کد خبر : 72341

حراج فراری ویژه آل سعود + تصاویر

حراج فراری ویژه آل سعود + تصاویر

وی طی دوران فعالیت خود با برندهای مطرحی مانند فراری، لانچیا، مازراتی، فیات و ... همکاری داشت و برای کمپانی لیلاند موتورز نیز به طراحی کامیون مشغول بود.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران- جیوانی میکلوتی یکی از مطرح ترین طراحان خودروهای اسپرت قرن بیستم است که در سال 1921(در تورین ایتالیا) متولد و در 23 ژانویه 1980 میلادی فوت کرد. وی طی دوران فعالیت خود با برندهای مطرحی مانند فراری، لانچیا، مازراتی، فیات و ... همکاری داشت و برای کمپانی لیلاند موتورز نیز به طراحی کامیون مشغول بود.

اخیرا خبر ورود یک دستگاه فراری طراحی شده توسط میکلوتی به حراج، تبدیل به تیتر رسانه های مطرح خودرویی شده است. فراری میرا اس مدل 1983 محصولی است که میکلوتی به سفارش آل سعود(عربستان) طراحی کرد.

میرا اس برپایه فراری 400آی توسعه یافت اما عملا اثری از خودروی اصلی در این پروژه مشخص نیست. بدنه جعبه ای، چراغ های اصلی مخفی و ... مجموعا افکار میکلوتی را وارد جریان این پروژه کردند.

در آن زمان و البته آنطور که در تصاویر مشاهده می کنید، فراری میکلوتی شباهت زیادی به میتسوبیشی استاریون مدل 1982 دارد. چراغ های اصلی جلو در حالت پاپ-آپ یا مخفی، حالت سقف و شکل ستون اصلی کاملا مشابه هستند.

 
میتسوبیشی استاریون مدل 1982

میتسوبیشی استاریون مدل 1982

 

میرا اس روی هر سمت از شیشه های جانبی یک برف پاک کن دارد.

در بخش پیشرانه نیز همانند فراری 400آی از نمونه 4.8 لیتری 12 سیلندر استفاده شده است.

 
فراری 400آی

فراری 400آی

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها