کد خبر : 50163

بازسازی وانت کلاسیک شورولت

بازسازی وانت کلاسیک شورولت

نسخه بازتولید شده وانت کلاسیک سری Advance-Design شرکت خودروسازی شورولت که در دهه 1950 تولید می شد، توسط شرکت آیکان، با نام تجاری Icon 4×4 دارای موتور 430 اسب بخاری LS3 رونمایی شد.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیتانو ، در سال های اخیر، گرایش به فرم های ظاهری کلاسیک زیاد شده و در نتیجه، تب و تاب رانندگی با وانت های کلاسیک بازسازی شده در آمریکا بالا گرفته است.

گروه تولیدکننده Icon 4×4 خیلی خوب این نکته را می داند و محصول جدید آن ها مدل بازسازی شده شورولت Loadmaster دهه 1950 است که تحت عنوان Old School Edition Thriftmaster باز می گردد.

روند تولید وانت های شورلت

مدل پیش رو نخستین محصول شرکت آیکون از رده خودروهای کلاسیک تریفت مستر می باشد، هرچند نخستین تریفتی نیست که این شرکت ساخته است. طرفداران ماشین های کلاسیک و محصولات بازسازی شده، خبر دارند که در ماه ژوئن 2019 شرکت شورولت با ایجاد تغییراتی مدرن در مدل 1954 از چنین خودرویی رونمایی کرد. به هر صورت نسخه الد اسکول تریفت مستر با قبلی ها فرق می کند. شاید برای شما هم جالب باشد که این مدل بر مبنای وانت های سری Advance-Design بازتولید گشته است که در سال 1947 بعد از دومین جنگ جهانی به عرصه ظهور رسیدند. این خودرو در زمان خود وانتی ویژه مزرعه بود با طراحی فانتزی و زیبا کهروند خریداران خود را داشت.

شورلت

روند تولید مجدد این خودرو سبب می شود که با برداشتن بدنه ماشین، تمامی قطعات عوض شده و از تکنولوژی روز استفاده شود. به عنوان مثال موتور این خودرو، موتور قدیمی شورولت نیست و پیشرانه ای مدرن جای آن را گرفته است. موتور خورجینی 8 سیلندر LS3 با جعبه دنده اتوماتیک 4L85-E نیروی مورد نیاز را به چرخ های عقب انتقال می دهد و با قدرتی معادل 430 اسب بخار،توان بالایی را برای خودرو فراهم می کند. سامانه تعلیق خودمختار ترمز برمبو، رانندگی با این خودرو را بسیار دلنشین کرده است. این تکنولوژی حتی در برخی وانت های عادی مدرن مشاهده نمی شود، طبیعتا مردم هفتاد سال قبل توانایی داشتن چنین تجربه ای را با تریفت مستر را نداشتند.

وانت های شورلت

ظاهر جدید وانت های شورلت

هرچند اگر از بیرون به ظاهر وانت نگاهی بیاندازید، تفاوت های محسوسی با نسخه قدیمی نخواهید دید. وزن وانت توسط لاستیک های تازه خودرو که با رینگ های سفارشی پهن تر شبیه رینگ های کلاسیک تزیین شده، تحمل می شود. ظاهر خارجی خودرو با رنگ های سبز روشن و سفید طراحی شده و عناصری جذاب و کوچکی مانند نماد ICON بالای گلگیر ها دیده می شود. برای کفی عقب وانت از ساج آفریقایی استفاده شده که با ریل های فولادی ضد زنگ تکمیل شده و در مجموع زیبایی دلنشینی دارد.

ماشین شورلت

در فضای داخلی وانت هم اختلافات محسوسی را نخواهید دید، هرچند صندلی های حجیم کلاسیک با پوشش چرم، پنل درها و جنس پوشش سقف وانت (هدلاینر) کلا به روز شده اند. داشبورد قدیمی با همه المان ها، از جمله دکمه های تهویه هوا و رادیو تقریبا به همان شکل باقی مانده است. هرچند، داخل کابین خودرو، یک استریو بلوتوث مخفی برای شنیدن موسیقی به سبک امروزی تعبیه شده است. سامانه تهویه هوای مدرن، هوای داخل کابین را مطبوع و خنک کرده تا سرنشینان احساس خوبی داشته باشند. سرعت سنج و دیگر نشانگرهای به روز با همان سوراخ های بیضی نسخه کلاسیک، برای راننده پشت فرمان خودنمایی می کنند.

جاناتان وارد، طراح ارشد و صاحب اثر Icon 4×4 بیان کرد:

هدف ما در طراحی Icon 4×4، به کار بستن طراحی های بدون مرز و حیات بخشیدن به آنها توام با افزایش بازده، تجربه سواری، کنترل پذیری و لذت بردن طرفداران بود. در حقیقت، آیکون 4X4 وانتی برای مزرعه حساب می شد، انتظار داریم دوباره این وانت به عرصه حمل و نقل کشاورزی برگشته و جلوه ای نو و در عین حال کلاسیک به آن ببخشد. مطمئنا بسیاری از طرفداران ارزش این کار را درک خواهند کرد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها