کد خبر : 64175

بریگز و استراتن | از ماشین چمن زن تا خودروی شش چرخ

بریگز و استراتن  | از ماشین چمن زن تا خودروی شش چرخ

در وضعیت شارژ کامل باتری ها، برد حرکتی خودرو در حالت الکتریکی کامل حدود 80 کیلومتر بود. این عدد در نوع خود با توجه به زمان معرفی بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران- بریگز و استراتن ( Briggs & Stratton ) نام یک کمپانی بزرگ آمریکایی است که در زمینه تولید موتورهای دیزلی و بنزینی فعالیت دارد.

سابقه تاسیس این برند به 1908 میلادی باز می گردد و نام آن در لیست فورچون 100 نیز وارد شده است.

شهرت بریگز و استراتن بیشتر از هر چیز به تولید موتورهای کوچک انواع ماشین های چمن زن مربوط می شود که یکی از قابل اعتمادترین نام های جهان در این حوزه نیز به شمار می رود. اما این کمپانی در 1980 میلادی از یک خودروی مفهومی نیز رونمایی کرد که در زمان خود نمایشی خلاقانه از فناوری آینده نگر محسوب می شد.

 
 

خودروی مفهومی بریگز و استراتن پیشرانه ای هیبریدی داشت که شامل یک موتور 2 سیلندر بریگز با 18 اسب بخار خروجی و یک موتور الکتریکی 8 اسب بخاری می شد. بیشینه سرعت برای پیشرانه در حالت هیبریدی 88.5 کیلومتر برساعت محاسبه شد.

این عدد به مفهوم عدم امکان محاسبه شاخص صفر تا صد کیلومتر برای این خودرو است اما برای دستیبابی به سرعت 80 کیلومتر برساعت 34.35 ثانیه زمان لازم است.

در بخش جعبه نیز از یک نمونه 4 سرعته دستی در ارتباط با محور دوم خودرو استفاده شد! همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید بریگز مفهومی 3 محور و 6 چرخ دارد.

 
 

ساختار پیشرانه بریگز یک سیستم هیبرید موازی است. در سیستم هیبرید سری امکان حرکت خودرو با توان موتور احتراقی وجود ندارد. اما نوع دیگری از سیستم های هیبریدی سیستم موازی است. در این نوع از سیستم هیبریدی، موتور احتراق داخلی و موتور الکتریکی توسط یک جعبه دنده یا کلاچ کوپل(متصل/مرتبط) می شوند. در شرایطی که موتور الکتریکی و احتراقی هر دو در مدار باشند، لازم است تا دور آنها برابر باشد. در این شرایط گشتاور و توان دو موتور جمع می شود و قدرت بیشتری در اختیار سیستم قرار می دهد.

از این رو سیستم های موازی برتری قابل توجهی نسبت به سیستم های سِری دارند. یعنی با تجمیع قدرت از هر دو منبع برق و سوخت فسیلی، ویژگی های دینامیکی بهتری را در اختیار خودرو قرار می دهند. البته سیستم های موازی پیچیدگی بیشتری هم نسبت به سیستم های سِری دارند.

 
 

بنابراین مفهومی بریگز می توانست در حالت بنزینی، الکتریکی و یا ترکیبی از هر دو کار کند. 6 باتری 12 ولت اسیدی نیز به عنوان منبع تغذیه موتور الکتریکی در عقب خودرو کار گذاشته شد که حدود 454 کیلوگرم وزن کل را افزایش داد. همین مساله دلیلی شد تا این محصول 3 محور و 6 چرخ داشته باشد. باتری با اتصال به پورت 110 ولت شارژ می شود.

در وضعیت شارژ کامل باتری ها، برد حرکتی خودرو در حالت الکتریکی کامل حدود 80 کیلومتر بود. این عدد در نوع خود با توجه به زمان معرفی بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

بریگز و استراتن برپایه شاسی ون الکتریکی سی-360 ماراتن و طراحی بدنه فولکس واگن شیروکو نسل اول شکل گرفت.

 
فولکس واگن شیروکو نسل اول/ ون الکتریکی سی-360 ماراتن

 فولکس واگن شیروکو نسل اول/ ون الکتریکی سی-360 ماراتن

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها