کد خبر : 41681

خودروی زشتی که فقط 25 دستگاه از آن ساخته شد (عکس)

خودروی زشتی که فقط 25 دستگاه از آن ساخته شد (عکس)

لانچیا هییِنا مدل 1993 با طراحی زاگاتو به عنوان یک کوپه دست ساز؛ تحفه است که مجموعه داران و علاقه مندان دنیای خودرو به خوبی ارزش آنرا درک می کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - لانچیا یکی از باسابقه ترین خودروسازان جهان و ایتالیا است که در سال 1906 توسط وینچنزو لانچیا پایه گذاری شد و در سال 1969 مالکیت آن به فیات واگذار شد.

لانچیا بخش مهمی از شهرت خود را به دلیل ارائه محصولات خاص ویژه رالی بدست آورده است و همواره یک برند متفاوت در صنعت خودرو بوده است.

اخیرا خبری در رابطه با حراج یکی از کمیاب ترین انواع لانچیا ارائه شده که در مطلب امروز نگاهی بدان خواهیم داشت.

از این خودرو تنها 24 دستگاه تولید شده و بدنه آن از فیبر کربن و آلومینیوم شکل گرفته است. در قسمت کابین نیز شاهد استفاده از فیبرکربن برای بخش های مختلف کنسول هستیم.

 
 

استفاده حرفه ای از فیبرکربن در ساختار هیینا مربوط به خیلی قبل تر از دورانی می شود که خودروسازان دنیا محصولات خود را با تریم های فیبرکربن روانه بازار کردند.

هییِنا براساس لانچیا دلتا اینتگراله توسط زاگاتو توسعه یافت، از این رو در مقایسه با اینتگراله 190 کیلوگرم وزن کمتری دارد. وزن خالص این خودرو برابر با 1043 کیلوگرم است.

 
لانچیا دلتا اینتگراله

لانچیا دلتا اینتگراله

 

در بخش پیشرانه هییِنا با موتورهای تیونینگ شده 250 و یا 300 اسب بخاری(در حالت آپشن) به مشتریان ارائه شد. این مجموعه با یک جعبه دنده دستی 5 سرعته هماهنگ شده است. ترمز ای بی اس و سامانه تمام چرخ محرک از دیگر ویژگی های خودرو است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها