کد خبر : 7466

حرف وزیر ورزش را باور کنیم یا اعتصاب امروز بازیکنان استقلال را؟!

حرف وزیر ورزش را باور کنیم یا اعتصاب امروز بازیکنان استقلال را؟!

تسنیم: در شرایطی که وزیر ورزش و جوانان و رئیس پیشین هیئت مدیره استقلال اعلام کرده بودند این باشگاه مشکل مالی نخواهد داشت، اما اعتصاب بازیکنان و اعتراض آنها خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

باشگاه استقلال این روزها درگیر مشکلات مالی زیادی است و نتوانسته به تعهداتش برای پرداخت مطالبات بازیکنان عمل کند. همین مسئله باعث شده برخی از بازیکنان در تست‌های پزشکی شرکت نکرده و تمرینات نیز توسط آنها تحریم شود. به این موارد باید اردوی قطر را اضافه کرد که روی هوا است و هر لحظه ممکن است این اردو لغو شود.

جلسه مجمع عادی باشگاه استقلال 5 آذرماه در وزارت ورزش و جوانان و با حضور مسعود سلطانی‌‌فر وزیر ورزش برگزار شد. در این جلسه، اکبر عباسی ملکی به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه گزارش صورتحساب مالی را به وزیر ورزش ارائه کرد. ملکی که به دلیل بازنشسته بودن، از سمت خود در هیئت مدیره استقلال استعفا کرده، همان روز در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش، اعلام کرد که باشگاه استقلال تا پایان سال 98، هیچ مشکل مالی نخواهد داشت. رئیس پیشین هیئت مدیره استقلال عنوان کرد که این موضوع در تاریخ 70 ساله باشگاه استقلال سابقه نداشته و تا این اندازه خیال ما و هواداران پرشمار استقلال از لحاظ مالی راحت نبوده است.

همچنین سلطانی‌فر، وزیر ورزش پس از برگزاری مجمع باشگاه پرسپولیس در تاریخ 11 آذر، در گفت‌وگو با پایگاه وزارت ورزش گفت: «با تغییر اسپانسر دو باشگاه استقلال وپرسپولیس، وضعیت مالی آنها  نظم پیدا کرد. این اسپانسر هم با برنامه کارش را پیش برده است و با توجه به تمدید قرارداد و مسیر روبه‌رشدی که وجود دارد پرسپولیس و استقلال تا سال 99 مشکل مالی نخواهند داشت.»

اکنون این سؤال پیش می‌آید که وقتی وزیر ورزش و ملکی رئیس هیئت مدیره استقلال با قاطعیت عنوان کرده‌اند که استقلال مشکل مالی نخواهد داشت، چطور امروز با این مشکل روبه‌رو شده‌اند؟ آیا اسپانسر یا موسساتی که باشگاه با آنها قرارداد بسته، به تعهدات‌شان عمل نکرده‌اند یا ماجرا چیز دیگری است؟ آیا بحث پیش‌خور کردن پول اسپانسر وجود دارد؟ از طرفی، باشگاه استقلال برای گزینه بازیکن مدنظر خود در نقل و انتقالات، نامه‌ای ارسال کرده و حتی مبلغ قرارداد نیز ذکر شده است. اگر استقلال با مشکل مالی روبه‌رو بوده، چطور می‌تواند بازیکن جدید جذب کند؟ آیا این تناقض‌ها باعث شده که بازیکنان دست به اعتصاب بزنند؟

به گزارش تسنیم، چندی پیش یکی از بازیکنان استقلال که در ترکیب اصلی نیز به میدان می‌رود، درگیر بستری شدن مادر بیمارش در بیمارستان شد و چون برای هزینه‌های بیمارستان خواهان پولش از باشگاه استقلال شده بود، با مسئولان باشگاه بارها تماس می‌گیرد، اما پاسخی به او داده نشد. یکی دیگر از بازیکنان نیز در ابتدای فصل با وعده‌های مدیران پیشین قراردادش را تمدید کرد، اما متوجه شد که این وعده‌ها عملی نخواهد شد. این بازیکن نیز غیرمستقیم خواهان دریافت رضایت‌نامه خود شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها