کد خبر : 5407

موتور برقی برای آستون مارتین 48 ساله

موتور برقی برای آستون مارتین 48 ساله

شرکت استون‌مارتین از یک کانسپت الکتریکی جدید رونمایی کرده که طراحی بدنه کلاسیک را با تکنولوژی مدرن ترکیب می‌کند. این خودرو که مبتنی بر مدل DB6 MkII ولانته 1970 ساخته شده، زیر کاپوت خود یک پیشرانه تمام الکتریکی دارد.

به گزارش خودروتک، تکنولوژی بسیار جالب‌توجه این مدل می‌تواند ایده‌ای بسیار جذاب برای حفظ میراث ارزشمند خودروهای کلاسیک باشد.

هدف استون‌مارتین از ساخت این کانسپت ارائه یک راهکار برای زمانی است که به دلیل استانداردهای سخت گیرانه آلایندگی، خودروهای کلاسیک امکان تردد ندارند. این کانسپت به یک پیشرانه الکتریکی کاست مجهز شده که از تکنولوژی مشابه با مدل Rapid E شرکت استفاده می‌کند. استون‌مارتین می‌گوید کاست یک سلول مستقل است که جای پیشرانه و جعبه‌دنده اورجینال خودرو را می‌گیرد. کاست همچنین پریزهای برقی روی خود داشته و به کمک آن‌ها برق مورد نیاز سیستم‌های الکتریکی خودرو را تامین می‌کند. به کمک یک صفحه‌نمایش اختصاصی داخل کابین، می‌توان روی کل سیستم مدیریت انرژی خودرو نظارت کرد.

استون‌مارتین جزئیات بیشتری منتشر نکرده، ولی گفته که کاست بسیار ایده‌آل کسانی است که به دنبال یک راهکار خوب برای آپگرید خودروهای کلاسیک خود می‌گردند. به کمک تکنولوژی کاست، امکان نصب دوباره پیشرانه احتراق داخلی اورجینال روی خودرو وجود داشته و کل پروسه تبدیل بین پیشرانه‌ها نه هزینه زیادی داشته و نه زمان زیادی می‌برد.

درحالی‌که این موضوع در حد ایده قرار دارد، استون‌مارتین گفته در آینده‌ای نزدیک این پروژه را به‌صورت جدی عملیاتی خواهد کرد. نخستین نمونه‌ها قرار است از سال 2019 روانه بازار شوند.

در یک بیانیه، اندی پالمر، مدیرعامل استون‌مارتین گفته که شرکت به‌خوبی از فشارهای اجتماعی و قانونی که استفاده از خودروهای کلاسیک را طی سال‌های آتی تهدید می‌کنند آگاه است. وی در این مورد می‌گوید: «در نقشه راه Second Century استون‌مارتین، ما نه‌تنها به فکر طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی جدید هستیم، بلکه قصد داریم از میراث با ارزش خود هم محافظت کنیم. من باور دارم این موضوع نه‌تنها استون‌مارتین را به یک شرکت خاص، بلکه به شرکتی بسیار آینده‌نگر و یکی از پیشگامان این حوزه هم تبدیل می‌کند.»

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها