کد خبر : 65487

می‌خواهید ماشین خود را بفروشید؟ به این نکات توجه کنید!!

می‌خواهید ماشین خود را بفروشید؟ به این نکات توجه کنید!!

فروش ماشین به نظر کار چندان سختی نیست اما در عمل گاهی تبدیل به یک چالش سخت می‌شود.

برای فروش ماشین ابتدا باید آن را آماده کرد و مشکلات احتمالی را رفع کرد. در ادامه باید به سراغ آگهی و روند خاص آن رفت. قیمت‌گذاری ماشین خود یک روال جداست که اهمیت زیادی در پیدا کردن مشتری مناسب دارد. اصلا بگذارید از ابتدا بگوییم که وقتی می‌خواهیم ماشینمان را بفروشیم باید چه کنیم؟

سعی کنیم ظاهر ماشین را آراسته و مرتب کنیم تا به چشم بیاید

ماشین باید تمیز باشد. این کار اهمیت زیادی دارد. اگر ماشین شما زدگی یا پریدگی رنگ دارد، حتما آن را به یک صافکار ماهر نشان دهید. این کار باعث می‌شود که ظاهر ماشین در نگاه اول به چشم خریدار بیاید. یک کارواش می‌تواند ظاهر ماشین شما را از این رو به آن رو کند. از طرفی تمیز بودن اتاق هم اهمیت ویژه‌ای دارد. از بین بردن بوی بد داخل اتاق، تمیز کردن کفی‌ها، صندلی و تمامی بخش‌های کنسول و داشبورد هم مهم است. اگر بخشی از کابین، روکش صندلی‌ها یا هر قسمتی، پارگی، کثیفی یا خرابی دارد آن را رفع کنید. کابین خوشبو و تمیز، در جلب توجه خریدار تاثیر زیادی دارد.

قیمت ماشین را خوب بررسی کنیم

قیمت‌گذاری ماشین یک بخش مهم دیگر در روند فروش است. قبل از فروش باید قیمت ماشین‌های مختلف، و قیمت مدل صفر ماشین خود را پیدا کنید. با کمی جستجو در آگهی‌های ماشین در سامانه‌های خرید و فروش ماشین مانند کارنامه یا دیوار، بازه قیمتی مشخصی را می‌توان به دست آورد. توضیحات فروشنده‌ها، بررسی ویژگی‌های ماشین‌ها و میزان کارکرد و سلامت بدنه، می‌تواند حدود قیمتی به شما بدهد تا بدانید چه قیمتی روی ماشین بگذارید که هم خودتان سود ببرید و هم خریدار از دیدن قیمت تعجب نکند. البته از آن جایی که مشتری ایرانی همیشه انتظار تخفیف دارد و برای کم کردن قیمت ماشین چانه می‌زند، بهتر است قیمت را کمی بالاتر تعیین کنیم.

کارشناسی ماشین را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید

اگر شما ماشین خود را به صورت دست دوم خریده باشید، ممکن است بعضی از اشکالات ماشین از نگاه شما دور مانده باشد. به همین دلیل اگر با یک کارشناس ماشین مشورت کنید، او می‌تواند با استفاده از تخصص و تبحر خود، اشکالات احتمالی ماشین را پیدا کرده و به شما گوشزد می‌کند. برطرف کردن مشکلات فنی ماشین، یا بررسی عملکرد آپشن‌ها و اطمینان از سلامت تمامی بخش‌ها، نکاتی است که کارشناسان به شما گوشزد کرده و قطعا در یافتن یک مشتری خوب به شما کمک می‌کند. داشتن فرم کارشناسی ماشین چند مزیت خوب دارد. اول اینکه خود شما ایرادات ماشین خود را متوجه می‌شوید. برطرف کردن مشکلات خودرو، باعث بالا رفتن ارزش آن خواهد شد. مزیت دیگر این است که با وجود داشتن فرم کارشناسی، دیگر خریدار نمی‌تواند ایرادی روی ماشین بگذارد. به علاوه می‌توانید فرم کارشناسی ماشین را ضمیمه آگهی خود کرده و از سوال و جواب‌های احتمالی خریداران نیز خلاص می‌شوید چرا که همه چیز در فرم نوشته شده است.

ماشین را در سایت فروش آگهی کنید

بعد از انجام تمامی موارد فوق، حالا نوبت به آگهی کردن ماشین در سایت‌های خرید و فروش است. پیش از این مردم برای خرید و فروش ماشین، از روزنامه استفاده می‌کردند اما حالا همه چیز به روز شده است. البته یک راه راحت هم هست. به نزدیکان و دوستان بسپارید تا اگر کسی به دنبال یک ماشین کارکرده خوب می‌گردد شما را به او معرفی کنند. در غیر این صورت با تماس با یکی از سایت‌های خرید و فروش ماشین، آگهی خود را همراه با فرم کارشناسی به آن‌ها بسپارید. به این ترتیب، با کمترین دردسر می‌توانید ماشین خود را تبدیل به پول کنید. مراحلی که گفتیم، به شما کمک می‌کند که در خلال فروش ماشین خود، کمتر دچار سختی شوید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها