کد خبر : 82855

نکات مهم انتقال بیمه شخص ثالث ال 90 چیست؟

نکات مهم انتقال بیمه شخص ثالث ال 90 چیست؟

همه افرادی که خودرو تهیه می‌کنند می‌دانند که داشتن بیمه شخص ثالث یکی از مهم‌ترین بیمه نامه‌های اجباری است. از این رو بیمه شخص ثالث ال نود را باید به موقع تهیه کرد تا نگرانی برای بروز مشکلات و تصادف‌ها نداشت. از طرف دیگر این بیمه نامه اهمیت بالایی دارد و بیمه مرکزی شرایط انتقال بیمه شخص ثالث را فراهم کرده است. برای اینکه با شرایط و اهمیت بیمه ثالث بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

چرا خرید بیمه شخص ثالث اهمیت دارد؟

همه افراد برای اینکه بتوانند بهترین بیمه نامه را تهیه کنند نیاز است که ابتدا از خدمات و پوشش‌های بیمه ثالث اطلاع داشته باشند، همچنین میزان تخفیفات بیمه شخص ثالث را بدانند. با توجه به اینکه حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند بهتر است که بیمه شخص ثالث ال نود یا هر خودروی دیگر را به موقع تمدید کرد تا هنگام بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران خسارت‌ها نداشته باشید.

در حقیقت بیمه شخص ثالث به گونه‌ای طراحی شده است که خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث در حادثه‌های رانندگی جبران شوند. همچنین قانونی با نام انتقال بیمه شخص ثالث در نظر گرفته شده تا بیمه‌گزار به راحتی بتواند تخفیفات بیمه نامه خودروی قبلی خود را به بیمه نامه خودروی جدید خود منتقل کند.

از این رو با توجه به اهمیت بیمه شخص ثالث، شرایط و مدارکی احتیاج است تا انتقال بیمه نامه انجام شود.

شرایط انتقال بیمه شخص ثالث

قانون انتقال بیمه شخص ثالث برای راننده‌هایی طراحی شده است که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند و کمتر دچار تصادف و حادثه می‌شوند. طرح انتقال تخفیفات بدین صورت است که اگر راننده‌ای در تاریخ اعتبار بیمه نامه دچار تصادف نشود و از شرکت بیمه‌گر خود خسارت دریافت نکند، مشمول تخفیف عدم خسارت خواهد شد گه با توجه به قانون تصویب شده شرایط انتقال این تخفیفات وجود دارد. اما مهم است بدانید که این قانون با توجه به حالت‌های مختلف قابل اجرا است که این موارد به شرح زیر هستند:

  • انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث تنها برای افراد درجه یک خانوداه میسر است. همچنین افراد درجه یک شامل: همسر، پدر، مادر و فرزندان خواهد بود.
  • انتقال از خودروی فرسوده به خودروی کارکرده جدید مالک انجام می‌شود.
  • برای انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث باید کاربری خودرو برای شرکت حقوقی یکی باشد. به طور مثال: انتقال بیمه نامه از وانت برای وانت انجام شود.
  • در انتقال تخفیفات خودروی مالک فعلی نباید خودروی صفر کیلومتر باشد.
  • 113

چرا برای انتقال بیمه ثالث خودرو باید غیر صفر باشد؟

اگر شما هم از کارخانه خودرویی را خریداری کرده باشید می‌دانید تمام خودروها که از درب کارخانه تحویل داده می‌شوند، دارای بیمه شخص ثالث هستند. از این رو برای اینکه بخواهید از تخفیفات بیمه شخص ثالث خودروی صفر کیلومتر  بهره‌مند شوید نیاز است که تا سر رسید سال دوم بیمه ثالث صبر کنید.

شرایط انتقال بیمه شخص ثالث ال 90

تبصره‌های قانون انتقال بیمه شخص ثالث

هر بیمه نامه‌ای قانون خاص خود را دارد، اما برای اجرای آن یکسری تبصره و مفاد وجود دارد که بیمه‌گزار‌ها باید این موارد را بدانند:

  • فروشنده هیچ خودرویی نمی‌تواند سوابق عدم خسارت بیمه ثالث را به خریدار جدید خودرو منتقل کند.
  • انتقال تخفیفات عدم خسارت برای خودروهایی با کاربری یکسان فراهم شده است. در چنین شرایط مالک خودرو می‌تواند شخص انتقال دهنده، همسر، والدین و فرزندان او باشند.
  • صدور الحاقیه انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث تنها قبل و بعد از انتقال بیمه به خودرو جدید امکان پذیر است.
  • شرایط دریافت حق بیمه باقی مانده از بیمه شخص ثالث در انتقال تخفیفات بیمه ثالث امکان پذیر نیست.
  • انتقال تخفیف‌های بیمه ثالث نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارد.
  • در صورت انتقال بیمه شخص ثالث به خودروی جدید نیازی به پرداخت هزینه اضافی وجود ندارد.
  • اگر فردی، مالک دو خودرو باشد، انتقال تخفیف بیمه ثالث از خودرویی به خودروی دیگر امکان پذیر نیست.
  • همه تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث به صورت کامل بر روی یک بیمه‌ نامه انتقال پیدا می‌کند.
  • اگر تغییر پلاک خودرو از طرف فروشنده انجام شود، تمام تخفیف‌های عدم خسارت بیمه ثالث حذف می‌شود.

شرایط انتقال بیمه شخص ثالث از یک شرکت بیمه

در شرایط مختلفی ممکن است که بیمه‌گزار از خدمات بیمه‌گر خود راضی نباشد و بخواهد که بیمه ثالث را انتقال دهد. برای این موضوع مهم است که شرایط انتقال بیمه نامه را بدانید. در برخی از شرایط می‌توان بیمه نامه را به شرکت بیمه دیگر انتقال داد. این نکات به شرح زیر هستند:

  • قبل از اینکه انقضای بیمه نامه شما به پایان برسد می‌توان برای انتقال بیمه نامه اقدام کرد.
  • در صورت خرید آنلاین بیمه نامه باید عکس کارت خودرو و بیمه نامه قبلی را برای انتقال بیمه نامه در کارگزاری بیمه بارگزاری کرد.
  • اگر حضوری برای تمدید بیمه نامه ثالث در یک شرکت جدید اقدام می‌کنید، باید بیمه‌ نامه قبلی و کارت خودرو را همراه داشته باشید.

با رعایت این موارد به راحتی شرایط انتقال بیمه شخص ثالث برای بیمه‌گزار و بیمه نامه فراهم شده است.

بیمه شخص ثالث ال نود چیست؟

بیمه شخص ثالث ال نود یکی از بیمه نامه‌های اجباری است که باید برای تمام خودروها خریداری شود و با توجه به طرح الزامی ‌بودن سهم فروش زیادی در صنعت بیمه دارد. دقت کنید اگر این بیمه نامه را به موقع تمدید نکنید، مشمول جریمه شده و باید حق بیمه نامه بیشتری را پرداخت کنید. همچنین در صورت عدم پرداخت جریمه میزان خلافی خود را افزایش خواهید داد. از این رو توصیه می‌کنیم در خرید و فروش خودروی ال نود، بعد از استعلام خلافی خودرو اولین موردی است که بررسی می‌کنید میزان اعتبار بیمه شخص ثالث ال نود باشد.

سوالی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود این است که چرا باید بیمه شخص ثالث اجباری باشد و این بیمه ‌نامه را خریداری کرد؟

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ال نود

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ال نود یکی از دلایل مهم و اصلی خرید بیمه ثالث است، زیرا این بیمه نامه جبران خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث را تا سقف تعهدات جبران خسارت می‌کند. بنابراین مهم است که به موقع برای تمدید این بیمه نامه اقدام کنید تا نگرانی برای جبران خسارت‌های رخ داده وجود نداشته باشد.

114

بیمه شخص ثالث ال 90 خسارات جانی و مالی به دیگران را جبران می کند

به طور کلی بیمه شخص ثالث ال نود دو نوع پوشش جانی و مالی دارد که به شرح زیر است:

  • در پوشش خسارت‌های جانی و بدنی وارد شده به اشخاص ثالث شرکت بیمه تعهد می‌کند که خسارت‌هایی مانند: پرداخت غرامت فوت، نقص عضو یا از کار افتادگی دائم اعم از کلی و جزئی ناشی از حوادث رانندگی را جبران خسارت کند.
  •  در  پوشش خسارت‌های مالی رخ داده در حادثه‌های رانندگی، خطرات و هزینه‌های مالی که برای افراد ثالث در حادثه رانندگی رخ داده است تا سقف تعهدات جبران خسارت می‌شود. در صورتی که در اثر تصادف یا تصادم خودرو با اموال و اشیای تحت مالکین افراد ثالث دچار حادثه شود، جبران خسارت خواهد شد. برخورد با درخت،‌ گاردیل یا حتی حیوانات تحت پوشش خسارت‌های مالی بیمه شخص ثالث ال نود بوده است.

خرید بیمه شخص ثالث ال نود

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، بیمه شخص ثالث ال نود را بهتر است که با استعلام و مقایسه قیمت و پوشش‌ها تهیه کرد. از این رو بیمه دات کام که یکی از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه است شرایط استعلام و مقایسه انواع بیمه نامه را فراهم کرده است تا بتوان به راحتی بهترین بیمه نامه را با شرایط عالی تهیه کرد. بنابراین برای خرید بیمه شخص ثالث ال نود کافی است که به صفحه اصلی کارگزاری آنلاین بیمه دات کام مراجعه کنید و در بخش منوی محصولات، بیمه نامه مد نظر خود را تهیه کنید. این سامانه بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی آماده خدمات رسانی به شما عزیزان خواهند بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها