کد خبر : 58438

حراج پورشه 911 دیگو مارادونا

حراج پورشه 911 دیگو مارادونا

پورشه ۹۱۱ کانورتیبل تیپ ۹۶۴ کررا ۲ مدل ۱۹۹۲ دیگو مارادونا، در لیست حراج‌های ماه مارس قرار گرفته است.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرورزشی، پورشه ۹۱۱ کانورتیبل تیپ ۹۶۴ کررا ۲ مدل ۱۹۹۲ دیگو مارادونا، در لیست حراج‌های ماه مارس قرار گرفته است. این خبر توجه هواداران اتومیبل و فوتبال را به خود جلب کرده است.

این اولین باری است که این خودرو در حراج قرار می‌گیرد و می‌تواند به فوت اخیر ستاره فوتبال ربط داشته باشد.

پورشه ۹۱۱ پس از درگیری با آزمایش کنندگان مواد مخدر در لیگ فوتبال ایتالیا، حین انتقال به سویل به مارادونا تحویل داده شد.

او هرچند در اسپانیا حضور داشت اما زمان را برای گذراندن یک زندگی خوب از دست نداد، ویلای معروف bullfighter را اجاره کرد و ماشین خود را سفارش داد.

یکی از ۱۲۰۰ مورد مشخصات خاص این خودرو این است که مجهز به یک پیشرانه هوا خنک ۳.۶ لیتری تخت با تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت است که توانایی پیمودن ۱۶۰ مایل در ساعت را دارد. این خودرو در زمان خود یک ابرخودرو بود. در آن دوره مارادونا به دلیل رد شدن از چراغ قرمز و رانندگی با سرعت ۱۱۰ مایل در ساعت در سطح شهر توسط پلیس متوقف شد.

در واقع، آن سالی که مارادونا در سویل گذراند بسیار مضحک و عجیب به نظر می‌رسد. در آن مدت فصل خود را از دست داد و اسپانیا را پس از یک سال ناامید کننده، ترک کرد. همچنین ماشین خود را به شخصی که در مایورکا زندگی می‌کرد، فروخت.

از آن زمان به بعد، این خودرو به دست تعداد افراد زیادی خرید و فروش شده که جدیدترین فرد در سال ۲۰۱۶ مالک این خودرو شده است. در طی این مدت، ۷۵,۰۰۰ مایل مسافت پیموده است اما طبق گفته بن هامز تمامی اجزا آن اکثراً اصل است و در شرایط مطلوبی قرار دارد.

پاول دارویل، مدیر مرکز حراج‌های بن هامز در اروپا اظهار داشته است که ما خوشحالیم که این پورشه جالب توجه دهه ۹۰ را با ظاهر بسیار رنگارنگ و منحصر به فرد خود ارائه می‌دهیم. این خودرو مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به فوتبال در سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش خودروبانک، تخمین‌ها حاکی از آن است که این خودرو بین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار معادل ۱۸۰ هزار تا ۲۴۰ هزار دلار آمریکا، قیمت‌گذاری می‌شود. این‌که آیا این قیمت توسط «دست خدا» افزایش خواهد یافت یا خیر فقط با شروع حراج مشخص خواهد شد. این ماشین در حراج Les Grandes Marques du Monde پاریس که در تاریخ ۳ تا ۱۰ مارس برگزار می‌شود، به فروش خواهد رسید.

 
 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها