کد خبر : 43658

حراج یکی از خاص ترین تراکتورهای پورشه (تصاویر)

حراج یکی از خاص ترین تراکتورهای پورشه (تصاویر)

شاید شما هم وسوسه شوید و این پورشه تاریخی را داشته باشید مخصوصاً که قیمت آن زیر 40 هزار دلار است. البته انتظار نداشته باشید که 911 یا 356 عتیقه را با این قیمت بخرید.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، با کمتر از 40 هزار دلار فقط می توانید تراکتور جونیور دیزلی پورشه را بخرید  که همین حال در وبسایت ClassicCars.com تبلیغ شده است.

فردیناند پورشه، بنیان گذار شرکت خودروسازی پورشه در دهه 1930 انواعی از ایده ها را به آزمایش گذاشته است. وقتی جنگ جهانی دوم آغاز شد، خیلی از طرح ها و برنامه های فردیناند را نقش بر آب کرد، شاید یکی از این طرح ها، تراکتوری است که در تصویر می بینید.

بعد از جنگ جهانی دوم، شرکت خودروسازی پورشه با انواعی از شرکت های مختلف وارد قرارداد شد تا بتواند ایده تولید تراکتور را به اجرا نزدیک کند. در سال 1956 مانزمان ای جی حق طراحی تراکتور پورشه را خریداری کرد و با برند پورشه-دیزل، تولید تراکتور را آغاز کرد.

بین ساله ای 1959 تا 1963، حدود 125 هزار دستگاه از تراکتور های پورشه-دیزل به تولید رسید و فقط 1000 دستگاه از آن به آمریکا صادر شد. با این که انواع مختلفی از تراکتور های پورشه به تولید رسید اما مدل جونیور آن به موفقیت چشمگیری رسید. در آن زمان کشاورزان فقط لازم بود 1750 دلار جمع کنند و یکی از این تراکتور ها را بخرند. مدل های شیک تر آن به نام «سوپر» معروف بود که 3600 دلار قیمت داشت.

برای همین نمونه پورشه-دیزلی 1959 که در این وبسایت تبلیغ شده معروف به جونیور 108 نسبتا نایاب و در حقیقت نوعی عتیقه به حساب می آید.

در این تراکتورهای پورشه موتور دیزلی تک سیلندری به کار گرفته شده 822 سی سی گنجایش دارد و سیستم خنک کننده آن هوا است و 15 اسب بخار قدرت دارد. هر چند که این قدرت دیگر قابل توجه نیست اما از این جهت خاص است که سیستم انتقال قدرت آن 6سرعته است.

فروشنده این تراکتور در وبسایت کلاسیک کار دات کام می گوید که اطلاعات در مورد اصل این تراکتور جونیور 108 در دست نیست چون به خیلی سال قبل باز می گردد اما این موردی که در معرض فروش قرار گرفته، در آلمان کاملا تعمیر و به روزرسانی شده  و در وضعیت بسیار عالی قرار دارد اما آثار استفاده سالیان متمادی روی آن کاملا پیدا است. تمامی اطلاعات حک شده توسط کارخانه کاملا دست نخورده باقی مانده  و فقط جاهایی که واقعا لازم بوده، قطعات نو سوار شده است، مثل چراغ های پلاستکی روی گلگیرها و استفاده از لاستیک های درب موتور.

طبق معمول که فروشندگان وسایل نقلیه عنوان می کنند، از لحاظ فنی و موتوری وضعیت سالمی دارد و جالب این است که فروشنده یک فایل صوتی از این تراکتور هم قرار داده تا متقاضیان بتوانند صدای خاص این تراکتور را بشنوند.

تایرهای این تراکتور نو شده و رینگ آن نیز جزو قطعاتی است که تعویض شده و فابریک نیست.

قیمت 35 هزار دلاری این پورشه جونیور 108 با قیمت عتیقه های این خودروساز اصلا قابل مقایسه نیست اما به هر حال هوادران خاص خود را دارد. با این که در تصویر این تراکتور بسیار شیک و پرزرق و برق است اما در هر حال این وسیله مخصوص کار در گل و لای و در کشاورزی است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها