کد خبر : 74144

چه زمانی از بیمه بدنه خودرو استفاده کنیم؟

چه زمانی از بیمه بدنه خودرو استفاده کنیم؟

افزایش قیمت خودرو باعث شده این کالا به یکی از سرمایه‌های اساسی مردم تبدیل شود. درصد بالایی از مردم کشور با توجه به شرایط اقتصادی، از خرید خودرو به عنوان تسهیلات بلندمدت استفاده می‌کنند.

در چنین شرایطی تصادف یا هرگونه حوادث غیر مترقبه، می‌تواند زندگی این درصد از مالکان خودرو را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد.

نمی‌توان حوادث و تصادف را پیش‌بینی کرد، اما با داشتن بیمه‌های مربوط به خودرو می‌توان خسارات و ضرر‌های جانی و مالی ناشی از این موضوع را جبران کرد. اما حالا سوال اینجاست که چه زمانی از بیمه بدنه خودرو استفاده کنیم؟ اگر شما هم با چنین سوالی روبرو هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع بیمه خودرو برای جبران خسارت‌های مالی و شخص ثالث

تصادف در هر سطحی که باشد علاوه بر هزینه‌های مالی باعث آسیب جانی، استرس و هدر رفتن زمان می‌شود. در این اوضاع بیمه خودرو تنها راه کاهش خسارت وارد شده در تصادفات بوده و استفاده از آن مانند یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه برای آینده است.

بیمه خودرو انواع مختلفی دارد و به سه گروه بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه خودرو و بیمه حوادث سرنشین تقسیم می‌شوند. در بین انواع بیمه‌های مربوط به خودرو، بیمه شخص ثالث جزو بیمه‌های اجباری است؛ به عبارتی اگر خودرویی فاقد بیمه شخص ثالث باشد پلیس از تردد آن جلوگیری می‌کند.

در بیمه ثالث اگر خسارت جانی و مالی به اموال منقول و غیرمنقول شخص ثالث وارد شود، بیمه متعهد به پرداخت خسارت است. البته در این نوع بیمه راننده یا بیمه‌گذار جزو شخص ثالث محسوب نمی‌شوند.

بیمه بدنه خودرو چیست؟

قبل از اینکه به پرسش چه زمانی از بیمه بدنه خودرو استفاده کنیم بپردازیم، باید این نوع از بیمه را تعریف کنیم. اولین راه برای جلوگیری از ایجاد خسارت رعایت قوانین و اصول رانندگی است. اما گاهی حادثه خبر نمی‌کند و با وجود تمام احتیاط‌ها خودرو دچار آسیب می‌شود.

اما آیا خودرو فقط در زمان تصادف خسارت می‌بیند؟ باید گفت که علاوه بر تصادف، آتش سوزی، سرقت و بلایای طبیعی نیز می‌تواند خسارات سنگینی به خودرو وارد کند. در مواردی جبران خسارات وارده به خودرو، می‌تواند به قیمت خرید یک خودرو ارزان قیمت تمام شود.

بیمه بدنه خودرو برخلاف بیمه شخص ثالث اجباری نیست؛ اما با توجه به افزایش هزینه‌های تعمیراتی خودرو، استفاده از این بیمه بسیار رایج شده است. حادثه خبر نمی‌کند، بهتر است قبل از وقوع اتفاق‌هایی چون سرقت و تصادف به فکر آن باشید و خودروتان را بیمه بدنه کنید.

بهترین بیمه بدنه خودرو در ایران

برخی از حوادث در اکثر شرکت‌های بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرد، ولی برای احتیاط بیشتر باید شرکتی را انتخاب کنیم که موارد بیشتری از خسارت‌ را پوشش می‌دهد.

درواقع بهترین بیمه بدنه خودرو، بیمه‌ای است که بتواند چتر بیمه‌ای گسترده‌تری ارائه دهد. به‌طور معمول پوشش بیمه بدنه خودرو به بخش خسارات اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند.  شرکت بیمه آسماری با پوشش گسترده بیمه‌ای برای خسارات اصلی و فرعی خودرو خدمات ویژه‌ای ارائه کرده است.

انواع بیمه خودرو برای جبران خسارت های مالی و شخص ثالث

انواع بیمه خودرو برای جبران خسارت های مالی و شخص ثالث

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو برای خسارات اصلی خودرو

خسارات اصلی همان خسارات پرتکراری است که معمولا همه رانندگان حداقل یک‌بار یکی از آن‌ها را تجربه می‌کنند و حوادث دور از انتظاری نیستند.

بیمه بدنه خودرو آسماری خسارات اصلی زیر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد:

  • واژگونی خودرو
  • سقوط خودرو
  • آتش‌سوزی
  • اصابت رعدوبرق به خودرو
  • سرقت خودرو
  • خسارت ناشی از آسیب‌دیدن وسایل اصلی یا اضافی درج شده در بیمه‌نامه

این موارد عمومیت بالایی دارد و با کمترین هزینه امکان بیمه شدن وجود دارد؛ البته بیمه خودرو آسماری علاوه بر خسارات اصلی، خسارات فرعی را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو برای خسارات فرعی خودرو

خسارات فرعی شاید عمومیت کمتری داشته باشند اما در کنار بیمه اصلی بدنه خودرو می‌تواند خیال شما را به‌طور کلی آسوده کند.

بیمه بدنه خودرو آسماری خسارات فرعی زیر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد:

  • سرقت قطعات فابریک و غیرفابریک خودرو (بدون سرقت وسیله نقلیه)
  • هزینه ایاب و ذهاب خودرو در صورت عدم امکان استفاده از خودرو
  • نوسانات قیمت بازار حداکثر تا سقف ۵۰% مازاد بر سرمایه بیمه شده مشروط بر آن که مورد بیمه در زمان صدور بیمه‌نامه به قیمت واقعی و ارزش روز بیمه شود
  • بلای طبیعی مانند سیل و زلزله
  • اسیدپاشی و ریزش موادشیمیایی روی بدنه و داخل خودرو
  • شکست شیشه به تنهائی بدون برخورد اشیاء خارجی و به عللی غیر از خطرات تحت پوشش

احتمال رخ داد موارد ذکر شده پایین است؛ اما با وجود قیمت بالای خودرو و هزینه گزاف جبران خسارت‌ها، بهترین راه‌حل پوشش بیمه‌ای خودرو در همه جوانب است.

پوشش های بیمه بدنه خودرو برای خسارت های اصلی خودرو

پوشش های بیمه بدنه خودرو برای خسارت های اصلی خودرو

 

مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه خودرو

بعد از هر حادثه‌ای که باعث خسارت به خودرو می‌شود؛ علاوه بر استرس حادثه پیش‌آمده، استرس طولانی بودن فرآیندهای اداری بیمه و پلیس هم وجود دارد. اما شرکت بیمه آسماری سعی در آسان کردن فرایند جبران خسارت دارد، تا بیمه‌شدگان عزیز نگرانی کمتری داشته باشند. اما چه زمانی از بیمه بدنه خودرو استفاده کنیم؟ استفاده از بیمه بدنه خودرو به دو شکل صورت می‌گیرد:

یک. استفاده از بیمه بدنه خودرو در صورت مقصر بودن

اگر خودروتان دچار خسارت شد و مقصر این حادثه شما بودید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • اگر تصادف کردید و خودرو دچار آسیب شد باید منتظر پلیس راهنمایی رانندگی بمانید تا گزارشات لازم را از صحنه تصادف تهیه شود.
  • در صورت سرقت جزئی و کلی از خودرو (مواردی که تحت پوشش بیمه است)، باید بلافاصله پلیس را در جریان بگذارید تا گزارشات لازم را تهیه شود.
  • اگر تصادفی رخ داد و مقصر حادثه از محل متواری شد، باید شماره وسیله نقلیه را یادداشت کرده و مراتب را به پلیس اطلاع دهید.

بعد از طی این مراحل در محل حادثه، بیمه‌گذار باید به همراه پرونده مربوطه به بخش ارزیابی خسارت شرکت بیمه آسماری مراجعه کند. در این مرحله کارشناسان خسارت‌های وارده را مورد ارزیابی قرار داده و هزینه موردنیاز برای جبران خسارت پرداخت شود.

دو. استفاده از بیمه بدنه خودرو در صورت مقصر نبودن

در برخی از تصادفات و حوادث ممکن است شما مقصر حادثه نباشید؛ در این صورت چگونه می‌توان از بیمه بدنه خودرو استفاده کرد؟

اگر حادثه‌ای رخ داد و شما مقصر نبودید، باید منتظر بمانید تا پلیس گزارشات لازم را تهیه کند. البته باید توجه داشته باشید که بعد از حادثه و ورود پلیس به ماجرا از رضایت دادن به مقصر حادثه خودداری کنید. با ارائه گزارشات پلیس و مدارک موردنیاز شرکت بیمه آسماری در اسرع وقت خسارت وارد شده را ارزیابی کرده و مبلغ موردنیاز برای جبران خسارت را به حساب شما پرداخت می‌کند.

خرید بیمه خودرو از بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه

در این مقاله به پرسش چه زمانی از بیمه بدنه خودرو استفاده کنیم پاسخی کامل و جامع دادیم. با توجه به بالا رفتن هزینه خرید و نگهداری وسایل نقلیه در ایران در بسیاری از موارد حوادث و تصادفات خسارت‌های های مالی جبران‌ناپذیری برای شهروندان ایجاد می‌کنند؛ در این شرایط بهترین راه برای جبران هزینه خسارات خرید بیمه خودرو است. شرکت بیمه آسماری سعی بر این دارد تا تمام موارد احتمالی خسارت‌های ناشی از تصادفات و اتفاقات غیرمترقبه خودرویی را تحت پوشش بیمه قرار دهد. بیمه آسماری علاوه بر چتر پوششی گسترده، فرآیند دریافت هزینه خسارت را برای بیمه‌گذار آسان‌تر کرده است. اگر نیازی به مشاوره یا اطلاعات جزئی‌تری درباره بیمه بدنه خودرو شرکت آسماری دارید، با شماره تلفن 02143417 تماس بگیرید. همکاران ما در آسماری به سرعت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها