کد خبر : 6544

یاغی ایرلندی، مهمترین خرید زمستانی تراکتورسازی؟

یاغی ایرلندی، مهمترین خرید زمستانی تراکتورسازی؟

بازگشت آنتونی استوکس و انعقاد قرارداد جدید، می تواند مهم ترین خرید نقل و انتقالاتی تراکتور در زمستان را رقم بزند.

به گزارش ورزش سه، تیم تراکتورسازی تبریز با مالکیت محمدرضا زنوزی وضعیت خوبی را از لحاظ مالی تجربه می کند. آن ها علاوه بر این که کمبود امکانات ندارند، در بحث نیروی انسانی نیز بسیار پرقدرت هستند و از این رو یکی از جدی ترین مدعیان عنوان قهرمانی به حساب می آیند.

نقل و انتقالات؛ تمام نشدنی در تبریز

در تابستان البته تراکتوری ها حضور عجیبی در نقل و انتقالات داشتند. ابتدا چند بازیکن با نظر رضا مهاجری جذب شدند، سپس چهار مهره خارجی با این تیم قرارداد بستند و سپس نوبت به 3 بمب نقل و انتقالات رسید؛ اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی. با این حال، تی تی ها در طول فصل نیز همواره نگران ورود و خروج بازیکنانشان بودند. بازیکنانی نظیر یوسف سیدی، محمد اهل شاخه، هری فورستر و... در کوران مسابقات از این تیم جدا شدند اما مهم ترین مهره خروجی دو گلزن برتر این تیم، آنتونی استوکس و لی اروین بودند که در تعطیلات لیگ به خاطر فیفادی راهی بریتانیا شدند اما در آستانه بازی با پرسپولیس به تبریز بازنگشتند.

بازگشت شور به یادگار با خریدهای زنوزی

نقل و انتقالات تابستانی تیم تراکتور سبب شد تا هواداران این تیم نسبت به آینده تیم محبوبشان خوش بین شوند و دوباره حضور پرشوری در ورزشگاه داشته باشند. همچنین انتقال مالکیت این تیم ریشه دار تبریزی به فرد محبوبی چون محمدرضا زنوزی، شور و شوق هواداران تراکتور را بیشتر از هر زمان دیگری کرد چرا که آن ها کمک های زنوزی به تراکتور در گذشته را دیده بودند و همچنین باتوجه به وضعیت مالی او، می دانستند که با حضورش در سمت مالک تراکتور می تواند وضعیت را به کلی تغییر دهد. علاوه بر این ها زنوزی که نیازی به درآمد بلیت فروشی ندارد، با ارزان کردن بلیت (پانصد تومان) زمینه حضور پرتعداد هواداران فوتبال که اغلب از قشر فرودست هستند را فراهم کرد. حتی زمانی که استوکس و اروین در تبریز غیبت داشتند، کمتر کسی پیدا می شد که به زنوزی ایراد بگیرد و در واقع هواداران اعتماد حداکثری به مالک تیمشان داشتند.

بازگشت استوکس؛ پایان شایعات

وقتی استوکس و اروین در تمرینات تراکتور غیبت داشتند، باتوجه به بازی پیش رو مقابل پرسپولیس، شایعات عجیب و غریبی در شبکه های اجتماعی مطرح شد و حتی به رسانه های فوتبالی هم رسید! شایعه این بود که پرسپولیس با پیشنهاد سنگین به مهاجمان بریتانیایی تراکتور مانع از حضور این دو در تبریز شده است. باتوجه به جو تبریز، چنین شایعه ای خریداران زیادی داشت و سبب شد روز بازی، التهاب و تنش بیشتری به فضای هواداری وارد شود. البته باتوجه به وضعیت مالی پرسپولیس چنین شایعه از پایه و اساس، غلط به نظر می رسید و حتی واکنش مدیران تراکتور را هم به همراه داشت اما بودند کانال های هواداری و بعضا رسانه های رسمی که به این شایعه دامن زدند و به التهاب جو کمک کردند. چند هفته بعد یک شایعه دیگر درباره دیدار فتحی (سرپرست استقلال) و استوکس در ترکیه منتشر شد! این شایعه نیز غلط بود اما به هر حال ذهنیت هواداران تراکتور را درگیر کرد.

حالا با خبر بازگشت استوکس به تبریز و مذاکره رسمی تراکتوری ها با او، به صورت رسمی می توان گفت که شایعاتی در این زمینه غلط بودند و به اشتباه در رسانه ها انتشار یافتند. شاید این موضوع بیانگر این باشد که هواداران نباید در دفعات بعدی به این شایعات ایمان بیاورند. در موضوع استوکس نیز دلیل صحیح غیبتش در رسانه ها منتشر شده بود.

مهم ترین خرید زمستانی؟

بازگشت آنتونی استوکس تقریبا مشکلات تراکتور را حل می کند و باعث می شود تا آن ها حتی نیازی به خرید دیگری نداشته باشند. اما زنوزی پیش تر گفته بود که برای پنجره زمستانی برنامه ویژه ای دارد و بازیکنانی را خریداری خواهد کرد. شایعات در این زمینه بسیار هستند؛ از اکبر ایمانی تا رضا قوچان نژاد و مهدی طارمی و... که نام همگی در اطراف باشگاه تراکتورسازی شنیده می شود ولی با قاطعیت می توان گفت بازگشت قاتل بالفطره یعنی آنتونی استوکس که علی رغم غیبت چند هفته ای همچنان دومین گلزن برتر لیگ است، بزرگترین خرید زمستانی تبریزی ها خواهد بود.

پاسخ به حواشی با گلزنی

در هفته های اخیر حواشی بسیاری پیرامون آنتونی استوکس بوده و شرایط را برای بازگشت این بازیکن تحت تاثیر قرار داده است. این موضوعات غیر فوتبالی البته قابل حل خواهند بود. استوکس که قبل از حضور در تراکتور حاشیه های دیگری را هم رقم زده بود، با 8 گل در یک نیم فصل پاسخ تمام آن ها را داد و حالا انتظار می رود با گل هایش در نیم فصل دوم، بر این حاشیه ها خط بطلان بکشد و تراکتوری ها را به ساحل آرامش برساند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها