کد خبر : 78238

نگاهی به خط تولید پیکان + فیلم

نگاهی به خط تولید پیکان + فیلم

پیکان خیلی سریع در همه جای ایران پیش رفت و چهره‌اش تغییر نکرد، همه توانستند با آن ارتباط برقرار کنند. در دوران جنگ، به نحوی مردم با این ماشین صمیمی‌تر شدند. البته پیکان چهار دهه بسیار متفاوت را پشت سر گذاشت و جامعه طیفی از خاطرات با این ماشین دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین ، بعد از چندین تلاش ناموفق برای ساخت اتومبیل‌های فیات در اوایل دهه ۱۳۴۰، قرارداد مونتاژ پیکان (آخرین مدل هیلمن هانتر؛ مدل ۱۹۶۶) در ایران بین شرکت ایران ناسیونال (ایران خودرو کنونی) و گروه صنعتی روتس (Group Rootes)انگلستان، که در حال ورشکستگی بود، بسته شد و تولید این خودرو پس از یک دهه تولید در انگلستان، در ایران شروع شد.

۳۹ سال پس از تولید اولین پیکان در ایران، خبرنگار آسوشیتدپرس به ایران آمد تا سری به میراث شرکت روتز در ایران بزند و در کمال تعجب دید که پیکان یا همان هیلمن هانتری که در سال ۱۹۷۹ تولید آن در بریتانیا متوقف شده بود، حکم فیات ۵۰۰ در ایتالیا را برای مردم ایران پیدا کرده است.

در 30 شهریور 1345 اما خیامی های موفق به کسب مجوز تاسیس کارخانه سواری سازی 4 سیلندر شدند. همزمان با سفر خیامی ها به اروپا برای مذاکره با کمپانی های خودروسازی و در نهایت انتخاب یک خودرو سواری برای تولید در ایران، لرد روتس مالک کارخانجات هیلمن سراغ محمود خیامی در هتل هیلتون لندن رفت و در همین هتل توافقات اولیه بر سر تولید یکی از محصولات گروه صنعتی روتس در ایران انجام شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها