کد خبر : 3258

چارجر 48 ساله با 966 اسب بخار قدرت

چارجر 48 ساله با 966 اسب بخار قدرت

محصول جدید شرکت تیونینگ اسپیدکر، دوج چارجر مدل ۱۹۷۰ با پیشرانه‌ی چلنجر دیمون و قدرت ۹۶۶ اسب بخار است.

به گزارش خودروتک، نمایشگاه سما (SEMA)، همیشه میزبان انواع خودروهای کلاسیک و مدرن بوده است؛ اما همیشه بخش مهمی از مرکز همایش‌های لاس‌وگاس، به نمونه‌های پرطرفدار عضلانی آمریکایی، اختصاص دارد.

یکی از جذاب‌ترین خودروهای عضلانی سما ۲۰۱۸، دوج چارجر تیونینگ اسیپدکر (SpeedKore) با قدرت ۹۶۶ اسب بخار است. اسپیدکر پیش از این با محصول دیگر خود، دوج چارجر تنتروم (Tantrum) مجهز به پیشرانه‌ی ۱۶۵۰ اسب بخار، خبرساز شده بود.

Dodge Charger SpeedKore Evolution

دوج چارجر تنتروم اسپیدکر از پیشرانه‌ی ۹ لیتری توئین توربوشارژ قایق مرکوری ریسینگ استفاده می‌کرد؛ اما محصول جدید این شرکت آمریکایی، به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۶.۲ لیتری سوپرشارژ همی (Hemi) دوج چلنجر SRT دیمن مجهز است. دوج چارجر مدل ۱۹۷۰ جدید اسپیدکر با نام ایوولوشن (Evolution)، در تست داینو، ۹۶۶ اسب بخار در چرخ‌ها ثبت کرده است. ایوولوشن به‌لطف داشتن فیبر کربن در سقف، گلگیرها، درها، صندوق عقب و کاپوت مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین چارجر ۱۹۷۰ است.



Dodge Charger SpeedKore Evolution

دیو سالواجیو معاون مدیرعامل اسپیدکر با اشاره به کاربردی‌تر بودن ایوولوشن در مقایسه با تنتروم گفت: اولین هدف ما، رساندن وزن به حدود ۱۴۵۰ کیلوگرم بود؛ این هدف با استفاده از پنل‌های فیبرکربن اسپیدکر، کف بدنه آلومینیومی با فریم فولادی و رول‌کیج، ممکن شد. هدف دیگر، تجهیز این مدل به جدیدترین پیشرانه‌ی دوج بود تا قدرت بالا در کنار یک پکیج قابل اطمینان و کاربردی قرار گیرد.

Dodge Charger SpeedKore Evolution

غیر از فیبر کربن، ایوولشن در بخش‌های دیگر نظیر دستگیره‌های در، درپوش باک بنزین و جلوپنجره‌ی سفارشی با پوشش برنز-نیکل از آلومینیوم ساخت اسپیدکر استفاده می‌کند. این مدل جذاب به رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچ جلو و عقب برند HRE Performance Wheels،  ترمزهای برمبو، کویل‌اورهای قابل تنظیم و سفارشی Penske و ته‌رنگ برنز هم مجهز شده است. کابین محصول جدید اسپیدکر کاملاً در بخش‌های داشبورد، کنسول مرکزی، فرمان، پدال‌ها و صندلی‌ها تغییر کرده است.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها