کد خبر : 81866

مشخصات فنی کشنده فوتون 430

مشخصات فنی کشنده فوتون 430

امروزه اکثر اشخاص به دنبال خرید کشنده 430 هستند. به همین علت قبل از خرید این کامیون می خواهند تا با مشخصات فنی کشنده فوتون 430 آشنا شوند.

مشخصات فنی کشنده فوتون 430

امروزه اکثر اشخاص به دنبال خرید کشنده 430 هستند. به همین علت قبل از خرید این کامیون می خواهند تا با مشخصات فنی کشنده فوتون 430 آشنا شوند. در صورتی که شما نیز جزء این دسته از اشخاص هستید، تا انتهای متن همراه ما باشید.

شرکت فوتون موتور

فوتون موتور یکی از تولید کننده های ماشین الات سنگین از جمله کامیون های سنگین و نیمه سنگین، اتوبوس و ماشین های کشاورزی در کشور چین می باشد. فوتون موتور محصولات خود را با نام Auman به بازار عرضه می کند. یکی از محصولات بسیار باکیفیت این مجموعه فوتون 430 بوده که در ادامه با مشخصات این کامیون کشنده آشنا میشویم. شرکت ایران خودرو دیزل خرید اقساطی فوتون 430 را در شهریور ماهه ۱۴۰۱ اعلام کرد. قیمت این کشنده با احتساب مالیات و عوارض حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون در نظر گرفت تا متقاضیان با پیش پرداخت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بتوانند این کشنده را خریداری کنند.

کشنده فوتون 430

چرا فوتون 430

زیرا این کشنده، جزء کامیون های بزرگ و عظیم شرکت فوتون می باشد. فرآیند ساخت این کشنده فوتون به تبعیت از سازنده های بسیار پیشرفته بنابر فناوری های خودرو هایی مثل مرسدس، کامینز و بنز در مونتاژ موتور و شاسی است. همه ی این خصوصیت ها جزء مورد های بسیار مهم و قابل اهمیت در تولید یک کشنده محسوب میشود.

مشخصات فنی کشنده فوتون 430

موتور

فوتون 430 دارای یک موتور ۶ سیلندر خطی با حجم ۱۱۸۷۷ سی سی بوده که توانایی ایجاد ۴۳۷ اسب بخار در ۱۸۷۷ دور در دقیقه را دارد. همچنین این موتور دارای گشتاور ۲۲۷۷ نیوتن متر در ۱۲۷۷ دور در دقیقه می باشد. شرکت فوتون این موتور را CUMMINS/ISGe4-430 نام گذاری کرده است. از جمله تکنولوژی های این موتور میتوان به داشتن توربو شارژر و اینترکولر اشاره کرد  که توسط سوخت دیزل کار می کند.

  • گیربکس و کلاچ

شرکت فوتون برای این کشنده از یک گیربکس دستی با نام ZF 16S2230TO استفاده کرده که دارای ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب می باشد. نوع کلاچ این کشنده بصورت تک صفحه ای خشک و هیدروپنوماتیکی می باشد.

  • محور ها و فرمان

محور جلو این کشنده متحرک با مقطع تیری بوده و محور عقب به صورت محرک از نوع Single Reduction می باشد. فرمان این کشنده مدل ZF 8098 بوده که به صورت هیدرولیکی و قابل تنظیم در دو جهت می باشد.

  • سیستم تعلیق

محور عقب و جلوی این کشنده فنر پارابولیک به همراه کمک فنر و میل کوجگیر می باشد.

مشخصات فنی کشنده فوتون 430

  • ابعاد و فواصل

کشنده فوتون 430 دارای طول ۶۰۹۰ میلی متر، عرض ۲۴۹۰ میلی متر، ارتفاع (با احتساب بادگیر) ۳۸۹۰ میلی متر و فاصله دو محور ۳۶۰۰ میلی متر می باشد.

  • وزن

این کشنده دارای وزنی معادل ۸۱۵۰ کیلوگرم بوده که بار مجاز برای محور جلو ۷۵۰۰ کیلوگرم و برای محور عقب ۱۳۰۰۰ کیلوگرم می باشد.

  • سیستم ترمز

نوع ترمز کشنده فوتون 430 به صورت پنوماتیک دو مداره مستقل بوده که در چرخ های جلو دیسکی و در چرخ های عقب کاسه ای می باشد. ترمز پارک این کشنده به صورت پنوماتیکی روی چرخ های عقب عمل کرده و همچنین ترمز کمکی از نوع ژاکوب دو مرحله ای مجهز به ABS+ASR می باشد.

  • مخزن سوخت

مخزن این کشنده از جنس آلومینیوم بوده و ظرفیتی معادل ۸۰۰ لیتر + ۸۰ لیتر ادبلو را دارا می باشد.

  • چرخ ها

سایز رینگ این کشنده ۹*۲۲.۵ بوده و سایز تایر ۳۱۵/۸۰  می باشد.

  • سیستم برق کشنده

کشنده فوتون 430 دارای دینام ۲۸ ولت ۷۰ آمپر ساعت بوده تا بتواند باتری ۲۴ ولت ۱۶۵ آمپر ساعت خود را شارژ کند.

  • اتاق

اتاق این کشنده فوتون دارای سقفی بلند به همراه بالابر هیدرولیکی (برقی و دستی) بوده همچنین سیستم تعلیق کابین تعلیق بادی و کمک فنر می باشد. صندلی راننده نیز بصورت بادی با قابلیت تنظیم می باشد.

خرید فوتون 430

ویژگی های حرکتی

حداکثر سرعت این کشنده ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر توانایی بالاروی از شیب ۳۰ درصد می باشد. همچنین حداکثر شعاع دایره چرخش ۸ متر می باشد.

  • تجهیزات و امکانات

از تجهیزات این کشنده فوتون 430 می توان به کولر و بخاری – کمربند ایمنی سه نقطه ای – دو تخت خواب – آینه بغل برقی مجهز به گرمکن – چراغ جلو LED – چراغ های مه شکن جلو و عقب - آفتاب گیر داخلی و خارجی – چراغ پشت کابین – قفل مرکزی درب ها – بوق بادی و برقی – دکمه استارت روی موتور – سوکت خروجی ۱۲ ولت – جعبه ابزار کنار اتاق – شلنگ باد – دکمه های تنظیم سیستم صوتی – بادگیر سقف – کپسول آتشنشانی – رادیو پخش – سانروف برقی – جداکننده رطوبت از سوخت اشاره کرد.

همه ی موارد بالا جزء مشخصات فنی کشنده فوتون 430 محسوب میشوند. در ادامه به تفاوت این کشنده با مدل فوتون 460 خواهیم پرداخت.

تفاوت کشنده فوتون 460 با فوتون 430

کشنده فوتون 430، کامیونی ساده، اقتصادی به همراه کابینی با سایز کوچک می باشد. منتها کشنده فوتون 460، کامیونی فول آپشن به همراه کابین سایز بزرگ است. فوتون 460 برای رقابت با کامیون های چینی سطح یک در ایران می باشد.

  1. گیربکس

گیربکس هر دوی این کشنده ها از نوع زد اف بوده منتها گیربکس کشنده 430 از مدل 18 سرعته دستی بدون اینتاردر می باشد. همان گیربکسی که در گذشته بر روی کامیون هایی مثل اویکو 440 و اکسور بهره گیری میشد. اما گیربکس کشنده فوتون 460 از مدل 12 سرعته اتوماتیک اینتاردر دار مدل ترکسون می باشد.

خرید اقساطی فوتون 430

موتور

هر دوی این کامیون ها موتور کمنز دارند. موتور کشنده 430، 11 لیتری شش سیلندر بوده که 430 اسب بخار قدرت و حدود 2150 نیوتون متر گشتاور تولید میکند. اما موتور کشنده فوتون 460، 12 لیتر شش سیلندر است. همچنین 460 اسب بخار قدرت و 2350 نیوتون متر گشتاور تولید میکند. میزان استاندارد آلایندگی موتور فوتون 460 یورو پنج و موتور کشنده 430 یورو چهار می باشد. هر دوی این کشنده ها، ترمز موتور تک زمانه دارند منتها در موتور فوتون 460 این ویژگی بسیار قوی تر است.

  1. امکانات و تجهیزات

کشنده فوتون 430 شامل ظاهری ساده، بدون امکانات خاص و آپشنی به همراه دارد. این ماشین تعلیق دیفرانسیل و کابین فنر دار دارد که مجموع وزن ناخالص آن 42 تن می باشد. اما کشنده فوتون 460، فول آپشن بوده و تجهیزات و امکانات خاص نیز به همراه دارد. تعلیق دیفرانسیل فوتون 460 سوار بر دو بالن بوده و کابین نیز سوار بر یک بالن است. لازم به ذکر است بدانید که وزن ناخالص کشنده 460 شامل 44 تن می باشد. کشنده 460 شامل گرم کن آینه، رادار خط خوان، صندلی بادی، بخاری و کولر درجا، ترمز اضطراری و نیز یخچال داخل کابین می باشد.

خرید اقساطی فوتون 430

همانگونه که میدانید با قیمت بالای این کامیون، همه ی اشخاص توانایی خرید این کشنده فوتون را ندارند. به همین دلیل به سراغ خرید اقساطی فوتون 430 می روند. فرهان دیزل مرکز خرید و فروش ماشین های سنگین می باشد. شما می توانید کشنده 430 را با مناسب ترین قیمت به صورت نقد و اقساط از این شرکت خریداری کنید. در صورتی که مشخصات فنی کشنده فوتون 430 را مطالعه کردید و قصد خرید این کامیون را دارید، با مراجعه به سایت فرهان دیزل با شماره تماس های موجود در سایت با همکاران ما تماس بگیرید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها