کد خبر : 63199

مرسدس مک لارن SLR | شاهکار دو رگه آلمانی انگلیسی

مرسدس مک لارن SLR | شاهکار دو رگه آلمانی انگلیسی

مرسدس SLR McLaren توسط هر دو تولید کننده اتومبیل انگلیسی مک لارن و سازنده خودروی آلمانی، مرسدس بنز تولید شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در طول توسعه این خودرو، مرسدس بنز تقریبا ۴۰ درصد از گروه مک لارن را در اختیار داشت، این امر باعث شد تا وسیله نقلیه به صورت مشترک توسط هر دو شرکت ساخته شود.

کلمه SLR مخفف Sport Leicht Rennsport است که در آلمانی به معنای “مسابقات سبک ورزشی” است. مرسدس بنز ۳۰۰ SLR از مرسدس SLR الهام گرفته است. مرسدس SLR در رودستر، کوپه و مدل اسپستر محدود عرضه می‌شود.

می‌توانید مرسدس بنز SLR مک لارن را در نسخه کوپه یا کانورتیبل خریداری کنید. قیمت این وسیله نقلیه از ۵۸۴۸۹ دلار تا ۷۴۸۴۵۳ دلار آمریکا متغیر است.  طراحی این ماشین به خصوص از آنجایی که مرسدس بنز قبلاً تجربه طراحی و ایجاد قطار‌های الکترونیکی و قدرت را برای تیم فرمول یک خود مک لارن داشت، چشمگیر بود.

SLR؛ ابرماشین‌ تکرارنشدنی ترکیبی از مرسدس بنز و مک‌لارن

SLR دست ساز دارای وزن ۲۳۴ کیلوگرمی به همراه ۵.۴ لیتر است. در حین ارائه، مرسدس بنز SLR مک لارن با عنوان “Arrow Silver Arrow”، معرفی شد که به پیکان‌های نقره‌ای عصر طلای مرسدس در دهه ۱۹۵۰ اشاره داشت. داستان این ماشین با رونمایی از کانسپت Vision SLR در نمایشگاه دیترویت سال ۱۹۹۹ آغاز شد.

SLR؛ ابرماشین‌ تکرارنشدنی ترکیبی از مرسدس بنز و مک‌لارن

این کانسپت با الهام از مدل افسانه‌ای ۳۰۰ SLR Uhlenhaut سال ۱۹۵۵ طراحی شده و نام خود را نیز از آن گرفته بود. در اواخر همان سال در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت، مرسدس بنز مفهوم SLR موجود در نسخه رودستر را ارائه داد. هنگام ارائه این مفهوم، مرسدس بنز به اشتراک گذاشت که این خودرو دارای یک موتور ۵ لیتری AMG V-۸ سوپرشارژ است که می‌تواند خروجی قدرتمند ۵۶۵ PS و گشتاور ۴۰۰۰ RPM را تولید کند. همچنین این جعبه دنده دارای جعبه دنده پنج سرعته اتوماتیک بود و حاوی کنترل تغییر لمس بود.

این وسیله نقلیه پس از این ارائه، بازخورد مثبتی دریافت کرد. این امر باعث شد تا مرسدس برای ایجاد مرسدس بنز SLR مک لارن با مک لارن که شریک قبلی آن‌ها در فرمول یک بود همکاری کند. این خودرو همچنین دارای چراغ‌های عقب با رنگ قرمز است. با توجه ترکیب موتور جلو، گیربکس اتوماتیک و شخصیت رانندگی، بسیاری از روزنامه‌نگارانی خودرویی، SLR مک‌لارن را در کلاس گرند تورر قرار دادند که خودرو‌هایی مثل آستون‌مارتین DBS و فراری ۵۹۹ GTB از رقبای آن محسوب می‌شدند.

SLR؛ ابرماشین‌ تکرارنشدنی ترکیبی از مرسدس بنز و مک‌لارن

در SLR مک‌لارن برخلاف نسخهٔ کانسپت، از یک پیشرانهٔ دست‌ساز ۵.۴ لیتری V۸ سوپرشارژ تمام آلومینیومی با سه سوپاپ در هر سیلندر استفاده شده بود. سیستم روان‌کاری این موتور از نوع کارتل خشک بود و سوپرشارژر آن که می‌توانست به حداکثر دور ۲۳ هزار rpm برسد، بوستی برابر با ۱۳ psi داشت. هوای فشرده‌ای که توسط این سوپرشارژر تولید می‌شد، پس از خنک شدن توسط دو اینترکولر به موتور می‌رسید تا ۶۲۶ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها