کد خبر : 4054

رویای شلبی بعد از 50 سال واقعی شد

رویای شلبی بعد از 50 سال واقعی شد

سال گذشته کمپانی شلبی در کنار نمونه تقویت شده از وانت فورد F-150 ، کانسپتی با بدنه پهن از مدل افسانه‌ای شلبی Super Snake را نیز به صحنه آورد. برهمین اساس نوبت به شلبی GT500 Super Snake مدل 1967 رسیده تا تولدی دوباره داشته باشد. چندی پیش این خودرو در مرکز بین‌المللی شلبی در کالیفرنیا رونمایی شد.

به گزارش خودروتک، گری پترسن ریاست شرکت شلبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در حال برآورده کردن رویای کارول شلبی و دون مک‌کین هستیم، که در قالب پروژه مهندسی به نام Super Snake برای آزمایش استقامت لاستیک‌های گودیر در سال 1967 تعریف شد. پس از انجام موفقیت‌آمیز این آزمایش، قرار بود که نتایج به دست آمده در قالب محصول جدیدی از فورد به بازار عرضه شود.»

پیشنهاد آقای دن مک‌کین این بود که این سری از خودروها به صورت تولید محدود و سفارشی عرضه شوند. این پیشنهاد مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت ولی در نهایت به نتیجه‌ای ختم نشد، چرا که طبق بررسی‌های انجام شده در آن زمان، قیمت تمام شده چنین خودرویی بسیار بالا بود، بدین ترتیب این پروژه تا زمان حاضر به ثمر نرسید.

ویژگی‌های فنی

با حفظ وفاداری به مدل اولیه، شلبی دیسک‌های ترمز جلو را از نوع بسیار مقاوم انتخاب کرده و تایرهای اختصاصی برند گودیر روی این مدل نصب خواهد شد. بد نیست اشاره کنیم از نمونه آزمایشی اولیه که در سال 1967 ساخته شد فقط یک نمونه وجود دارد که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 272 کیلومتربرساعت را داشته و اخیرا به قیمت 1.3 میلیون دلار به یک مجموعه‌دار فروخته شده است.این خودروها برروی پیشرانه 427 اینچ مکعبی هشت سیلندر نصب خواهد شد، که 550 اسب‌بخار قدرت را به کمک جعبه‌دنده چهارسرعته دستی به چرخ‌ها انتقال خواهد داد. باید اذعان کرد که ایده استفاده از این پیشرانه به جای نمونه معمول در همان سال 1967 به ذهن سر مهندس شرکت یعنی فرد گودل خطور کرده بود که در نهایت به سرانجام رسید. البته قدرت خروجی پیشرانه فوق‌الذکر در آن زمان برابر با 520 اسب‌بخار بوده که حالا با بروزرسانی‌های انجام شده قادر است برای حرکت دادن این اسب وحشی 30 اسب‌بخار بیشتر تولید کند.

اکنون پس از نیم قرن، ده دستگاه از شلبی Super Snakes ساخته خواهد شد که در حقیقت هرکدام براساس فورد مدل 1967 تجدید حیات پیدا کرده‌اند. روی هرکدام از این نمونه‌های ویژه، شماره سریال و امضای کارول شلبی و دن مک‌کین حک خواهد شد تا یادآور پیشینه پر افتخار خودرو و همچنین به سرانجام رسیدن پروژه ناتمام این دونفر باشد.

هر کدام از این افعی‌های دست‌پرورده شلبی که به صورت سفارشی و در پنسیلوانیا ساخته خواهند شد، با قیمت پایه 249,995 دلار آماده اضافه شدن به کلکسیون علاقمندان خواهند بود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها