کد خبر : 9038

علت اخراج احسان علوان زاده از ماشین سازی مشخص شد

علت اخراج احسان علوان زاده از ماشین سازی مشخص شد

احسان علوان‌زاده بازیکن سابق پرسپولس به دلایل انضباطی از سوی باشگاه ماشین‌سازی تبریزی، اخراج شد تا او چندمین بازیکن سرخآبی‌ها باشد که به‌واسطه انصباطی از ماشین‌سازی و تراکتورسازی کنار گذاشته می‌شود.

دو باشگاه تبریزی ماشین‌سازی و تراکتورسازی، از ابتدای حضورشان در لیگ برتر پیرو فلسفه‌ای به نام تعصب و عرِق به پیراهن بوده‌اند که تا به امروز با پافشاری بر آن توانسته‌اند به آنچه که بر آن باور دارند، عمل نمایند و بدون حد و مرز با عبور کنندگان از خطر قرمزهای خود، برخورد جدی و قاطع انجام دهند.

احسان علوان‌زاده بازیکن سابق پرسپولیس، دیروز از سوی کادر مدیریتی ماشین‌سازی تبریز به دلیل ابراز میل و اشتیاق به تیم سابقش در جریان دیدار دوستانه برابر این تیم، رسماً از باشگاه اخراج شد تا او نیز وضعیتی را همانند آنچه که امید عالیشاه، احمد نوراللهی و محسن فروزان و ... تجربه کرده بودند، تجربه کند.

بررسی کوتاهی از چندین و چند بازیکن سرخآبی که به تیم‌های ماشین‌سازی و تراکتورسازی پیوسته‌اند، نشان می‌دهد که این ماجرا برای تمامی افراد رقم نخورده است و صرفاً این پیشآمد مختص به بازیکنانی بوده است که خود تمایل به حواشی داشته‌اند تا با گم شدن نقش‌شان در هیاهوهای جنجال رسانه‌ای، آن سوی ماجرا دیده نشود.

به طور مثال بازیکنانی چون: فرزاد حاتمی، خالقی‌فر، محمد نوری، محسن بنگر، سامان نریمان‌جهان و ... افرادی بوده‌اند که از جمع سرخآبی‌ها جدا شده و به تراکتورسازی یا ماشین‌سازی تبریز پیوسته‌اند، اما هرگز با مسائل حاشیه‌ای اینچنینی که امید عالیشاه و احمد نوراللهی، محسن فروزان و حالا هم احسان علوان‌زاده با آن درگیر شده‌اند، برخورد نکردند؛ چرا که با درک حساسیت هواداران بر روی تیم‌های خود و ادای  احترام متقابل به فلسفۀ باشگاه، توانستند حتی به محبوبیت هم دست پیدا کنند!

هنوز هم در تبریز، مهدی کیانی به عنوان برترین بازیکن این باشگاه شناخته می‌شود! این در حالی است که او دیگر در تراکتورسازی بازی نمی کند، اما همچنان محبوب‌ترین مرد تی‌تی‌هاست! چرا که در دوران حضورش در جمع سرخ‌های تبریز با عشق ورزیدن به باشگاه و احترام به هواداران توانست همقدم با پرچم تیم پیش برود و همیشه مطیع باشگاه باشد.

شرایط در تراکتورسازی و ماشین‌سازی متفاوت با دیگر باشگاه‌های لیگ‌برتری است، امروزه به راحتی بازیکنان با اندکی جابه‌جا شدن رقم قراردادشان پیراهن خود می‌فروشند و ابراز تعصب به پیراهن آنکه بیشتر پول بدهد می‌کنند، اما در دو باشگاه تبریزی همچنان عقاید و باورهاست که حرف اول را می‌زند، برای واردن شدن به جمع آنها ابتدا باید احترام هواداران را بدست آورد و پس از آن خود را به اثبات رساند! این ایدئولوژی در بسیاری از باشگاه‌های اروپایی همانند ناپولی، لیورپول، یوونتوس و اینترمیلان و ... نیز مطرح است و دست برقضا تئوری بسیار جذابی هم می‌باشد به شرط آنکه درک متقابل در میان باشد.

منبع: ورزش11

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها