کد خبر : 50008

خودرو‌های تاریخی که رستوران شدند ! | تصاویر


خودرو‌های تاریخی که رستوران شدند ! | تصاویر

۲۵ خودرو و موتور تاریخی در فضای باز تپه‌های عباس آباد تهران با کاربری سرو غذا به نمایش گذاشته شدند.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر ، در بخشی از مجموعه فرهنگی و تفریحی عباس آباد تعدادی از خودروهای تاریخی را به نمایش درآمده که هم کارکرد موزه‌ای داشته باشند و هم بتوان از آنها برای سرو و تهیه غذا استفاده کرد. به عنوان مثال هامر یک کمپر نظامی دارد که با چیدمانی که برای آن تعریف شده به سرو غذا می‌پردازد. خودروها با ایده غذاهای ایرانی فراموش شده نیز کاربری داده شده‌اند.

در اینجا ۲۰ طرح غذایی با استفاده از نمایش خودروهای تاریخی وجود دارد که همه آنها در چهار زون تقسیم بندی شده‌اند. در میان آنها می‌توان پورشه دیزل ۱۹۴۶ را دید که به سرو آب میوه‌های طبیعی تغییر کاربری داده است.

وسپای تولید ۱۹۴۲ متعلق به یکی از بانک‌ها نیز که برای جابه جایی پول کاربرد داشته به همراه موتورهای جنگ جهانی در فضای رو باز تپه‌های عباس آباد تهران به نمایش درآمده است و گاهی نیروهای خدماتی محوطه، شیلنگ آب را روی آن می‌گیرند!

این موزه کاربردی دو ماهی است که افتتاح شده است و بعد از ظهرها برای بازدید عموم در نظر گرفته شده است. هنوز این خودروها آن طور که باید برای بازدید مردم آماده نشده‌اند. چون گاهی دیده می‌شود که کودکان پشت ماشین‌های تاریخی می‌نشینند تا والدین آنها عکس بگیرند. اگرچه برای این خودروها تابلوی معرفی قرار داده شده و دور برخی از آنها طناب کشیده شده است اما همچنان حفاظت از آنها به درستی انجام نمی‌شود. چون به عنوان مثال در روز افتتاح این موزه ۶ نفر سوار موتور جنگ جهانی شدند به نحوی که بخشی از آن آسیب جدی دید این درحالی است که تعمیر خودرو یا موتورهای تاریخی به راحتی انجام نمی‌شود و بسیاری از تعمیرکاران آنها یا در قید حیات نیستند و یا قطعات این وسایل حمل و نقل دیگر موجود نیست. بنابراین باید حفاظت حداکثری از آنها می‌شد.

این خودروها متعلق به مجموعه دار خودروهای تاریخی به نام امینی است که نیمی از وسایل حمل و نقل مجموعه تاریخی خود را در اینجا به نمایش گذاشته است. او قصد دارد تا این مجموعه را گسترده‌تر کند و در روزهای آینده استیجی برای این خودروها تعبیه کند البته اگر تا آن زمان آسیب جدی به این وسایل وارد نشود!

این مجموعه که می‌توان گفت وسیع‌ترین نمایشگاه موزه‌ای خودروهای تاریخی در فضای باز است خودروهایی دارد که هر کدام از آنها سرنوشت و تاریخی منحصر به فرد دارند و حتی ممکن است نمونه‌ای از آنها دیگر در جهان وجود نداشته باشد. در میان این خودروها شورلت اسکول باس همان اتوبوس زرد رنگ بچه‌های مدرسه هم به چشم می‌خورد که توسط کمپانی آن هنوز هم برای همین کاربرد، تولید می‌شود. یا خودروی کمپر ویژه گردشگران که برای جابه‌جایی در شهرها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این محوطه همچنان دل هر گردشگر ایرانی و یا خارجی را می‌برد. اولین خودروی الکتریکی سیتی کار تولید شده در آمریکا نیز که با تاریخ ایران گره خورده است در میان این خودروها به نمایش درآمده است که اگر کسی بداند چه سرنوشتی را طی کرده تا به تهران رسیده حتماً مانند صاحبش قدر آن را بیشتر می‌داند. از این مدل خودرو تنها یک نمونه به ایران وارد شد که آن هم پشت باغ کتاب برای بازدید در معرض دید قرار گرفته است.

خودرو‌های تاریخی که کاربری سرو غذا پیدا کردند! + تصاویر

خودرو‌های تاریخی

سرو غذا در ماشین

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها