کد خبر : 3806

سایدکار استیو مک کوئین حراج می شود

سایدکار استیو مک کوئین حراج می شود

آن‌هایی که طرفدار «استیو مک‌کوئین» هستند، خوب می‌دانند که این آکتور هالیوودی، علاقه زیادی هم به خودروها داشت و هم به موتورسیکلت‌ها. حدود سه ماه پیش بود که تنها مدل بازسازی شده از تریومف TR6، که استیو در فیلم سینمایی «فرار بزرگ» آن را رانده بود، برای نخستین‌بار رونمایی شد. حالا نیز باخبر شده‌ایم که یکی دیگر از موتورسیکلت‌های استیو، برای فروش گذاشته شده است.

به گزارش خودروتک، این موتورسیکلت را همان شرکتی ساخته که اولین تولیدکننده جارو برقی در اروپاست!

این موتورسیکلت، یک دستگاه Nimbus 750 مدل 1939 میلادی است که به‌صورت استاندارد، سایدکار هم دارد. نیمباس تاکنون در هیچکدام از فیلم‌های سینمایی استیو، حضور نداشته و ظاهراً مک‌کوئین تنها برای استفاده شخصی‌اش از آن استفاده کرده است.

سازنده نیمباس، شرکتی دانمارکی به‌نام Fisker & Nielsen بود که حیاتش بیشتر از دهه 60 میلادی ادامه نداشت. این شرکت تنها دو مدل مختلف ساخته که هردو نیز پیشرانه 0.7 لیتری داشتند. جالب است بدانید که فیسکر، کارش را با موتورسازی شروع نکرد؛ این شرکت اولین سازنده جاروبرقی در اروپاست و در این روزها نیز همچنان به سنت اولیه‌اش وفادار مانده و مشغول تولید انواع جاروبرقی‌ها تحت برند جدید Nilfisk است.

نیمباس 750 پیشرانه 4 سیلندری دارد که با حجم 746 سی‌سی تنها 22 اسب‌بخار در اختیارتان قرار می‌دهد. تولید محدود و صادرات بسیار محدودتر از آن، یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که باعث شده نیمباس استیو مک‌کوئین، خواستنی‌تر باشد؛ در فاصله سال‌های دهه 30 الی 60 میلادی حدود 12000 دستگاه نیمباس تولید شد و تنها 200 دستگاه آن به آمریکای شمالی رفت که موتورسیکلت استیو نیز یکی از آن‌هاست.

مالک قبلی این نیمباس قرمز رنگ، در سال 1984 آن را از حراجی اموال مک‌کوئین خریداری کرده و در تمام این سال‌ها نیز با مشورت کارشناسان، به‌خوبی از آن نگهداری کرده، ولی تاکنون آن را بازسازی نکرده است. این موتورسیکلت 80 ساله، هفته آینده در حراجی بونهامز برای فروش گذاشته می‌شود و پیش‌بینی می‌شود با قیمتی بین 65 تا 85 هزار دلار به‌دست مالک جدیدش برسد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها