کد خبر : 78525

حراج فراری 500 TCR | ناقابل 10 میلیون دلار!

حراج فراری 500 TCR  | ناقابل 10 میلیون دلار!

یکی از ۱۹ فراری ۵۰۰ TRC اسپایدر تاریخ در مرداد ماه سال جاری حراج خواهد شد و شاید با قیمت بین ۸ تا ۱۰ میلیون دلار به فروش رود.

به گزارش خودروتک ، فراری در طول چند دهه گذشته خودروهای مسابقه‌ای فوق‌العاده‌ای را تولید کرده و اگرچه فقط ۱۹ دستگاه از ۵۰۰ TRC اسپایدر خط تولید کارخانه را ترک کرده‌اند اما این خودرو توانسته در رویدادهایی همچون مسابقات ۲۴ ساعته لمانز، میله میگلیا، ۱۲ ساعته سبرینگ و نوربرگ رینگ ۱۰۰۰ KM پیروزی‌های ارزشمندی به دست آورد.

این خودرو همچنین آخرین محصول ۴ سیلندر تاریخ فراری به شمار می‌رود.

حراجی RM ساتبیز در حال عرضه این خودروی ویژه بوده و می‌گوید ۵۰۰ TCR اسپایدر هجدهمین خودرویی است که خط تولید کارخانه را ترک کرده بود. این خودرو اندکی پس از تولید توسط کارخانه به فرانسیس پیکارد فروخته شد. او خودرو را به رنگ آبی درآورد و با آن در گرندپری پرتغال شرکت کرد و رتبه پنجم را به دست آورد.

 

البته خرابی واترپمپ در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز باعث شد این خودرو بازنشسته شود. خودروی موردبحث در اواخر سال ۱۹۵۷ فروخته شد و در طول سال‌های بعدی در برخی رویدادهای خودرویی آمریکا همچون ۱۲ ساعته سبرینگ ۱۹۵۸ حضور یافت. پس از این رویداد بود که رنگ بدنه به سفید و قرمز با نواری قرمزرنگ تغییر پیدا کرد.

در مشخصات ۵۰۰ TRC اسپایدر آمده که اوایل دهه ۶۰ میلادی پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری اصلی خودرو با مشکل مواجه شده و مالک آن را با پیشرانه ۸ سیلندر ۲۸۹ اینچ مکعبی فورد تعویض کرده است.

 

بعدها این پیشرانه فورد نیز جای خود را به پیشرانه ۲ لیتری جدید ساخت خود فراری داده است. اگرچه این خودرو چند دهه قبل از مسابقات کنار کشیده اما در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی شاهد حضور آن در رقابت‌های میله میگلیا استوریکا و گرندپری الدتایمر بوده‌ایم. در سال‌های اخیر نیز محصول خاص فراری در چندین رویداد خودرویی همچون پبل بیچ حضور داشته است.

منبع: مشرق

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها