کد خبر : 58043

حقایق تلخ خودروهای دست دوم به‌ روایت همراه مکانیک

پشت ‌پرده خودروهای دست دوم

پشت ‌پرده خودروهای دست دوم

بازار خودرو با اخبار جنجالی همچنان در جریان است. ممنوعیت واردات خودرو‌های خارجی و کمبود خودروهای داخلی به‌نسبت تقاضا، افراد زیادی را به‌سمت خرید خودروهای کارکرده ترغیب کرده است.

قیمت این خودروها بسته‌به عوامل مختلف ازجمله سلامت فنی و بدنه خودرو بسیار متغیر است که اگر به آن‌ها توجه نکنید، ممکن است هزینه‌ زیادی را متحمل شوید.

بیشتر از 85% فروشندگان خودروهای کارکرده ادعا می‌کنند خودرویشان کاملا سالم است، اما ماجرا از چه قرار است؟

طبق آمارهای به‌دست‌آمده از 7 سال فعالیت مجموعه همراه مکانیک، 72% خودروهای موجود در بازار دست‌دوم دارای حداقل یک ایراد فنی یا بدنه‌ هستند که تنها از طریق کارشناسی کامل خودرو مشخص می‌شوند. این ایرادها اغلب پنهان، به‌آسانی زمینه‌ساز بروز مشکلاتی هزینه‌بر در آینده می‌شوند که شیرینی خرید خودرو را به کام خریداران تلخ خواهد کرد.

( همراه مکانیک با بیش از 150هزار کارشناسی خودرو موفق https://www.hamrah-mechanic.com/car-inspection/ در خدمت شماست)

پشت ‌پرده خودروهای دست دوم به روایت همراه مکانیک

حدود سه‌چهارم خودرو‌های کارکرده کاملاً سالم نیستند!

طبق آمار به‌دست‌آمده، حدود سه‌چهارم خودرو‌های کارکرده مشکلاتی از قبیل اشکالات فنی، بدنه، کیلومتر دستکاری‌شده و غیره را دارند که در اینفوگرافیک اول متن به‌تفکیک آورده شده است. ازاین‌جهت اهمیت بحث کارشناسی خودرو بیش‌ازپیش مطرح می‌شود؛ تاجایی‌که متاسفانه گاهی خودرو‌هایی با سابقه تصادف‌های شدید را به‌اسم خودروهای کم‌کارکرد در بازار دست‌دوم معامله کرده‌اند.

خرید خودرو‌های کارکرده ذاتاً کار پرمخاطره‌ای است؛ چراکه خریدار از وضعیت نگهداری مالک قبلی هیچ آگاهی ندارد. از طرفی بررسی و شناسایی معایب و مشکلات خودرو، کار چندان آسانی نیست و نیاز به نیروی متخصص دارد. درنهایت ضرر و زیان اصلی خرید یک خودرو نامناسب، تنها متوجه خریدار خواهد بود.

به عنوان مثال یک خودرو جک s5 مدل 98 را در نظر بگیرید. قیمت کارشناسی این خودرو، درصورتی‌که کاملا سالم باشد، 555 میلیون تومان است. اما قیمت همین خودرو با یک درب تعویضی به 532 میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند و با بی‌اطلاعی از این موضوع، به‌راحتی 22 میلیون تومان ضرر خواهید کرد.

پشت ‌پرده خودروهای دست دوم به روایت همراه مکانیک

در کارشناسی خودرو چه بخش‌هایی بررسی می‌شوند؟

در کارشناسی خودرو مواردی مانند وضعیت بدنه ماشین و رنگ‌شدگی، شاسی و ستون‌ها، بخش فنی خودرو مانند مجموعه موتور، گیربکس و غیره، آپشن‌­ها و تجهیزات جانبی، تست رانندگی و سیستم تعلیق خودرو و به عبارتی صفرتا 100 خودرو بررسی می‌شود.

وضعیت بدنه ماشین و رنگ‌شدگی

کارشناسی بدنه ماشین و رنگ‌شدگی خودرو، بخش بسیار مهمی است؛ چراکه یکی از عوامل اصلی قیمت‌گذاری خودرو‌های کارکرده، وضعیت بدنه آن‌ها است. مثلاً تفاوت قیمت تیگو5 اکسلنت مدل 97 بدون رنگ با یک گلگیر رنگ، 12 تا 15 میلیون تومان است.

شاسی و ستون

مرکز ثقل هر خودرو، شاسی آن است. شاسی آسیب‌دیده، خبر از تصادف سنگین می‌دهد و کوچک‌ترین مشکلی در این بخش، اصلاً قابل‌چشم‌پوشی نیست. پیشنهاد می‌شود خرید خودرو با شاسی ضربه‌خورده و یا خودرو چپی را به‌کل فراموش کنید.

بخش فنی خودرو (مجموعه موتور، گیربکس و...)

در اینجا تمامی بخش‌های مجموعه موتور به‌طورکامل بررسی شده و عیب‌های فنی خودرو با دستگاه دیاگ بررسی می‌شوند. مشکلاتی نظیر روغن‌سوزی و مشکلات پیستون نیز در همین قسمت مورد بررسی قرار می‌گیرند تا بعدا هزینه‌های هنگفتی را به شما تحمیل نکنند.

آپشن‌­ها و تجهیزات جانبی

نحوه کارشناسی آپشن‌ها، به لیست امکانات و تجهیزات رفاهی خودرو بستگی دارد و در همه خودروها یکسان نیست ولی تاثیر زیادی روی قیمت خودرو دارد. مثلا تمام لکسوس‌های NX مدل هفت کلید، مشابه هم نیستند و بسته‌به کشور واردکننده می‌توانند آپشن‌های متفاوتی داشته باشند.

تست رانندگی و سیستم تعلیق خودرو

در این بخش مواردی مانند شتاب، عملکرد ترمز‌ها، سیستم تعلیق خودرو، وضعیت فرمان و عملکرد گیربکس و وضعیت لاستیک‌ها به‌دقت موردبررسی قرار می‌گیرد و سلامت فنی سیستم هندلینگ خودرو نیز چک می‌شود.

پشت ‌پرده خودروهای دست دوم به روایت همراه مکانیک

همراه مکانیک اولین ارائه‌کننده سرویس « کارشناسی خودرو در محل » در ایران است که از سال 1392 تابه‌امروز توانسته 150هزار کارشناسی خودرو موفق را در کارنامه خود ثبت کند. این شرکت با کمک اطلاعات موجود از کارشناسی خودروهای مختلف، اینفوگرافیک اول متن را تهیه کرده است. در این اینفوگرافیک می‌بینید که 45% خودروهای کارکرده غیرسالم، دارای مشکلات بدنه بوده‌اند. مشکلات فنی نیز با 34 درصد مقدار قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده‌اند. همه این اعداد به ما نشان می‌دهند که کارشناسی خودرو، حلقه گم‌شده معاملات خودرویی در بازار ایران است.

کارشناس خودرو همراه مکانیک با حضور سریع در محل موردنظر شما، صفر تا 100 خودرو را بررسی کرده و گزارش کامل کارشناسی را برای شما تهیه می‌کند. تیم کارشناسان قیمت همراه مکانیک نیز باتوجه به این گزارش و قیمت روز خودرو در بازار، قیمت پیشنهادی برای خودرو ارائه می‌دهند تا بتوانید معامله منصفانه‌ای را تجربه کنید.

مرکز کارشناسی و تشخیص رنگ همراه مکانیک، واقع در شهرک غرب تهران، به‌صورت حضوری در خدمت شماست تا در صورت تمایل خودتان برای کارشناسی به همراه مکانیک مراجعه کنید. درغیراین‌صورت کافی است درخواست خود را در این صفحه ثبت کنید تا بعد از هماهنگی‌های لازم، کارشناس خودرو ظرف 30 دقیقه به محل مورد نظر شما مراجعه کند. در همراه مکانیک منتظر شما هستیم!

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها