کد خبر : 74885

خرید لنت ترمز رنو و رنو ساندرو

خرید لنت ترمز رنو و رنو ساندرو

برای خرید لنت ترمز مناسب انواع رنو ازجمله رنو ساندرو لازم است با انواع مختلف لنت ترمز و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا شوید.

لنت ترمز یکی از ضروری‌ترین قطعات یک خودرو محسوب می‌شود و در بازه‌های زمانی مختلف نیاز به تعویض دارد. تعویض کردن این قطعه در زمان مناسب، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید به نشانه‌ها و وضعیت فیزیکی لنت ترمز خود دقت کنید تا به‌موقع نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. در ادامه با نحوه عملکرد ترمز دیسکی و نشانه‌های تعویض لنت ترمز آشنا خواهید شد. سپس می‌توانید برای خرید و آگاهی از قیمت لنت ترمز به فروشگاه lent.ir مراجعه کنید.

تاریخچه لنت ترمز

نمونه‌های اولیه لنت ترمز از ترکیب سیم‌های مسی، تارهای روی و پنبه نسوز تشکیل می‌شد و این تار و سیم‌ها به طور شل به یکدیگر بافته می‌شدند. پس از مدتی این مواد بافته شده با رزین ترکیب شده و نواری انعطاف پذیر تولید می‌کردند. با پیشرفت صنعت لنت سازی، از آزبست در ساخت لنت ترمز استفاده شد. البته امروزه استفاده از آزبست در تولید لنت ممنوع بوده و به محصولاتی ی که دارای آزبست هستند، اجازه واردات یا نشان استاندارد برای تولید، تعلق نمی‌گیرد. از اولین تولیدات لنت ترمز در کشور می‌توان به کارخانه لنت ترمز ایران، که در دهه 1340 تاسیس شده‌است، اشاره کرد.

انواع مختلف لنت ترمز

یکی از مهم‌ترین قطعات در خودرو، لنت ترمز است. لنت ترمز تاثیر مستقیمی بر روی ایمنی و سلامت سرنشینان یک خودرو دارد. این قطعه مصرفی با توجه به نوع و جنس لنت و البته نوع جاده و سبک رانندگی افراد، طول عمر متفاوتی داشته و پس از مدتی باید آن را با قطعه جدید تعویض کرد. با توجه به نکات ذکر شده می‌دانید که لنت ترمز انواع مختلفی داشته و شامل موارد زیر می‌شود:

لنت ترمز نیمه متالیک

این نوع لنت ترمز که با نام لنت ترمز نیمه‌فلزی نیز شناخته می‌شود، برای بسیاری از خودروها مناسب است. از ویژگی‌های لنت ترمز نیمه متالیک می‌توان به دوام زیاد، قدرت بالای انتقال گرما و عمر بیشتر اشاره کرد. در تولید این نوع محصول از 30 تا 65 درصد فلز استفاده شده است که در مقایسه با نمونه‌های کم متالیک و ارگانیک درصد فلز بیشتری دارد. رایج‌ترین فلزهای به کار رفته در این لنت ترمزها مس، برنج، فولاد، گرافیت و آهن بوده که با استفاده از رزین به یکدیگر می‌چسبند و تبدیل به لنت می‌شوند. البته به خاطر داشته باشید هر برند، فرمولاسیون و روش منحصر به فرد خود را برای تولید این محصولات دارد.

لنت ترمز ارگانیک، بدون آزبست

لنت‌های بدون آزبست یا ارگانیک، از فیبر، مواد پرکننده و رزین تولید می‌شوند. لنت‌های ارگانیک در مقایسه با نمونه‌های نیمه متالیک سختی کمتری دارند. این مدل به دلیل نرمی مواد تشکیل دهنده، عمر مفید کمتری داشته و برای استفاده‌های زیاد توصیه نمی‌شود. لنت ترمز ارگانیک صدای کمی نیز تولید می‌کند.

لنت ترمز سرامیکی

لنت ترمزهای سرامیکی از مقدار کمی فلز تشکیل شده‌اند و ماده اصلی تولید کننده آنها سرامیک و فیبر است. از ویژگی‌های این لنت می‌توان به صدای کم، مقاومت بالا، طول عمر مفید زیاد و گرد و غبار کم اشاره کرد. زمان تعویض این نوع لنت‌ها به دلیل مقاومت بالا، نسبت به نمونه‌های دیگر بیشتر است. بنابراین لنت ترمزهای سرامیکی با توجه به تفاوت جنس مواد و دارا بودن نکات مثبت فراوان، از قیمت بالایی برخودار هستند.

لنت ترمز کم متالیک

بعد از لنت‌های نیمه متالیک، مدل کم متالیک از معروف‌ترین نمونه‌های موجود در بازار هستند. در تولید این نوع لنت ترمزها از درصد کمی فلزی استفاده شده است. برخلاف قدرت بالای ترمزگیری و انتقال گرمای عالی، لنت ترمز کم متالیک صدا و گرد و غبار زیادی در طول استفاده تولید می‌کند. طول عمر این لنت از لنت‌های ارگانیک نیز بیشتر است.

تمامی موارد فوق انواع لنت ترمز برای خودروها با کاربری روزمره هستند و برای خودروهای ویژه مسابقات اتومبیل‌رانی و یا لنت ترمز برای هواپیما و قطار از فرمولاسیون مخصوص به آن‌ها استفاده می‌شود.

نحوه عملکرد ترمزهای دیسکی

پس از فشردن پدال ترمز، سیستم ترمز شروع به عمل کرده و درنهایت لنت‌ ترمزها به دیسک ترمز می‌چسبند و باعث کاهش سرعت خودرو می‌شوند.

از ساختار و مکانیزم ترمزهای دیسکی می‌توان به وجود یک دیسک چرخان و یک جفت پد ترمز صاف به نام لنت ترمز اشاره کرد. این نوع ترمز با ترمزهای کاسه‌ای تفاوت زیادی دارد. در ترمزهای کاسه ای از یک کاسه چرخ و کفشک‌های خمیده استفاده می‌شود.

خرید لنت ترمز رنو و رنو ساندرو

نشانه‌های تعویض لنت ترمز

همان طور که می‌دانید صفحات لنت ترمز در گذر زمان به تدریج از بین می‌روند و نیاز به تعویض دارند. بنابراین به عنوان یک راننده باید از سلامت لنت ترمزهای خود اطمینان حاصل نمایید و در بازه‌های زمانی مختلف وضعیت آن‌ها را بررسی کنید. از نشانه‌های خرابی لنت ترمز رنو ساندرو و زمان تعویض لنت ترمز می‌توان به موارد ذکر شده اشاره کرد:

  • کاهش پیدا کردن قدرت و زمان ترمزگیری
  • تولید سر و صداهای مختلف هنگام ترمز گرفتن
  • روشن شدن چراغ هشدار اتمام ترمز
  • لرزیدن فرمان، پدال و کل خودرو در صورت آسیب دیدن ترمز
  • ضربه‌زدن خودرو زمان ترمزگیری
  • کم شدن ضخامت لنت ترمز
  • تمایل یا کشیدن شدن ماشین به یک سمت هنگام ترمزگیری

لنت ترمز رنو ساندرو

فروشگاه lent.ir ارائه دهنده برندهای مختلف لنت ترمز اعم از پارس لنت، فریکسا، فردو، های تک و مریت است. با مراجعه به این سایت می‌توانید از جزییات بیشتر و قیمت لنت ترمز این برندهای مختلف مطلع شوید. از ویژگی‌های مشترک این لنت ترمزها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمر مفید طولانی
  • عدم خوردگی و آسیب به دیسک چرخ
  • مقاومت بالا در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی
  • سازگار بودن با محیط زیست و آسیب نزدن به آن
  • ترمزگیری به موقع و سریع متناسب با شتاب خودرو
  • بدون لرزش و صدا
  • عدم وجود آزبست

لنت ترمز رنو

علاوه بر لنت ترمز رنو ساندرو برای خرید لنت ترمز رنو اسکالا، تالیسمان، تندر 90، سیمبل، فلوئنس، کپچر، کولیوس، لتیتود و مگان هم می‌توانید به سایت  lent.ir مراجعه کنید. هنگام خرید به مدل و سال تولید خودرو و نوع لنت ترمز دقت کرده و لنت مورد نظر را به سبد خرید خود اضافه نمایید.

خرید لنت ترمز با کیفیت

فروشگاه آنلاین lent.ir ارائه دهنده لنت ترمز خودروهای سواری وارداتی و داخلی بوده و معتبرترین برندهای ترمز را عرضه می‌کند. کافی است با ارائه اطلاعات و مشخصات فنی خودرو خود و جست‌وجو در دسته بندی این سایت، برای خرید آنلاین لنت ترمز اقدام نمایید. لنت‌ ترمز رنو و سایر خودروهای عرضه شده در این فروشگاه از گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی برخوردار بوده و اعتماد و کیفیت بالا را برای شما فراهم می‌کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها