شلوغی در انتقالات زمستانی داشته باشند و البته شکل پرستاره تری به خود بگیرند.

در این بین بی تردید بزرگترین نیاز استقلال در نقل و انتقالات جذب یک مهاجم گلزن بود که باشگاه با خرید گونسالوس سعی کرد آن را برطرف کند اما پاتوسه هم بازیکن تکنیکی و بازیسازی است که می تواند خط هافبک این تیم را قدرتمندتر کند.

اما سوال اصلی این است که با حضور پاتوسه و گونسالوس ترکیب استقلال چه تغییراتی در نیم فصل دوم خواهد کرد؟ شفر در هفته های پایانی نیم فصل اول ترکیب تهاجمی 3-3-4 را برای تیمش انتخاب کرد، به این شکل که این تیم با تک هافبک دفاعی بازی می کرد، دو بازیکن جلوتر از او در مرکز زمین بازی می کردند و 3 مهاجم هم در جلو برای گلزنی تلاش می کردند. 

در نیم فصل دوم علی کریمی و امید نورافکن دو بازیکنی هستند که برای حضور به عنوان تک هافبک دفاعی استقلال انتخاب شده اند و احتمالا همزمان یکی از آنها در ترکیب اصلی بازی می کند، فرشید باقری، داریوش شجاعیان، رضا آذری و طارق همام بازیکنانی هستند که برای حضور در مرکز زمین کاندیدا هستند که از بین آنها دو نفر در ترکیب اصلی به میدان می روند.

همچنین پاتوسه به عنوان خرید جدید استقلال احتمالا در سمت چپ خط حمله بازی می کند، فرشید اسماعیل در سمت راست است و اسماعیل گونسالوس به عنوان مهاجم هدف در ترکیب آبی ها به میدان می رود هرچند که این 3 بازیکن برای قرارگفتن در ترکیب استقلال رقبای سرسختی مثل الهیار صیادمنش، مهدی قائدی، روح الله باقری، محسن کریمی و مرتضی تبریزی را پیش روی خود خواهند داشت. 

با این شرایط ترکیب احتمالی استقلال در نیم فصل دوم به شرح زیر می شود:

مهدی رحمتی (سیدحسین حسینی)، محمد دانشگر (پژمان منتطری)، روزبه چشمی، وریا غفوری (فرشاد محمدی مهر)، آرمین سهرابیان (میلاد زکی پور)، علی کریمی (امید نورافکن)، فرشید باقری (رضا آذری)، داریوش شجاعیان (طارق همام)، آیاندا پاتوسه( محسن کریمی و مهدی قائدی)، فرشید اسماعیلی (الهیار صیادمنش) و اسماعیل گونسالوس ( مرتضی تبریزی و روح الله باقری)

با این شرایط استقلال برای نیم فصل دوم لیگ برتر چه در ترکیب اصلی و چه روی نیمکت بازیکنان تاثیرگذار زیادی خواهد داشت که هرکدام می توانند با حضور در زمین شرایط را تغییر بدهند.

در این بین شاید تنها نگرانی شفر هماهنگ کردن خارجی های جدید تیمش با بازیکنان قدیمی باشد که به نظر می رسد با گذشت چند هفته این مشکل هم برطرف خواهد شد و استقلال می تواند با حداکثر توان بازی های خود را برگزار کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها